2014-11-29, 20:13
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
tjena, har lust att börja lira lite diablo.. jag diggade 2an men det blev segt när man nått ca lvl 80 och det blev bara ett ändlöst farmande,.. är 3an annorlunda? Vilken gubbe är schysst att börja med? efter att ha läst lite så verkar crusader rätt kul ..

Vad gör man endgame? Är det som wow med instanser? raids? finns det PVP? Övriga tips
Diablo III är som sin föregångare. Gör samma sak om och om igen, och hoppas på att förbättra din utrustning så du kan eskalera till nästa svårighetsgrad.
Citera
2014-11-29, 20:19
Medlem
battacs avatar
Aldrig spelat D2 men har strax under 1000 timmar i D3.

Max level är 70, därefter kan du börja levla paragon levels som inte har någon maxgräns. Instancer finns inte, pvp finns men knappt värt att nämna. Det är riktigt dåligt i D3. Det du gör när du nått 70 är att farma efter set items och bygga en så stark gubbe som möjligt. Det görs enklast genom att spela rifts. Rifts är typ som en "instance", där du ska döda massa creeps tills en mätare är full och då spawnar en boss. Finns även greater rifts där det istället ska döda creeps för spawna fram en boss under tidspress.

Finns även leaderboards över greater rifts där man försöka slå sig in om man har riktigt fin gear.
Citera
2014-11-30, 00:31
Medlem
O.J-Kushs avatar
Är det mycket "team play" med claner / guilder osv? Trist om man lirar själv hela tiden..
Citera
2014-11-30, 01:02
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Diablo III är som sin föregångare. Gör samma sak om och om igen, och hoppas på att förbättra din utrustning så du kan eskalera till nästa svårighetsgrad.
Det är stor skillnad på Diablo III och Diablo II, om man köper det och förväntar sig exakt samma sak kommer man bli besviken. Med det sagt så är Diablo III absolut inget dåligt spel, men om man letar efter en D2-klon är nog t.ex. Path of Exile ett bättre val.
Citera
2014-11-30, 10:34
Medlem
ImWorthlesss avatar
Loota en amu med 7AS nyligen och rerolla så den har 94CD (socket och dex fanns redan)
körde ett test med den nu och Swiftness-Gem, kom då upp i 4.29 AS och således är högsta BreakPointen nåd
Dock ruskigt svårt att spela Lightningbuilden med Helltrapper jämnfört med en Cold/Fire-build då man kan hålla lite avstånd, lightning kräver ju nästan att man "tankar"..
Citera
2014-11-30, 19:28
Medlem
O.J-Kushs avatar
Det blev att köpa spelet och lirar just nu en barbarian, några snabba frågor dock, jag har "redan" hittat två legendarys.. är detta normalt? Är lvl 17 nu, brukar ni lira på easy eller kör ni på någon svårare nivå? Jag har inte lyckats dö och inte ställts för någon större utmaning i mina ögon..

Sen om någon rerollat eller känner för att lira så dra ett PM så får ni info för att adda mig Vad hette den där clanen ni på FB har?
Citera
2014-11-30, 21:06
Medlem
Grymt spel, men är det någon annan än mig som tycker de e riktigt irriterande när man spelar online att de andra kan trycka förbi storryn!? störde mig sjukt mycket på detta då jag spelade online från första början och typ missade allt om vad spelet handlar om.
Citera
2014-11-30, 21:24
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ognadnafmirg
Grymt spel, men är det någon annan än mig som tycker de e riktigt irriterande när man spelar online att de andra kan trycka förbi storryn!? störde mig sjukt mycket på detta då jag spelade online från första början och typ missade allt om vad spelet handlar om.

Skapa en ny karaktär exempelvis och kör om i Solo-läge och inte i multiplayer..
Citera
2014-11-30, 21:26
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Det blev att köpa spelet och lirar just nu en barbarian, några snabba frågor dock, jag har "redan" hittat två legendarys.. är detta normalt? Är lvl 17 nu, brukar ni lira på easy eller kör ni på någon svårare nivå? Jag har inte lyckats dö och inte ställts för någon större utmaning i mina ögon..

Sen om någon rerollat eller känner för att lira så dra ett PM så får ni info för att adda mig Vad hette den där clanen ni på FB har?
Ja, det är normalt. Legendaries droppas hyfsat ofta nuförtiden. Höj svårigheten så högt du klarar av, då levlar du snabbare och får fler legendaries.
Citera
2014-11-30, 21:43
Medlem
Överviktigs avatar
Har hittat Grin reaper och ett 2h vapen kallat Maximus, och fy helvete vad dem 2 går bra ihop. med Reaper får jag in kontinuerliga Piranhado som klumpar ihop fienderna och kedjelänken mellan mig och Maximusprocen steker dem utav helvete. Ända nackdelen är att jag förlorade en helvetes massa toughness då maximus inte har någon vitality eller dylikt.
Citera
2014-11-30, 22:17
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överviktig
Har hittat Grin reaper och ett 2h vapen kallat Maximus, och fy helvete vad dem 2 går bra ihop. med Reaper får jag in kontinuerliga Piranhado som klumpar ihop fienderna och kedjelänken mellan mig och Maximusprocen steker dem utav helvete. Ända nackdelen är att jag förlorade en helvetes massa toughness då maximus inte har någon vitality eller dylikt.

Kolla min WD för en grin build. (Inte spelad på ett par månader, men sänker T6 enkelt): http://eu.battle.net/d3/en/profile/Eaz-2218/hero/735819
Citera
2014-11-30, 22:38
Medlem
Överviktigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Kolla min WD för en grin build. (Inte spelad på ett par månader, men sänker T6 enkelt): http://eu.battle.net/d3/en/profile/Eaz-2218/hero/735819

Jaså, enkelt t om. Jag började spela detta förra veckan så jag samlar på mig allt godis jag hittar just nu och uppgraderar lite pö om pö. Skulle vilja ha 4 delar av Zunimassa setet men har än så länge bara hittat masken..

Såhär ser min WD ut förresten: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Virre91-2365/hero/52020569
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in