2013-12-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamelhorn
En sak som slår mig angående Pulver-Henke här i tråden. Om han nu mot all förmodan skulle vara GM, borde det inte vara en ren formalitet av polisen att begära ut IP-Adress från flashback?

Kanske är det redan gjort och P-H kan lämnas därhän.

/Shamelhorn
Flashback lämnar aldrig ut sådan information till någon utomstående.
Citera
2013-12-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Flashback lämnar aldrig ut sådan information till någon utomstående.
Nja, inte riktigt sant.
Citera
2013-12-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamelhorn
Nja, inte riktigt sant.
Flashback har och kommer aldrig lämna ut något.
Citera
2013-12-19, 08:47
Medlem
Citat:
Då vore det ju spännande att höra en Moderators åsikt om motiveringen till varför man inte skulle hjälpa polisen om nu Pulver-Henke, mot all rimlig förmodan, skulle vara intressant. Jag menar, en person som har slaktat en 8-åring... Jag gissar vilt på att det sker saker i det fördolda som vi vanliga användare inte ser.
Citera
2013-12-19, 08:48
Medlem
Dr_Dollars avatar
Finns den här PDF-filen/sammanfattningen att få tag på nån annanstans?
(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna
Citera
2013-12-19, 19:05
Medlem
Citat:
Kan man tycka, men anonymiteten är lika orubblig som Big Mac för donken.
Polisen får lägga pussel med det som finns.
Citera
2013-12-21, 00:23
Medlem
rapans avatar
Pulver-henkes eventuella inblandning har varit på tapeten förr..Tvivlar fortfarande starkt på att denna skulle vara intressant för denna förundersökning..Men tycker samtidigt också att det är väl värt att gräva vidare i.
Citera
2013-12-21, 13:05
Avslutad
Utredningschefen har nu hamnat i slagsmål;

http://www.expressen.se/nyheter/slagsmal-pa-polisens-egen-julfest-i-motala/
Citera
2013-12-21, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Utredningschefen har nu hamnat i slagsmål;

http://www.expressen.se/nyheter/slagsmal-pa-polisens-egen-julfest-i-motala/

Hahaha.
Citera
2013-12-24, 10:54
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Så här tänker jag. 13 vittnen ser GM efter morden innan ICA. Helt normalt.

Efter ICA finns inte ett enda vittne. GM försvinner spårlöst. Helt otrolig onormalt.

Då drar iallafall jag slutsatsen att i ICAs närhet hände något jävligt intressant.

Alternativet att GM skulle knatat åt något håll och haft sådan jävla tur att ingen ser honom är ju helt orealistiskt. Varför skulle han helt plötsligt inte iakktas av en enda person?

Visst kan han ha slunkit iväg på en cykel eller i en väntande bil. Men om så är fallet så är mordet planerat och det tror jag inte ett dugg på.

Vilket alternativ är då mest troligt och vad lägger vi som polis krut på?

Svar: Närområdet givetvis. Vilka bodde och vistades i husen kring ICA vid detta tillfälle.

Vi bör även ha i åtanke att skyddande av brottsling kan vara mkt aktuellt. Därför kan inte ett vanligt enkelt vittnesmål tas som sanning utan måste dissikeras i detalj.
Jag ser det inte som omöjigt att GM lyckats smyga runt efter mordet utan att bli sedd, egentligen handlar det om att ingen skall ta notis och höra av sig till polisen. Flyktvägen genom trädgårdsföreningen till ICA framstår lite som att GM vill skaka av sig folk som kan följa efter. Väl på ICA dumpar han mössan för att han inte behöver den mer och tar sig var han än skall. Att spår och vittnen upphör är inte det samma som att GM måste bo nära brottsplatsen. Om han blöder kraftigt från handen kommer det att finnas spår runt den plats han tagit sig till, blod på dörren, blod i trapphuset, osv. När man inte har detta tror jag att GM's skada varit betydligt mindre än vad man tror och såret har helt enkelt slutat blöda ungefär när GM når ICA. Att ta sig runt i en stad utan att folk lägger märket till en är knapast svårt. Jag ser hundratals om dagen och kommer som mest ihåg ett tiotal.

Hittar GM hjälpligt i Linköping och vet vad han skall har han inga problem att försvinna. Tänk på att 13 vittnen av alla hundra som går till jobbet en morgon inte är många. Jag tror att det är ännu färre än 13 stycken för jag är övertygad om att många sett ett annat vittne eller någon som inte har med dubbelmordet att göra.

Pundarkvartar är alltid intressana att undersöka för folk som bor i dessa håller käft, GM kan utan problem ha sovit i en sådan och försvunnit på morddagen utan att de som haft han där ens vet omhan varit där. En del alkisar/pundare är helt slut i skallen och har inget grepp om verkligheten. De lever för dagen och om någon kom förbi igår eller för en månad sedan vet de inget om. Men jag tror fortfarande att GM bott utanför 500 meters radien, möjligen inom 2km radien men jag tror mer på studentområdet eller miljonprogrammet i norr.
Citera
2013-12-24, 13:20
Medlem
Helt omöjligt att få tag på Leif GW.Bara att hoppas att han hör av sig då han har mitt telefon-nummer och mailadress (som han fick när jag köpte boken av honom).Jag har dock pratat med Polisinspektör
Ivan Petersen om mitt tips,så får vi se vad det leder till.
Citera
2013-12-27, 10:29
Medlem
Utveckla?
Citat:
Ursprungligen postat av Gambler1234
Helt omöjligt att få tag på Leif GW.Bara att hoppas att han hör av sig då han har mitt telefon-nummer och mailadress (som han fick när jag köpte boken av honom).Jag har dock pratat med Polisinspektör
Ivan Petersen om mitt tips,så får vi se vad det leder till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in