Citat:
Ursprungligen postat av
neurogen
nja det kan knappast stämma. då borde jag fått runt 15 woh.
du menar att den har 1,4% per legendary WAND.
dvs om du får en legendary, så har du chans att få en wand.
om du rollar en wand så har du 1,4% chans att få en woh.
Stegen är:
1. Det ska rolla en item, t.ex wand, kvaliteten på denna ska rolla legendary och OM det är en wand så är det 1.4% chans.
Inte 1.4% slaget över alla legs. (finns en lista med loot tables)
Info:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/16HCfzoijS_Xpzdrtg-C03b7oY97lb15XP5yztWNzH6Y/htmlview?usp=sharing&sle=true
https://docs.google.com/spreadsheets/d/16HCfzoijS_Xpzdrtg-C03b7oY97lb15XP5yztWNzH6Y/htmlview?usp=sharing&sle=true
Så ska vi se till alla wands så om du rollar en legendary wand så är chansen som följer iom 2.1 (för wizard, sen finns det även klass speficika saker som droppar för andra klasser men det finns det mindre statistik på, och ser nu att WoH gått till 1.53% på N (Normal non season):
Starfire Wand 15.15%
Blackhand KeyWand 15.15%
Gesture of Orpheus Wand 15.15%
Fragment of Destiny Wand 15.15%
Slorak's Madness Wand 15.15%
Chantodo's Will Wand 15.15%
Wand of Woh Wand 1.52%
Serpent's Sparker Wand 7.58%
Så, om du rollar leg wand så är det ovan som gäller. T.ex Witching hour ligger på under 1%, då det finns fler bälten, och de har jag fått 3st av medans jag vet folk som farmat i evigheter utan att se en enda.
Citat:
Ursprungligen postat av
OlgaOlga
Men lyssna på detta då
Lootade focus OOOOCCCHH restraint på SAMMA boss.
De mest sällsynta ringarna i spelet som jag ej visste ens fanns. Tror det är 0,4 eller något om ja inte är ute o cyklar.
Hur kan de va RNG? Den sannolikheten är ju fan typ en på triljarden hähähä
Va, Focus/Restraint droppas hela djävla tiden, vet inte hur många jag förstört.
Och, även om vi nu antar att det är en på triljarden, så är ju det som är RNG. Har du två tärningar med säg 1000 sidor stycket, så finns chansen (Random Number Generator) att båda två rullar 9999 vid en och samma rullning. Chansen är minimal, men den finns där.
Edit: Och de ligger på ca 4.7% dropchans NÄR en leg ring rollas.