2014-08-31, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Såg något inlägg som antydde att M skulle var stökig och att flera inte var förvånade att han blev attackerad. Jag bodde "granne" med honom och kan avfärda att han var stökig eller kaxig. Han verkade tvärtom väldigt snäll..

Jag måste fråga dig, bodde det fler utländska familjer med barn i M's ålder i närheten? Som också prommenerade den vägen till skolan?

Jag tror fortfarande på min teori om att GM misstog M för någon annan som han bara ville skrämma. För att sedan spåra ur helt fullständigt när M börjar skrika.
Citera
2014-08-31, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperFrazze
Jag måste fråga dig, bodde det fler utländska familjer med barn i M's ålder i närheten? Som också prommenerade den vägen till skolan?

Jag tror fortfarande på min teori om att GM misstog M för någon annan som han bara ville skrämma. För att sedan spåra ur helt fullständigt när M börjar skrika.

Osäker på om det bodde fler familjer i området med barn i samma ålder. Jag handlade på Sekvencia flera gånger så kände igen pappan varför jag la märke till familjen ibland när jag passerade huset de bodde i.
Citera
2014-09-02, 19:25
Medlem
Yeahvlens avatar
Helt otroligt att man inte hittat rätt person. Han bara måste ju figurera i utredningen sedan tidigare tycker man, men eftersom det inte lett någonvart (eller att det polisiära arbetet brustit rutinmässigt) har jag spenderat hela dagen i att roa mig med ärendet.

Har försökt tänka som ingen annan och kollat personer som framstås "normala". Har suttit och kollat igenom samtliga idrottsföreningar och dess bilder på folk som stämmer överrens med längd och ålder i enlighet med GMP i områden runt Linköping.

Hittade en person i 23års åldern som är skrämmande lik fantombilden (fick, får fortfarande, rysningar när jag jämför bilderna och dess signalemen). Vänsterhänt med all säkerhet av foton att dömma. Vill inte lägga upp bild med tanke på integritetsskäl, som ni säkert förstår.

Ska tipsa polisen alldeles strax. Återkommer med svar.
Citera
2014-09-02, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahvlen
Helt otroligt att man inte hittat rätt person. Han bara måste ju figurera i utredningen sedan tidigare tycker man, men eftersom det inte lett någonvart (eller att det polisiära arbetet brustit rutinmässigt) har jag spenderat hela dagen i att roa mig med ärendet.

Har försökt tänka som ingen annan och kollat personer som framstås "normala". Har suttit och kollat igenom samtliga idrottsföreningar och dess bilder på folk som stämmer överrens med längd och ålder i enlighet med GMP i områden runt Linköping.

Hittade en person i 23års åldern som är skrämmande lik fantombilden (fick, får fortfarande, rysningar när jag jämför bilderna och dess signalemen). Vänsterhänt med all säkerhet av foton att dömma. Vill inte lägga upp bild med tanke på integritetsskäl, som ni säkert förstår.

Ska tipsa polisen alldeles strax. Återkommer med svar.

Får man fråga hur du finner de här bilderna? Sitter du och gräver på varje förenings hemsida, eller finns det en hemsida med massa lagfoton? Var han 23 år vid dådet, eller idag?
Citera
2014-09-02, 21:25
Medlem
Yeahvlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Får man fråga hur du finner de här bilderna? Sitter du och gräver på varje förenings hemsida, eller finns det en hemsida med massa lagfoton? Var han 23 år vid dådet, eller idag?

Jag har rotat runt i olika föreningars hemsidor och gamla matchprotokoll vilka som spelade tidigare i tonårsidrotter. Skrev upp massa namn -> facebook och hittade ett ansikte och profil som mycket väl kan stämma. Som sagt, återkommer.
Citera
2014-09-03, 04:03
Medlem
Bra jobbat.
Citera
2014-09-03, 12:02
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahvlen
Jag har rotat runt i olika föreningars hemsidor och gamla matchprotokoll vilka som spelade tidigare i tonårsidrotter. Skrev upp massa namn -> facebook och hittade ett ansikte och profil som mycket väl kan stämma. Som sagt, återkommer.
Åfan.
Hoppas verkligen att du är sann.
Citera
2014-09-03, 13:39
Medlem
MossTrumss avatar
Det är lite svårt att tro på att GM finns kvar i Linkan eller att han ens har varit folkbokförd i stan. Av anledning att dubbelmordet förblev ouppklarat efter några år, trodde jag GM utfört ett uppdrag för att skada M. p.g.a. av familjens affärer, men att det gick fel och slutade med ett dubbelmord. I sådan fall skulle han ha rekognoserat kvarteret och haft en medhjälpare som väntade i bil utanför ICA. Det svåra i det sceneriet är spåren han lämnat efter sig i form av kniv och en blodig mössa. En förklaring skulle ha kunnat vara att han var väldigt ung och saknade insikter om DNA-spåren han kvarlämnade på brottsplatsen. Men även en sådan GM skulle idag varit angiven av ngn med insyn i hans uppdrag som gick fel och han skulle idag varit ställd inför rätta, tror jag.

Återstår gör att GM hade mycket goda kunskaper om kvarteret som är lite speciellt, samt att ingen i kvarteren därikring känner honom!

Var hamnar man med dessa fakta, inkluderande att han klantat sig och lämnat spår efter sig.

Svaret blir att GM var psykiskt instabil, just på gränsen till att insjukna allvarligt. Denna GM har aldrig varit skriven i Linköping för då hade han varit gripen sedan länge. Men han har haft tillgång till en lägenhet nära mordplatsen, där han vid tidpunkten för morden bodde helt själv. Han har efter morden lämnat stan. GM var vare sig missbrukare eller till det yttre nedgången fysiskt eller socialt, tvärtom gav han ett städat intryck.

Idag kan GM bo utomlands, han kan t.o.m. bo på en annan kontinent än Europa.

Att hitta GM i klass- och idrottsfotografier från Linköping är utsiktslöst att lyckas, för GM hade ingen annan koppling till stan än att han hade tillgång till en lägenhet nära mordplatsen.

Att mordet klaras upp står och faller idag helt med att polisen får in tips som ger dem ett spår som leder till GM. Det tipset ska handla om en ung man med tillgång till en lägenhet nära mordplatsen, gärna med en beskrivning av hans fysiska gestalt som överensstämmer med vittnensuppgifter.
Senast redigerad av MossTrums 2014-09-03 kl. 13:45.
Citera
2014-09-03, 14:22
Medlem
massepojkens avatar
Har fått en offert av ett adressföretag på..

Ensamboende män idag i åldern åldern 23-50 år som bor på samma adress idag som 2004, samt diverse andra uppgifter såsom inkomst och dylikt.

När företaget frågade om syftet så berättade jag om mitt nystartade företag som säljer sexdockor där man kan beställa dockor identiska med skådespelare och artister.
Vill man tex ligga med Natalie Portman så fixar Massepojken Reality Ltd detta.

Män enligt ovan känns som potentiella kunder.
Orders are welcome btw

Bitcoin Accepted.

However, en rimlig förklaring (privatspanare kring dubbelmord låter så suspekt) till adressföretaget men nu tappade jag helt fokus känner jag

Det finns enligt de uppgifter företaget gett mig 439 st sådana män i "Linkan".

Företaget vill ha 36 kr per adress. Hutlöst dyrt tycker jag och här måste priserna pressas
Kanske kan Direktör Ammouri sponsra?

Jobbar ju efter teorin att min Gubbe bor ensam i "Linkan" och har isolerat sig socialt sedan morden.

Jag tror han varit rädd för att lämna spår i register, därför tror jag han bor i samma lya idag som 2004.

Är min teori rätt finns han troligtvis bland dessa 439 personer.

På något sätt måste man ju gallra och få polisen heta på detta spår så dom topsar mina "leads"
Här är jag öppen för alla typer av förslag.

Investera 10-20k för en högst osannolik utdelning 1.4 mille?

Tveksam matematik, men The massepojk löper alltid linan ut. För eller senare går ändå allt åt helvete.
Senast redigerad av massepojken 2014-09-03 kl. 14:53.
Citera
2014-09-03, 14:48
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Återstår gör att GM hade mycket goda kunskaper om kvarteret som är lite speciellt, samt att ingen i kvarteren därikring känner honom!

Idag kan GM bo utomlands, han kan t.o.m. bo på en annan kontinent än Europa.

Att hitta GM i klass- och idrottsfotografier från Linköping är utsiktslöst att lyckas, för GM hade ingen annan koppling till stan än att han hade tillgång till en lägenhet nära mordplatsen.

Ja, det är din teori vilken ska respekteras men jag tycker inte alls man kan göra säkra uttalanden i det här fallet. Ingen har egentligen en aning om vad som hände. Visst kan det vara som du säger och var det en hit-man från exempelvis Baltikum så är det små chanser att lyckas hitta honom och att det inte är värt att gräva i för oss. Däremot byggs samkörningen med DNA-matchning mot andra länder ut och inte ens med det scenariot är det kolsvart.

I alla fall. Vem skickar dit en väldigt ung hit-man som inte ens vet vad DNA är? Som dessutom är psykiskt instabil.

Självklart kan han bo utomlands nu, men kan också gott i skola i Linköping, tillhört ett gäng där och utfört mordet för att klättra i hierarkin. När det gick så illa som det gjorde såg dom till att han försvann från Linköping direkt. Tror inte alls gänget som anstiftade brottet skulle ange honom.

Överskatta aldrig polisen, ett korrekt tips kan mycket väl ha slarvats bort. Hon som ses som det bästa vittnet tog det ett år för polisen att höra trots att hon tipsat omgående.

Det vi kan göra är ju att hålla dörren öppen för olika alternativ, leta klassfoton och lagbilder tycker jag är ett sätt att försöka på. En ensamstående förälder som kanske är den enda som vet om vad sonen gjort skulle kunna skydda honom.

GW har sina fel och brister men det här fallet har han intresserat sig mycket för. Han har nog också lite mer info än vad vi har, och jag tror jag han är ganska rätt ute. Det är planerat, det är en ung GM som bodde i Linköping, motivet är hämnd mot familjen/någon i familjen eftersom inget drabbar hårdare än att skada den lille "prinsen".
Det kan vara på grund av kriminell aktivitet hos Ammouris, och det är därför dom lämnar Linköping ganska direkt efter attentatet trots att man säger att var riktat mot A-L. Innerst inne vet dom varför och budskapet att dom ska dra gick fram.

Som vi diskuterat innan är det i alla fall möjligt att han stött på M på en cykeltur från exempelvis Skäggetorp eller Ryd. En isolerad människa där ute tipsas det kanske inte om.

Så all heder åt Yeahvlen som lägger ner jobb på det här. Allt sånt ska uppmuntras tycker jag.

Det slog mig förresten att det här fallet har vissa likheter med Palmemordet. I alla fall fler likheter än många andra mord.

Mord på öppen gata
GM har troligen stått och väntat på offret som sedan följs efter
Det kan röra sig om en mindre grupp inblandade
GM skyddas av större intressen
Har en lägenhet att gömma sig i nära brottsplatsen
Det har hittills inte klarats upp, trots att andra vet vem som gjorde det
Det har rekats noga innan (männen med walkie-talkies)
Man vill gärna skylla på nattvandraren/alkisen CP, alltså inget riktigt motiv

Kan det då röra sig om att man inte vill att brottet verkligen ska klaras upp, är Staaf som Holmér?
Man berättar inte allt man vet (vittnets iakttagelse i Linköping och hemligstämplandet i MOP)

Konspiratoriskt, men bara en tanke.
Citera
2014-09-03, 14:55
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Är min teori rätt finns han troligtvis bland dessa 439 personer.

På något sätt måste man ju gallra och få polisen heta på detta spår så dom topsar mina "leads"
Här är jag öppen för alla typer av förslag.

Du kan ju be dom gallra bort arabiska namn, börja med det du tycker är det troligaste åldersspannet.
Om du väljer svenska namn i åldern 23-35 till att börja med så blir det kanske 200-250 st. Eller börja med 27-32 vilket kanske är det allra troligaste.
Citera
2014-09-03, 15:00
Medlem
massepojkens avatar
Finns egentligen inget som talar för att Mohammed var måltavlan. Bara för att Mohammed troligvis attackerades först så kan Anna lena likaväl varit måltavlan.

Mördaren väntade på Anna Lena och så kom Mohammed och störde.
Kan lika väl vara så.

Hon var 56 år gammal och det kan finnas mystiska motiv polisen missat.

Statistiskt är Anna Lena storfavorit som måltavla kontra den 8 årige Mohammed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in