2015-02-11, 20:14
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
Nja, detta stämmer väll ändå inte. Har ni någonsin sett en p800~ med sämre gear än ''Kallekuling"? Visst, Kalle kanske har ett item med bättre stats, men i det stora hela kommer han inte ha bättre gear. Skulle vilja påstå att after p600-700 har Item-rng helt avtagit och existerar inte alls. De procenten som skiljer sig i stats är inte något ett lyckosamt grift kan väga upp till, eller skicklighet för den delen.

Paragon levels har en otroligt stor betydelse för grifts. Skillnaden på en p800 och en p1200 är 2000 mainstat vilket är en direkt dmgökning på 20% för de flesta klasser. Det är svårare att tjäna den skillnaden på ett bra grift (säger inte att det inte går, men man behöver ha jäääävligt mkt tur). Hur du vrider och vänder på det måste du alltså lagt ner dina timmar för att komma högt.

Nu var det ju inte hur man behärskar en högre nivå i great rift som låg paragon utan snarare bättre Gear som kallekuling fått som paragon 78 än NisseBanan har/fått som paragon 800..

Men vad du säger sedan om Paragons håller jag fullständigt med om, alla över paragon 800 får ju 5 mainattribut för varje paragon och precis som du säger så ger det sjukt med dmg-boost.

Citat:
Det är precis detta det handlar om. Alla dessa snubbar spelar så mycket så de lyckas negligera rng'n i drops. Vad ska du med en rimeheart till förresten?

Jag är lite periodare beroende på IRL situation, men jag snittar 10 timmar speltid om dagen 6-7 dagar i veckan.
Som lägst lirar jag 4 timmar om dagen då IRL situation ändras.

Loot handlar om tur då det kommer till speltiden, inte rng anser jag.
Citera
2015-02-11, 21:10
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Nu var det ju inte hur man behärskar en högre nivå i great rift som låg paragon utan snarare bättre Gear som kallekuling fått som paragon 78 än NisseBanan har/fått som paragon 800..

Men vad du säger sedan om Paragons håller jag fullständigt med om, alla över paragon 800 får ju 5 mainattribut för varje paragon och precis som du säger så ger det sjukt med dmg-boost.

Jag är lite periodare beroende på IRL situation, men jag snittar 10 timmar speltid om dagen 6-7 dagar i veckan.
Som lägst lirar jag 4 timmar om dagen då IRL situation ändras.

Loot handlar om tur då det kommer till speltiden, inte rng anser jag.

Kontentan av min text var att Kalle inte kan ha så mycket bättre gear än en p800 att det gör någon egentlig skillnad. Ingenting om vem som var bäst spelare.

Vad är det för skillnad mellan tur och rng?
Citera
2015-02-11, 23:43
Medlem
fULL-s avatar
Citat:
Tycker dina 2 senaste inlägg är det största skitsnacket jag någonsin läst, med all respekt.
Diablo 3 handlar om tur, ren och skär tur rakt igenom.

Du kan ta 2 helt vitt skilda individer som startar en, låt säga Barb på exakt samma datum.
Dessa 2 spelare spelar 8 timmar om dagen, för att göra det rättvist, så spelar dom tillochmed på exakt samma klockslag.

Dessa 2 som nu spelar 8 timmar om dagen, 7 dagar i veckan med en barb som är uppstartad på samma tidpunkt kommer ha helt olika förutsättning som endast baseras på tur.

Att du anser dig vara top 1% är självsäkerhet och dryghet som talar.
Du har antagligen haft oerhörd tur att få bra loot att ta dig dit du är, sen, givetvis, du kan hantera din karaktär då du spelar den dag ut och dag in.
Men bara för att man spelar 8 timmar om dagen innebär inte att man är/blir en elit/top-spelare på Diablo.
Snarare att man prioriterat bort verkligheten.

Kan ju bara ta mig själv som exempel, jag köpte D3 cirka 2 månader efter release och kan med enkelhet påstå att jag spelar för mycket.
Jag har aldrig lootat något som kan klassas som en Top-item på något sätt eller ens något med Sky-high rolls på en superrare item.
Detta handlar om tur som sagt, ren och skär tur.
Hela Diablo 3 är uppbyggt på att ha tur i vad man lootar, lika som att köpa 100 trisslotter på ICA.

Finns vapen och gear jag jagat i 1 års tid, fortfarande inte fått då jag inte haft den turen/RNG att få skiten, spenderat så mycket Shards hos Kadala för att i hopp om något få det jag önskar.
Men som sagt, TUR har inte varit något som gynnat mig i detta spel, men jag fortsätter lira endå och gör det bästa jag kan av det jag har.

Finns ju dom som köpte Diablo 3 för 5 dagar sedan som redan pressar Great Rift 45+ med top-notch grejer på sin karaktär. (har inget belägg för detta, men du kanske hajar vad jag menar)
Då dom haft just tur.

Rolls handlar om tur helt klart, hur stor chans att du får itemsen är dock inte lika mycket tur då den bättre spelaren kommer att farma mer effektivt än den sämre, vilket genererar i att den bättre spelaren har större chans att droppa itemsen han behöver.

Höga grifts handlar även det om skicklighet (samt även lite tur ofc) och inte bara vad du har för items eller vilken grift du får. Låt oss säga att jag loggar in på min polares acc och att han har failat på grift 44 300xgånger och tror att hans gear är för dåligt eller att han får för dåliga rifts. Jag får en helt vanlig grift som inte är bättre en medel griften men kan ändå klara av den på första försöket, detta har ingenting med tur att göra utan bara att jag är en bättre spelare.

Givetvis är det 100% tur med vilka rolls du får på dina items, eller vilka items du får i huvudtaget vad som dock inte är tur är hur du använder dina items och hur du väljer att rolla dom för att få ut max effekt utav dom.

Att det sedan är till 95% griften som avgör det för top 5 på leaderboard hör inte riktigt till saken då det inte är majoriteten av spelarna.
Citera
2015-02-12, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Lust att utveckla det där något? Vad är det som är så kasst?

För i mina ögon är det hästlängder bättre än det P2W som det var när det släpptes.

Det är enkelt, noobvänligt och enformigt.
Citera
2015-02-12, 05:12
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 41DS

ska du ta upp att PoE är bättre så är det bara att du drar också.
Citera
2015-02-12, 08:04
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 41DS

Så för att ett spel är lättillgängligt och går att spela om man har 15-20 minuter på sig så är det dåligt?

Jag har klarat Demon Souls, Dark Souls och Dark Souls 2. Trots det uppskattar jag Diablo. Enformighet är dock vad du gör det till, jag har spenderat för mycket tid i WoW och mer eller mindre gjort samma sak igen och igen och i dagsläget föredrar jag att göra det i Diablo istället.
Citera
2015-02-12, 08:19
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Kontentan av min text var att Kalle inte kan ha så mycket bättre gear än en p800 att det gör någon egentlig skillnad. Ingenting om vem som var bäst spelare.

Vad är det för skillnad mellan tur och rng?

Som jag skrev, Paragon 800 och uppåt får gratis DMG för varje level efter 800.
Så en person som är Paragon 900 exempelvis har ju enheldel gratis DMG.
Jag säger inte emot dig i det
Men som jag även skrev, nu handlar det inte om hur höga Great Rift Kalle 78 kan pressa jämnfört med Ulla 900.

rng för mig är hur ofta en top-tier item droppar.
tur är för mig vad denna item rollar eller vilken item somhelst rollar.

Senaste veckan exempelvis så har jag fått 4 st The Witching Hour bälten (ite hos kadala), vilket får ses som en helt okej rng.
dock har inte turen varit med mig då alla rollat så dåligt så tom. ett blått bälte skulle vara bättre i helhet för min/mina chars.

Citat:
Ursprungligen postat av fULL-
Rolls handlar om tur helt klart, hur stor chans att du får itemsen är dock inte lika mycket tur då den bättre spelaren kommer att farma mer effektivt än den sämre, vilket genererar i att den bättre spelaren har större chans att droppa itemsen han behöver.

Utveckla med vad du menar med " farmar mer effektivt "..

Citat:
Ursprungligen postat av fULL-
Höga grifts handlar även det om skicklighet (samt även lite tur ofc) och inte bara vad du har för items eller vilken grift du får. Låt oss säga att jag loggar in på min polares acc och att han har failat på grift 44 300xgånger och tror att hans gear är för dåligt eller att han får för dåliga rifts. Jag får en helt vanlig grift som inte är bättre en medel griften men kan ändå klara av den på första försöket, detta har ingenting med tur att göra utan bara att jag är en bättre spelare.

Givetvis hanterar olika spelare en karaktär på olika sätt, men som någon i tråden här försöker framstå så kan han ta en naken char och ligga topp 10.
Har man bra RNG och får top-tier items och TUR med rolls då man IDa sakerna så har man en bra språngbräda för att palla högre saker.
Citera
2015-02-12, 09:08
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Men som jag även skrev, nu handlar det inte om hur höga Great Rift Kalle 78 kan pressa jämnfört med Ulla 900.

Nu är det ju precis detta diskussionen har handlat om. Nämligen att nå toprankerna.

Citat:
Senaste veckan exempelvis så har jag fått 4 st The Witching Hour bälten (ite hos kadala), vilket får ses som en helt okej rng.
dock har inte turen varit med mig då alla rollat så dåligt så tom. ett blått bälte skulle vara bättre i helhet för min/mina chars.

Det är rätt oväsentligt att du fått fyra dåligt rollade WH's på en vecka. Frågan är om du lagt ner 500 timmar på en karaktär och inte lyckats få ett välrollat WH?

Citat:
Givetvis hanterar olika spelare en karaktär på olika sätt, men som någon i tråden här försöker framstå så kan han ta en naken char och ligga topp 10.
Har man bra RNG och får top-tier items och TUR med rolls då man IDa sakerna så har man en bra språngbräda för att palla högre saker.

Jag har inte sett någon här som försökt få det till att man kan nå toprankerna med dålig gear. Tvärtom så behöver man otroligt bra gear. Det jag försöker säga till dig är att när du spelat tillräckligt mycket för att ha en ärlig chans att nå dit, då kommer du även ha gearen för det.
Citera
2015-02-12, 10:23
Medlem
Citat:
Jag har inte sett någon här som försökt få det till att man kan nå toprankerna med dålig gear. Tvärtom så behöver man otroligt bra gear. Det jag försöker säga till dig är att när du spelat tillräckligt mycket för att ha en ärlig chans att nå dit, då kommer du även ha gearen för det.

Du har rätt i det du säger att man ser ju sällan/aldrig en p800 med dåligt gear, tittar man på säg top 50 på solo boardsen så har de flesta snarlik gear. Skillnaden där är att de som ligger i toppen bränt av fler nycklar och/eller haft extrem tur med riftRNG'n.
Citera
2015-02-12, 12:17
Medlem
TILFens avatar
Köpte nyss Diablo 3 till konsol.

Nu behöver jag lite småråd.
Hur ställer ni in er gamma? Hur ljust/mörkt kör ni på, har ni så "Diablo" symbolen knappt syns när man ställer in?
Är det nödvändigt att visa damage och sånt på monstrerna? Alltså floating numbers?
Sist men inte minst. Är det onödigt att ha health bars på min gubbe/mobsen?
Citera
2015-02-12, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TILFen
Köpte nyss Diablo 3 till konsol.

Nu behöver jag lite småråd.
Hur ställer ni in er gamma? Hur ljust/mörkt kör ni på, har ni så "Diablo" symbolen knappt syns när man ställer in?
Är det nödvändigt att visa damage och sånt på monstrerna? Alltså floating numbers?
Sist men inte minst. Är det onödigt att ha health bars på min gubbe/mobsen?

Alla dessa frågar är dina egna preferenser. Finns inga rätt och fel, jättekonstigt.
Citera
2015-02-12, 13:23
Medlem
fULL-s avatar
Citat:

rng för mig är hur ofta en top-tier item droppar.
tur är för mig vad denna item rollar eller vilken item somhelst rollar.

Utveckla med vad du menar med " farmar mer effektivt "..

Enkelt förklarat så menar jag vilken torment du farmar samt vilka spells du använder dig av.
Att farma på rätt torment gör enormt mycket, farmar du på för lätt torment så "wastear" du drop chance samtidigt som du även gör det om du farmar på för hög torment.

Det gäller att hitta balansen där du för tillfället farmar mest effektivt dvs. Sen gäller det även att anpassa dina spells/items för att du ska kunna farma snabbast, det kan t.ex. vara värt att använda warzechian armguards istället för strongarms för vissa då movement boosten gör att du kan farma snabbare jämfört med damage boosten från strongarms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in