2014-08-11, 13:37
Medlem
Någon som har en Pet build till WD? Tycker inte att den äger så mycket trots att jag har över miljon dps. Saknar iofs den där headpiecen, är den ett måste?
Citera
2014-08-11, 13:46
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Någon som har en Pet build till WD? Tycker inte att den äger så mycket trots att jag har över miljon dps. Saknar iofs den där headpiecen, är den ett måste?

Du kan köra Grin Reaper, Pet eller Jade Doctor.

Alla kräver rätt delar, e.g. petbuild behöver optimalt Taskers, Mask of Jeram och Tall Man's Finger ringen.

Grin Reaper kräver Grin Reaper masken

Jade kräver självfallet Jade delar.

Du kan kolla min WD för Grin Reaper, inte helt klar: http://www.diabloprogress.com/hero/eaz-2218/Sengrella/735819

Pet WD och Jade finns det hur många videos som helst för.
En snubbe som gör bra videos (och där jag hämtade inspirationen för Grin Reaper builden) är den här snubben på youtube: http://www.youtube.com/channel/UC5CGedMTxOpsNHAic3MPa8A

Edit: Såg nu att det är pet specific du letade efter, sorry för det, men kolla ovan snubbe på youtube, han går igenom ett par olika petbuilds faktiskt, poison dog, firedog, standard pet build etc.
Citera
2014-08-11, 15:03
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko

Kort sagt JA! Min Mask of Jarem ger 98% ökad damage från petsen.
Som Eaz skriver så är MoJ, ToT och Tall mans finger måsten.

Jag fixar T6 solo relativt enkelt med min, så spana in den för inspiration
http://eu.battle.net/d3/en/profile/LeanMachine-2953/hero/41456409

Vill du leka runt på T1 så samla bara på dig så mycket fire-gear som möjligt så går det säkert ok också.
Citera
2014-08-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Vill du leka runt på T1 så samla bara på dig så mycket fire-gear som möjligt så går det säkert ok också.
Varför fire-gear? Har dom ändrat Fetish Sycophants till fire damage eller?

Edit:
För övrigt är Starmetal Kukri typ det enda vapnet jag kör/körde med som pet build.. Helt OP.. Innan jag fick ett par stycken Kukri körde jag Sunkeeper.
Senast redigerad av NontoxicPlaydoh 2014-08-11 kl. 15:31.
Citera
2014-08-11, 15:41
Medlem
swebarbs avatar
Ska dom släppa den snart eller? eller ska det fortsätta ett par veckor till test realmen... vill ha nått nytt..
Citera
2014-08-11, 15:42
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ska dom släppa den snart eller? eller ska det fortsätta ett par veckor till test realmen... vill ha nått nytt..

Kommer nog ta tid, mycket som är trasigt. Sen har de sagt att 2.1 kanske går live utan Seasons och seasons kommer senare om det är det du väntar på.
Citera
2014-08-11, 15:49
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NontoxicPlaydoh
Varför fire-gear? Har dom ändrat Fetish Sycophants till fire damage eller?

Edit:
För övrigt är Starmetal Kukri typ det enda vapnet jag kör/körde med som pet build.. Helt OP.. Innan jag fick ett par stycken Kukri körde jag Sunkeeper.

Både hunden och gargantuan gör mest skada som fire. Ja Starmetal är klart bäst, men tyvärr har jag inte lyckats hitta den än och då får gibdinn funka som substitut eftersom jag får fram fler fetisher på det sättet. Det är ju inte fetisherna som gör main dps eftersom dom mest står i en klump och hänger. Så fort en elit-pack visar sig kastar jag upp guggen och han plöjer ner det mesta på 2-3 slag.
Citera
2014-08-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Både hunden och gargantuan gör mest skada som fire. Ja Starmetal är klart bäst, men tyvärr har jag inte lyckats hitta den än och då får gibdinn funka som substitut eftersom jag får fram fler fetisher på det sättet. Det är ju inte fetisherna som gör main dps eftersom dom mest står i en klump och hänger. Så fort en elit-pack visar sig kastar jag upp guggen och han plöjer ner det mesta på 2-3 slag.
Okej jag förstår hur du tänker.
Skulle nog aldrig kunna tänka mig att använda +fire damage för det skulle sänka min DPS bra mycket.
Jag experimenterade lite för ett bra tag sen med den fire runan du har på hunden, var inte övertygad att passiven hjälpte mycket. Däremot den tredje sista, där hunden absorberar 10% of incoming damage - den är så bra speciellt i T5-T6, dessutom är det physical damage (speciellt med Mojon som du har)..
Har nog +40% physical damage, och mina små fetisher crittar en hel del, säkerligen 8-15 miljoner. Att ha 15 stycken som crittar så mycket gör mer damage än min Garg alone liksom..
Kan väl tänka mig att vissa går på mer damage på garg/dog, men jag tycker att fetish/dog physical gör så mycket mer damage. Mer AOE och ännu mer singletarget.
Den damagen som jag förlorar att inte gå Fire-dmg kompenserar jag med ännu mer fetish/dog damage med physical.

Btw, har läst någonstans på forumet att Gidbinn ersätter dina fetishar ifrån FS-passiven, och dom är mycket sämre också.

Sorry för luddigt inlägg.
Citera
2014-08-11, 19:59
Moderator
^Eazs avatar
Fan, från att ha hatat DH'n så börjar jag gilla den mer och mer, inte för att jag klarar T6 som jag tidigare skrev, utan för att det kräver en väldigt aktiv spelstil (iaf när man som mig inte e.g. är redo för T6).

Älskar känslan av när man kommer helt rätt "in the zone" med att placera ut sentries, e.g. man placerar en och med hjälp av sentries så rör man sig framåt, problemet är när man dör och då hamnar ur sync eftersom man hela tiden vill ha 4 sentries uppe som skjuter ner mobsen, en sentry för inte skada nog utan man måste ha 4 uppe rätt placerade för att röra sig framåt. En sak som förstör detta utöver döden är självfallet när det är dåligt med density eftersom man inte får samma flow i placeringen då.

Trodde faktiskt inte jag skulle ha så här kul med en DH, de andra klasserna är lite mer "jump straight in, klarar jag så klarar jag" medans denna blir mer taktiskt eftersom jag vet att jag inte klarar en head on assault så att säga.
Citera
2014-08-12, 05:21
Medlem
Gatecreepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Ja, jag har inte alls 1000 timmar spelade i D3. Jag har ingen aning om hur hardcore folket spelar detta spel. Men duktigt att du förstod det efter 10 paragonlevlar.

Du är en efterbliven spelare som bör lära sig att tänka efter innan du dömer. Fortsätt du spela på din softcore char och håll tyst bara. Så gör du alla oss en tjänst.
Citera
2014-08-12, 08:42
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fan, från att ha hatat DH'n så börjar jag gilla den mer och mer, inte för att jag klarar T6 som jag tidigare skrev, utan för att det kräver en väldigt aktiv spelstil (iaf när man som mig inte e.g. är redo för T6).

Älskar känslan av när man kommer helt rätt "in the zone" med att placera ut sentries, e.g. man placerar en och med hjälp av sentries så rör man sig framåt, problemet är när man dör och då hamnar ur sync eftersom man hela tiden vill ha 4 sentries uppe som skjuter ner mobsen, en sentry för inte skada nog utan man måste ha 4 uppe rätt placerade för att röra sig framåt. En sak som förstör detta utöver döden är självfallet när det är dåligt med density eftersom man inte får samma flow i placeringen då.

Trodde faktiskt inte jag skulle ha så här kul med en DH, de andra klasserna är lite mer "jump straight in, klarar jag så klarar jag" medans denna blir mer taktiskt eftersom jag vet att jag inte klarar en head on assault så att säga.

Jag har problem att överleva med DH. Har marauderset och fire-chest. 1m dmg och 13m toughness. Ca 1000 all-res och 10k armor. ca 500k vit. På t6 så dör jag som en fluga om jag tar dmg. Vilken build kör du?

mvh B
Citera
2014-08-12, 08:53
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Jag har problem att överleva med DH. Har marauderset och fire-chest. 1m dmg och 13m toughness. Ca 1000 all-res och 10k armor. ca 500k vit. På t6 så dör jag som en fluga om jag tar dmg. Vilken build kör du?

mvh B

Här: http://www.diabloprogress.com/hero/eaz-2218/Sengrelle/14749006

Klarar ett slag här och var, det som dödar mig är Anarch's som chargar in från utanför skärmen, annars handlar det mest om att hela tiden vara aktiv och röra mig.

Annan sak som dödar mig är Jailer, blir random oneshottad av dem. Har inte helt förstått mekaniken bakom Jailer, ibland gör de ingen skada, ibland blir jag oneshottad.

Min allres suger just nu, det är något jag ska satsa på nu när jag letar efter "perfekta" rolls på samma items jag har equippat redan.

Edit: Uppdatera inte profilen, för jag har precis equippat Danette's för en snabb normal keyfarm, så då försvinner lite stats/skills för att snabbare rusa

Edit2: Och då är diabloprogress nere: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Eaz-2218/hero/14749006

Edit3: Clearade just en T6:a nu här innan jobbet, 12 minuter utan att dö en enda gång.

Nej, 12 minuter är ingen uber tid, men sett till gear etc, så får det ses som ok. Två gånger var jag nära att dö, dels när jag inte såg att jag hade slut på discipline och högerklickade 3 gånger när en beam var på väg mot mig innan jag sprang iväg och dels när jag försökte loota Ghom-bossen, fan att hans djävla skiter ligger kvar i luften så länge.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-08-12 kl. 09:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in