2014-09-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Nej, när skall folk förstå vad slumpen betyder?

Fast att förneka att allt är RNG tror jag faktiskt inte på!!

Alltså det sägs ju att allt är slumpen fast...Nej.. Det är de inte!
Spelet har antagligen ett system så att du är garanterad att hitta en Wand of woh men det ska ta tid!
Sen fick jag mitt första vault av min första goblin. Sen fick jag ett till när ja skulle visa min kompis. Sen sitter de massa qq's här o hävdar att de dödat 500 utan vault.

Eller klassikern. Critdmg på ringar! No way att de e lika lätt o få cdmg som vitality hähähähä
Det är nog mycket random men att tro att ALLT är random är att ha för mycket tillit.
Citera
2014-09-11, 17:51
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
hellfire amus då?

salvaged min 10e idag.
jävla tröttsamt...

Craftat en hel del (och det innan det var 100% och ytterligare 5st igår efter jobbet), men har fått en ok.

Inte perfekt, men som jag iaf använder.

Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
Fast att förneka att allt är RNG tror jag faktiskt inte på!!

Alltså det sägs ju att allt är slumpen fast...Nej.. Det är de inte!
Spelet har antagligen ett system så att du är garanterad att hitta en Wand of woh men det ska ta tid!
Sen fick jag mitt första vault av min första goblin. Sen fick jag ett till när ja skulle visa min kompis. Sen sitter de massa qq's här o hävdar att de dödat 500 utan vault.

Eller klassikern. Critdmg på ringar! No way att de e lika lätt o få cdmg som vitality hähähähä
Det är nog mycket random men att tro att ALLT är random är att ha för mycket tillit.

Allt är random, men saker har olika sannolikhet.

Som jag sade tidigare, Woh ligger på ~1.41% chans.

Dvs 1.41% per legendary (inte set, inte gul, utan när itemen redan rollat legendary) så är chanen 1.41% att det faktiskt är en WoH.
Citera
2014-09-11, 18:47
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Craftat en hel del (och det innan det var 100% och ytterligare 5st igår efter jobbet), men har fått en ok.

Inte perfekt, men som jag iaf använder.

Allt är random, men saker har olika sannolikhet.

Dvs 1.41% per legendary (inte set, inte gul, utan när itemen redan rollat legendary) så är chanen 1.41% att det faktiskt är en WoH.

nja det kan knappast stämma. då borde jag fått runt 15 woh.
du menar att den har 1,4% per legendary WAND.
dvs om du får en legendary, så har du chans att få en wand.
om du rollar en wand så har du 1,4% chans att få en woh.
Citera
2014-09-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Inte perfekt, men som jag iaf använder.Allt är random, men saker har olika sannolikhet.

Men lyssna på detta då

Lootade focus OOOOCCCHH restraint på SAMMA boss.

De mest sällsynta ringarna i spelet som jag ej visste ens fanns. Tror det är 0,4 eller något om ja inte är ute o cyklar.
Hur kan de va RNG? Den sannolikheten är ju fan typ en på triljarden hähähä
Citera
2014-09-11, 19:01
Medlem
Mintztahs avatar
Citat:
Men lyssna på detta då

De mest sällsynta ringarna i spelet som jag ej visste ens fanns. Tror det är 0,4 eller något om ja inte är ute o cyklar.

Dom ringarna får man ju hela tiden?
Citera
2014-09-11, 19:19
Medlem
ant's avatar
Citat:
Men lyssna på detta då

Haha, knappast. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag fått dom där jävla ringarna. Men kan hålla med om att det måste vara liten chans att få båda ringarna på samma boss.
Citera
2014-09-11, 19:33
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
nja det kan knappast stämma. då borde jag fått runt 15 woh.
du menar att den har 1,4% per legendary WAND.
dvs om du får en legendary, så har du chans att få en wand.
om du rollar en wand så har du 1,4% chans att få en woh.

Stegen är:
1. Det ska rolla en item, t.ex wand, kvaliteten på denna ska rolla legendary och OM det är en wand så är det 1.4% chans.

Inte 1.4% slaget över alla legs. (finns en lista med loot tables)

Info: https://docs.google.com/spreadsheets/d/16HCfzoijS_Xpzdrtg-C03b7oY97lb15XP5yztWNzH6Y/htmlview?usp=sharing&sle=true

https://docs.google.com/spreadsheets/d/16HCfzoijS_Xpzdrtg-C03b7oY97lb15XP5yztWNzH6Y/htmlview?usp=sharing&sle=true

Så ska vi se till alla wands så om du rollar en legendary wand så är chansen som följer iom 2.1 (för wizard, sen finns det även klass speficika saker som droppar för andra klasser men det finns det mindre statistik på, och ser nu att WoH gått till 1.53% på N (Normal non season):

Starfire Wand 15.15%
Blackhand KeyWand 15.15%
Gesture of Orpheus Wand 15.15%
Fragment of Destiny Wand 15.15%
Slorak's Madness Wand 15.15%
Chantodo's Will Wand 15.15%
Wand of Woh Wand 1.52%
Serpent's Sparker Wand 7.58%

Så, om du rollar leg wand så är det ovan som gäller. T.ex Witching hour ligger på under 1%, då det finns fler bälten, och de har jag fått 3st av medans jag vet folk som farmat i evigheter utan att se en enda.

Citat:
Men lyssna på detta då

Va, Focus/Restraint droppas hela djävla tiden, vet inte hur många jag förstört.

Och, även om vi nu antar att det är en på triljarden, så är ju det som är RNG. Har du två tärningar med säg 1000 sidor stycket, så finns chansen (Random Number Generator) att båda två rullar 9999 vid en och samma rullning. Chansen är minimal, men den finns där.

Edit: Och de ligger på ca 4.7% dropchans NÄR en leg ring rollas.
Citera
2014-09-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintztah
Dom ringarna får man ju hela tiden?

Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Haha, knappast. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag fått dom där jävla ringarna. Men kan hålla med om att det måste vara liten chans att få båda ringarna på samma boss.

Okej boys jag måste säga att det kanske är en på triljarden. Det är häftigt att båda Droppade samtidigt MEN de har blivit buffat eller va man ska säga.. De är nu 4-5 % som resten av ringarna typ...
Men förr var de 0.4 och därmed ultrarare och då hade de Varit helt otänkbart
Citera
2014-09-11, 20:40
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Okej boys jag måste säga att det kanske är en på triljarden. Det är häftigt att båda Droppade samtidigt MEN de har blivit buffat eller va man ska säga.. De är nu 4-5 % som resten av ringarna typ...

Nej, det hade det inte. Det är just det som är RNG. Minimal chans, men inte otänkbart.
Citera
2014-09-12, 01:26
Medlem
Citat:
har aldrig sett en Furnace
aldrig sett en Woh

Nu har du http://i.imgur.com/ae1qQZA.jpg

Nä men ge inte upp det kommer... Rätt nöjd över den Furnacen
Citera
2014-09-12, 09:23
Medlem
Lanoos avatar
godmorgon gott folk.

Kan någon som verkligen kan WD gå över min Jade-Doc?
http://www.diabloprogress.com/hero/leanmachine-2953/Harry/41456409

Jag har gått från att lira T6 relativt enkelt till att bli one-shottad av allt plus att inte ett skit vill dö längre. Har det gjorts någon uppdatering till 2.1 som jag missat och som gör min build helt värdelös? Eller är det några items som jag inte fattar är helt värdelösa?
Frustrationen är enorm just nu och jag har tappat suget helt på att lira då jag får leka runt på T3-T4. Riktigt tråkigt :/
Citera
2014-09-12, 09:41
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

Njaa tycker också dessa ringar droppar konstant, Det som är lite kul är när man öppnar en kista och samma items droppar från kistan. Har hänt mig ett par gånger och då börjar jag alltid tänka att spelet typ "laggar" till och droppar dubbelt. Väntar på den dagen det kommer dubbla The Furnace ur nån kista haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in