Citat:
Ursprungligen postat av
Lanoo
Både hunden och gargantuan gör mest skada som fire. Ja Starmetal är klart bäst, men tyvärr har jag inte lyckats hitta den än och då får gibdinn funka som substitut eftersom jag får fram fler fetisher på det sättet. Det är ju inte fetisherna som gör main dps eftersom dom mest står i en klump och hänger. Så fort en elit-pack visar sig kastar jag upp guggen och han plöjer ner det mesta på 2-3 slag.
Okej jag förstår hur du tänker.
Skulle nog aldrig kunna tänka mig att använda +fire damage för det skulle sänka min DPS bra mycket.
Jag experimenterade lite för ett bra tag sen med den fire runan du har på hunden, var inte övertygad att passiven hjälpte mycket. Däremot den tredje sista, där hunden absorberar 10% of incoming damage - den är så bra speciellt i T5-T6, dessutom är det physical damage (speciellt med Mojon som du har)..
Har nog +40% physical damage, och mina små fetisher crittar en hel del, säkerligen 8-15 miljoner. Att ha 15 stycken som crittar så mycket gör mer damage än min Garg alone liksom..
Kan väl tänka mig att vissa går på mer damage på garg/dog, men jag tycker att fetish/dog physical gör så mycket mer damage. Mer AOE och ännu mer singletarget.
Den damagen som jag förlorar att inte gå Fire-dmg kompenserar jag med ännu mer fetish/dog damage med physical.
Btw, har läst någonstans på forumet att Gidbinn ersätter dina fetishar ifrån FS-passiven, och dom är mycket sämre också.
Sorry för luddigt inlägg.