2006-10-19, 17:30
Medlem
4522s avatar
Finns mkt skumt folk i Linkan, men ingen tillräckligt störd i min mening. Tror som ovanstående, inhyrd torped som sitter hemma i Lettland och dricker premiumvodka vid det här laget.

Den nivå Linköpingspolisen håller i sitt arbete är ingen höjdare över lag..
Citera
2006-10-19, 17:58
Medlem
wreckingballs avatar
Känner en del personer som varit på förhör och blivit toppsade om det där. Snuten verkar ju helt soppiga som vanligt. Räcker tydligen att stämma någorlunda med hur dom tror gärningsmannen ser ut och vara känd av polisen för nåt skitbrott.

Hur vore det om dom försökte sig på att utreda lite istället för att toppsa flera tusen personer och hoppas på turen.
Citera
2006-10-19, 19:44
Medlem
suckysuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreckingball
Känner en del personer som varit på förhör och blivit toppsade om det där. Snuten verkar ju helt soppiga som vanligt. Räcker tydligen att stämma någorlunda med hur dom tror gärningsmannen ser ut och vara känd av polisen för nåt skitbrott.

Hur vore det om dom försökte sig på att utreda lite istället för att toppsa flera tusen personer och hoppas på turen.

Å om polisen inte tagit in dessa personer och om det sen visat sig att någon av dem var skyldig hade polisen fått skit för det också..... en av anledningarna till att polisen tar in en massa för förhör är ju att de sen helt kan avskriva personen och jobba vidare med andra spår - bättre än för mycket än en för lite

Att de förhörda sen känner sig oskyldigt utpekade är dock inget jag är avundsjuk på....
Citera
2006-10-19, 22:42
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Finns mkt skumt folk i Linkan, men ingen tillräckligt störd i min mening. Tror som ovanstående, inhyrd torped som sitter hemma i Lettland och dricker premiumvodka vid det här laget.

Den nivå Linköpingspolisen håller i sitt arbete är ingen höjdare över lag..

Det är tack vare det där tankesättet som gör att det här fortfarande inte är uppklarat. Människor tycker att själva brottet är så fruktansvärt och hemskt så att det måste vara ett riktigt monster som är skyldig. Jämför gärna med Hagamannen i Umeå.

Och att klaga på polisen är inte heller så smart i alla lägen. Polisen är helt hjälplösa utan allmänhetens hjälp, tyvärr har inte allmänheten gjort sitt jobb i det här fallet.
Citera
2007-03-16, 01:03
Medlem
fahlenovics avatar
För de som såg på efterlyst igår kväll så är det uppenbart att Leif GW Persson läst mitt inlägg här ovanför!
Citera
2007-03-21, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fahlenovic
För de som såg på efterlyst igår kväll så är det uppenbart att Leif GW Persson läst mitt inlägg här ovanför!

Missade efterlyst, men va trevligt!.

Jag och min kollega sa samma dag som morden skett att detta garanterat är ett beställningsjobb!

Där har man kanske jädrigt fel men efter att ha varit inne i dom kanske skummaste datorbutikerna i hela mitt liv där det desutom rusar in poliser vid ett besök "För att hämta en kille" (dåvarande sekvencia) undrar man om allt stog rätt till.

Tippar på att det rör sig om någon som surnat till, leverantör som blivit blåst, kund, anställd och sett till att hämnas. Känns som han slog till där det gjorde som mest ont dessutom så att det skulle röra sig om en psykopat som bara trillade in i offren tvivlar jag på.

Klart man är lagom dum i huvudet om man tar ihäl någon men det känns rätt riktat imot familjen. Hon damen som strök med tror jag bara var någon som "Kom ivägen" och var tvungen att "Röjjas".
Desutom om hon kände igen mördaren och han henne blir det ju ännu mer viktigt för honom.

Tror familjen sitter inne på mer än vad som kommit ut.

Tror mycket jag
Citera
2007-03-21, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivohallen
Missade efterlyst, men va trevligt!.

Jag och min kollega sa samma dag som morden skett att detta garanterat är ett beställningsjobb!

Där har man kanske jädrigt fel men efter att ha varit inne i dom kanske skummaste datorbutikerna i hela mitt liv där det desutom rusar in poliser vid ett besök "För att hämta en kille" (dåvarande sekvencia) undrar man om allt stog rätt till.

Tippar på att det rör sig om någon som surnat till, leverantör som blivit blåst, kund, anställd och sett till att hämnas. Känns som han slog till där det gjorde som mest ont dessutom så att det skulle röra sig om en psykopat som bara trillade in i offren tvivlar jag på.

Klart man är lagom dum i huvudet om man tar ihäl någon men det känns rätt riktat imot familjen. Hon damen som strök med tror jag bara var någon som "Kom ivägen" och var tvungen att "Röjjas".
Desutom om hon kände igen mördaren och han henne blir det ju ännu mer viktigt för honom.

Tror familjen sitter inne på mer än vad som kommit ut.

Tror mycket jag

Har inte familjen utfäst en hittelön för den som lämnar tips som leder till mördaren? Det talar emot att dom skulle sitta inne med nåt fuffens som antagligen skulle komma ut om mördaren greps, om det nu finns ett motiv.
Citera
2007-03-21, 16:12
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Har inte familjen utfäst en hittelön för den som lämnar tips som leder till mördaren? Det talar emot att dom skulle sitta inne med nåt fuffens som antagligen skulle komma ut om mördaren greps, om det nu finns ett motiv.

Jo, en rejäl sådan också!
Citera
2007-03-21, 19:58
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc

Att familjen utfäster något betyder ingenting. Det är inte juridiskt bindande och kan lika gärna bara vara ett sätt för dom att få sympatier från den blåögda allmänheten och tidningarna.

Jag minns ett fall i Kortedala för en hel del år sedan där en liten flicka blev mördad i en källare till ett flerbostadshus. Mamman var snabbt ute med postgironummer och annat för att starta en fond till flickans minne. Tidningarna frossade om ömkade den sörjande modern och pengarna strömmade in. Efter en helvetes massa schabbel från polisens sida så greps mamman för mord ett par månader senare. När bevisningen lades fram kändes det bara pinsamt att inte nollorna kunnat gripa mamman omgående. Om jag minns rätt satt två män (en var pappan) häktade helt i onödan vilket kostade samhället dryga summor. För att inte tala om vad utredningen kostade.
Citera
2007-09-04, 14:34
Medlem
AlitheSeconds avatar
Nu får de fan ta och lösa det här dubbelmordet, annars blir jag snart arg på riktigt!

Någon som hört något, är det helt knäpptyst om det hela? Hur går tugget i Linköping nu?

Jävla skumt att det ska vara så svårt.
Citera
2007-09-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Nu får de fan ta och lösa det här dubbelmordet, annars blir jag snart arg på riktigt!

Någon som hört något, är det helt knäpptyst om det hela? Hur går tugget i Linköping nu?

Jävla skumt att det ska vara så svårt.

Ja det är verkligen väldigt underligt att detta fall ännu är olöst, det som från början verkade vara så enkelt uppklarat fortsätter att gäcka polisen, märkligt.

GW får ta över utredningen för enligt honom var ju detta en bagatell att lösa

Undrar hur mycket tid och pengar som egentligen ägnas åt detta fall i dagsläget?
Citera
2007-09-04, 16:49
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chico
Givetvis är det förskräckligt att skära halsen av ett barn, men det var inte det jag ville ha fram i mitt inlägg. Att ta död på en människa vare sig det är ett barn eller en vuxen är lika sadistiskt. Det mitt inlägg handlade om var att barnet omnäms varenda dag i media, medan det knappast skrivits om den 56 åriga kvinnan.

Det är inte heller säkert att kvinnan har haft en ond tanke i sig, det finns faktiskt ödmjuka vuxna även om dom kanske är sällsynta idag. Min motsats var, att det skrevs spaltvis när Anna Lindh mördades (ja jag är fullt medveten om att hon var en känd person), medan den lilla Sabina som dräptes samma dag, var 5 år och faktiskt också ett litet barn nära nog glömdes helt bort. Vad är skillnaden?

chico

Skulle tippa på att det är föräldrarna som styr lite grand över hur exponerade dom vill att sina barn ska bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in