Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-08-22, 14:35
Medlem
headsteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Hur lång tid tog det innan du svalde den andra halvan?

2. Jo, men i vissa fall så kan sånt förstöra lite.. Man ska vara skön och bekväm innan man sväljer pillret.

Hmm den andra halvan svaldes nog kanske 40 minuter efter, och då hade jag inte fått några känningar alls. Jag var för tror jag. Men efter det dröjde det inte många minuter. Jag var skön och bekväm, men på fel plats, och väl inne på en stor butik full med folk så nja jag var inte längre bekväm. Skyndade mig ut istället eftersom jag inte visste hur långt ruset skulle eskalera. Tyvärr inte imponerad ännu!
Citera
2014-08-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headstep
.
Ibland när jag har delat upp det sådär så har jag fått en dålig effekt. Svälj cirka 150mg direkt nästa gång istället. Lägg dig på soffan och ta det lugnt, undvik matbutiker.
Lite röka är fint att ha sen när man börjar dala.
Citera
2014-08-22, 14:59
Medlem
headsteps avatar
Citat:
Ibland när jag har delat upp det sådär så har jag fått en dålig effekt. Svälj cirka 150mg direkt nästa gång istället. Lägg dig på soffan och ta det lugnt, undvik matbutiker.
Lite röka är fint att ha sen när man börjar dala.

Mm rökte gräs också, det var fint, men .. inget särskilt, mest "mjah".

Är 220mg direkt för en oskuld way too much? Skulle jag ha nöjt mig med halva, och tagit den i hemmets lugna vrå istället helt enkelt? Matbutiken var en jävla ide, tänkte mest på mängden. 150mg hade varit mer optimalt?

När jag låg i soffan kände jag att 440mg hade känts bättre om jag ska vara ärlig. Men jag fick aldrig dom där superempatiska känslorna, alls.

Enda medicinen jag hade i skallen var voxra från dan innan. Skippade 5-htp dan innan också.

Jävla matbutik...fick panik där inne.
Citera
2014-08-22, 15:21
Medlem
Citat:
.
Om man tar 220mg på en gång så kan det bli lite mycket för vissa, men om man delar upp det som du gjorde så finns det en risk för att det inte slår på lika bra.

Voxra är inte ett SSRI-preparat, men det kan nog ändå förstöra effekten lite.

Kopierat från ett inlägg, har inga källor..
Citat:
MDMA/Ecstasy (includes MDA, MDEA etc): There is a lot of controversy about rolling on bupropion. Some people (especially people who have bipolar) find that they can roll normally. Some people find that they roll slightly less hard than normally. Some people find that they only roll a little bit. In general, most people find that they can still roll, but not quite as hard, and so they often need to take more MDMA than usual. However, until you know how MDMA affects you personally while you are on bupropion, take your normal dose of MDMA. If you are at all prone to seizures, you should avoid combining bupropion and MDMA as you are more likely to suffer a seizure with this combination.
Citera
2014-08-22, 15:26
Medlem
headsteps avatar
Citat:
Om man tar 220mg på en gång så kan det bli lite mycket för vissa, men om man delar upp det som du gjorde så finns det en risk för att det inte slår på lika bra.

Voxra är inte ett SSRI-preparat, men det kan nog ändå förstöra effekten lite.

Kopierat från ett inlägg, har inga källor..

Ok, tack för hjälpen, du är bussig som ställer upp. Det kommer dröja ett bra tag innan jag provar igen, har dock gått av voxran nu. Psykvården är en circus proppfull med ole-dole-doff-teorier, där oinsatta tyvärr tror att universallösningen till allt dåligt mående finns på psykiatriska kliniker. Det är synd. Forskningen har inte kommit tillräckligt långt än helt enkelt. Men nu blev det sjukt offtopic och jag tror att jag är väldigt nära att ryka från det här forumet med mina varningar.

För att gå in på topic så vill jag bara kommentera lite angående "first signs", och det är att när man börjar känna nånting annorlunda i huvudet efter att ha tagt mdma - då går det fort fram sen. Inget smyg där heller, inte för mig iallafall.
Citera
2014-08-22, 18:49
Medlem
Citat:
Mm rökte gräs också, det var fint, men .. inget särskilt, mest "mjah".

Är 220mg direkt för en oskuld way too much? Skulle jag ha nöjt mig med halva, och tagit den i hemmets lugna vrå istället helt enkelt? Matbutiken var en jävla ide, tänkte mest på mängden. 150mg hade varit mer optimalt?

När jag låg i soffan kände jag att 440mg hade känts bättre om jag ska vara ärlig. Men jag fick aldrig dom där superempatiska känslorna, alls.

Enda medicinen jag hade i skallen var voxra från dan innan. Skippade 5-htp dan innan också.

Jävla matbutik...fick panik där inne.

Alla upplever inte det som väldigt empatiskt, t.ex varken jag eller bruden har någonsin känt av känslor av empati under påverkan. Det var definitivt dålig set & settning du hade för dig där, mdma är en drog likt hallucinogener beroende av set & settning, inte för att du löper risk för att snea utan för att ruset ter sig bäst när allting är perfekt runt omkring. Att svansa i en butik innan ruset drar igång är mig då inget vettigt sätt att börja det på.

Citat:
Men grejen är den, att jag kände aldrig det där översociala, älskar allt, vill-hångla-med-mattan-och-fjärrkontrollen, etc etc. Jag mådde bra absolut, och var definitivt påverkad, men egentligen mest bäng.

Jag har aldrig känt av det heller. Man blir mysig, sitter gärna i soffan och småsnackar om allt mellan himmel och jord, lyssnar på go musik samtidigt som man mår väldigt bra och känner sig till freds med allting, det finns inget igår eller imorgon, det finns bara nu. Det är så jag skulle beskriva ruset för oss.

Jag är helnöjd med vad det är, tar 250mg och fyller aldrig på. Jag vill inte uppleva ett behov av att kramas och hålla på med massa skit och kasta ur sig att man älskar allt och alla.
Senast redigerad av RawSTR 2014-08-22 kl. 18:53.
Citera
2014-08-22, 19:45
Medlem
Robert-Oppenheimers avatar
Riktigt bra FAQ för en E-oskuld börjat bli mer och mer sugen på att prova för första gången men har inte riktigt vågat pga rädsla för hur man skall bli..
Citera
2014-08-22, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-Oppenheimer
Riktigt bra FAQ för en E-oskuld börjat bli mer och mer sugen på att prova för första gången men har inte riktigt vågat pga rädsla för hur man skall bli..

Du är dig själv under rusets gång.
Motsatsen till alkohol kan man mycket väl säga, alkohol lägger en dimma över dig och din kväll medan under påverkan av ecstasy är du '100% där' om man kan säga så.
Citera
2014-08-22, 21:01
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Det är inte farligt under de förutsättningarna du skriver (dock vet vi inte hur mycket MDMA du ska ta eller vilka knappar det rör sig om - du skriver bara "en"). Du bör vänta ett par, tre månader i alla fall för bättre effekt. Jag tar MDMA två gånger per år och får alltid tokbra effekt, känns som något att förhålla sig till.

Har tyvärr ingen koll på hur många mg det var eller hur hög dosen mdma var. Har köpt av kompisar bara, och då har jag bara fått höra att man skall ta "en eller en och en halv" för att få riktigt bra effekt.

Men i och med att jag tagit såpass små doser borde det alltså vara lugnt att köra nu i helgen?
Citera
2014-08-22, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Har tyvärr ingen koll på hur många mg det var eller hur hög dosen mdma var. Har köpt av kompisar bara, och då har jag bara fått höra att man skall ta "en eller en och en halv" för att få riktigt bra effekt.

Men i och med att jag tagit såpass små doser borde det alltså vara lugnt att köra nu i helgen?
Ja det är lugnt, dock kommer det bli mycket bättre effekt om du väntar längre. Du tar inga mediciner eller annat som kan påverka? Önskar dig hur som helst en trevlig kväll när du kör iaf.
Citera
2014-08-23, 00:28
Medlem
Robert-Oppenheimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RawSTR
Du är dig själv under rusets gång.
Motsatsen till alkohol kan man mycket väl säga, alkohol lägger en dimma över dig och din kväll medan under påverkan av ecstasy är du '100% där' om man kan säga så.
Rekommenderar du att man provar utan alkohol första gången i lugn och ro, eller är det bara att köra?
Mvh
Citera
2014-08-23, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-Oppenheimer
Rekommenderar du att man provar utan alkohol första gången i lugn och ro, eller är det bara att köra?
Mvh

Tycker det är gott att korka 4-5 bärs hemma i soffan innan man droppar, sen kanske dricka nån mer under ruset men vääldigt viktigt att inte glömma bort att dricka vatten också! Glöm inte tuggummin heller, och framförallt snus/cigg om du använder dig av det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in