2014-09-12, 10:28
Moderator
^Eazs avatar
Ta spelare söker spelare snack i klanen alt tråden ämnad för det.

/Mod
Citera
2014-09-12, 10:30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
godmorgon gott folk.

Kan någon som verkligen kan WD gå över min Jade-Doc?
http://www.diabloprogress.com/hero/leanmachine-2953/Harry/41456409

Jag har gått från att lira T6 relativt enkelt till att bli one-shottad av allt plus att inte ett skit vill dö längre. Har det gjorts någon uppdatering till 2.1 som jag missat och som gör min build helt värdelös? Eller är det några items som jag inte fattar är helt värdelösa?
Frustrationen är enorm just nu och jag har tappat suget helt på att lira då jag får leka runt på T3-T4. Riktigt tråkigt :/

Har också märkt att saker blivit "svårare" sista dagarna, dog ett par gånger igår när jag farmade nycklar i T6 solo, det har inte hänt förrut. Antingen var jag bara klantig som fan, men t.ex keywarden dödade mig ett par gånger med sina fireballs och jailer, vilket hade varit ok om det var GR34+ men i T6?

Kanske var klantig och hade otur, men kändes rakt igenom som att mobs gjorde ondare igår än vad de gjorde i förrgår.
Citera
2014-09-12, 10:53
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Har också märkt att saker blivit "svårare" sista dagarna, dog ett par gånger igår när jag farmade nycklar i T6 solo, det har inte hänt förrut. Antingen var jag bara klantig som fan, men t.ex keywarden dödade mig ett par gånger med sina fireballs och jailer, vilket hade varit ok om det var GR34+ men i T6?

Kanske var klantig och hade otur, men kändes rakt igenom som att mobs gjorde ondare igår än vad de gjorde i förrgår.

Var exakt det jag tänkte igår också. Men så vill jag inte vara en form av foliehatt och tänka att blizz smyghöjt T6. Men både jag och tjejen fick så mycket stryk igår att jag tappade fattningen till slut och så var det godnatt för tangentbordet.
Citera
2014-09-12, 11:09
Moderator
^Eazs avatar
Frågor om bottar: (FB) Diablo 3 bot (enda tråden om botar)
/Mod
Citera
2014-09-12, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Njaa tycker också dessa ringar droppar konstant, Det som är lite kul är när man öppnar en kista och samma items droppar från kistan. Har hänt mig ett par gånger och då börjar jag alltid tänka att spelet typ "laggar" till och droppar dubbelt. Väntar på den dagen det kommer dubbla The Furnace ur nån kista haha

Hahaha riktiga dubbletter! :-D Fast du vet, det är ju bara Rng! Finns inga bug eller något de e bara Rng! Tror faktiskt det kommer komma två Furnace för det e ju inte helt omöjligt liksom de e ju Rng!
Fint hade de dock varit.
Är helt slutkörd på att salvaga butchers carver och övriga skitmaces.. Vill bara ha en Furnace nu:-(
Citera
2014-09-12, 12:51
Medlem
Opilus5500s avatar
YEEEEEEES!!! =))

Imorse på T3 så var de en goblin i Act1 Misery field, som precis skulle sticka in i sin portal, var av jag dödar honom fort, och han lämnade kvar portalen! Jag trodde inte var sant Detta ljuvliga ljud när man plockar upp allt guld, de går inte beskriva och räknaren brevid till höger spalt snurrar upp i siffror =).

De satt fint med 109 miljoner guld, nu behöver man inte oroa sig för de här nå mer!
Citera
2014-09-12, 13:07
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
YEEEEEEES!!! =))

Imorse på T3 så var de en goblin i Act1 Misery field, som precis skulle sticka in i sin portal, var av jag dödar honom fort, och han lämnade kvar portalen! Jag trodde inte var sant Detta ljuvliga ljud när man plockar upp allt guld, de går inte beskriva och räknaren brevid till höger spalt snurrar upp i siffror =).

De satt fint med 109 miljoner guld, nu behöver man inte oroa sig för de här nå mer!

Inte oroa sig? Kostar ~60M att uppgradera en chars gems, så med 109M guld kan du inte ens göra två chars

Dock, det bästa med portalen är gemet du får.

Det drar in pengar. Ligger på ca 1,400,000,000 nu
Citera
2014-09-12, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Jupp, var top 1 wd ett tag, med tier 31. Men har inte fortsatt, då det känns som att man måste farma oändligt med 31+ nycklar och restarta game et.c för att få den bästa riften samt RG'n med rng för sin klass. Detta är vad Greater rifts handlar om just nu, som jag har förstått det, restarta game tills du får en bra greater rift utan corrupted angels bla.bla. Hoppas verkligen dom gör något åt detta.

Så farmar endast exp för tillfället. Det känns bara dumt att slåss om #1 såhär tidigt. Känns väldigt riskabelt att springa in i 33+ solo om och om igen när spelet är så instabilt i form av game crashes och latency. Otroligt mycket game crashes just nu.

Det viktigaste är ju att vara på listan vid slutet av säsongen och om man rippar innan dess, så minskar ju ens chanser för att lyckas med det.

+ att jag behöver en bra rollad tall mans finger
Det enda jag inte har i stort sett. Har fått 2 kukris och 2 taskers, men bara en endaste tall mans, som såklart inte gick att equippa p.ga rolls.

2 kukris och 2 taskers är rätt så jävla galet ändå, då båda verkar vara super-rare för WD's Nice, alltid skönt och vara först.. Aset som tog lvl 70 först tog även min speed racer achievement. Killen hade ju övat över 30 gånger på PTR, vilket jag förstås inte gjort. Hittade mig själv en till wizard med season wanden och lyckades cleara alla acts på 1 timme 5min, sen precis dagen efter när vi ska ta skiten så tar han den

Har fått mina dubbel unitys och en nära perfekt SoJ så tror jag testar mig på #1 när jag väl får ett dugligt vapen, men som sagt det gäller att vara först i slutet
Citera
2014-09-12, 13:37
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Inte oroa sig? Kostar ~60M att uppgradera en chars gems, så med 109M guld kan du inte ens göra två chars

Men du spelar inte season heller, kan lova dig att det räcker långt där.
Citera
2014-09-12, 13:46
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Men du spelar inte season heller, kan lova dig att det räcker långt där.

Och då kommer gemet vara djävligt välkommet.

Drar lätt ett par hundra miljoner bara på att t.ex farma key wardens, bounties osv på hög Torment om man har gemet equippat.

Försök lvla det till 25 också, så man får runspeed bonus när man plockar upp guld och guldexplosionschansen blir högre.
Citera
2014-09-12, 17:15
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:

Spelar seasons 1 char de räcker gått och väl =).

Non-ladder, där är guldet inte värt ett skit
Senast redigerad av Opilus5500 2014-09-12 kl. 17:19.
Citera
2014-09-12, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Spelar seasons 1 char de räcker gått och väl =).

Non-ladder, där är guldet inte värt ett skit

Guld är inte värt ett skit på seasonal heller. Tar 5 minuter per 20 mille ungefär. Vilket är bra, för spelet ska inte handla om guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in