Citat:
Ursprungligen postat av
mystikern87
Såg något inlägg som antydde att M skulle var stökig och att flera inte var förvånade att han blev attackerad. Jag bodde "granne" med honom och kan avfärda att han var stökig eller kaxig. Han verkade tvärtom väldigt snäll..
Att han var en "Emil-typ" är det jag har läst officiellt, inget direkt negativt.
Kom att tänka på en annan tes som varit uppe en del tidigare. Att Ammouri inte riktigt hade rent mjöl i påsen. Jag tror ändå inte dataverksamheten gör att någon mördar ett litet barn.
Jag tänker mer på klanstrider, uppgörelser i den undre världen, bråk om marknader.
Vad som stöder det då? Inte så mycket mer än att det förklarar det brutala våldet, det skulle skicka en tydlig signal att Ammouri skulle dra från stan, vilket dom också gjorde.
I dom tidiga intervjuerna vill Ammouri också direkt rikta ljuset mot A-L och det hon som var måltavlan. Tror dom fattade direkt vad det handlade om. Tjallar dom så blir det ännu värre.
Trots att dom inte trodde att det var riktat mot som själva så kände dom sig inte trygga och flyttade snabbt. Resten av släkten fanns i Stockholmsområdet och det är lite märkligt att dom valde att bo i Linköping istället.
Att mörda den yngsta sonen är nog också det absolut hårdaste slag man kunde ge den familjen.
Fiende-klanen kan ha gett uppdraget till någon som vill klättra i hierarkin och gör vad som helst för det.
GM kom ju undan och det kan tyda på att fanns en organisation bakom, snabbt ut med GM ur landet. Flyktbil vid Ica?
Det jag skrev tidigare om en romsk/tattar/resande GM tycker jag är lite intressant. "Piratbyxorna" man pratar om kan vara hederliga gabardinbyxor.
Skulle vara intressant att veta hur den undre världen i Linköping ser ut nu och 2004.