Citat:
Ursprungligen postat av
Forumkontot
Läs om läs rätt spirit, den där infon har upprepats hundratals gånger

Han undrar varför det kan ta flera veckor Innan man blir deppig. Vilket jag aldrig upplevt, det eventuella deppet inträffar när drogen är ute ur kroppen, som frågeställaren sa.
Skulle säga att första 5-10 gångerna inbringar 0 AT/depp i princip, sen kan det inträffa.
Jag beskrev nyss varför, när jag tog MDMA alldeles för regelbundet så blev jag inte deprimerad förrän 2veckor efter senaste dosen och detta har mycket att göra med att serotonin är med och integrerar med stora delar av hjärnan och avsaknaden av serotonin under längre tid påverkar hjärnan och dess funktioner, därför kan depressioner följt av serotoninbrist komma lite som de vill beroende på individen även om 'suicide tuesday' är relativt vanligt - det du beskriver, så är det lite mer komplicerat än så.
Citat:
Ursprungligen postat av
surprised
Jag har också svårt att tro att det skulle ta flera veckor.. tvärtom så fylls ju serotonin-förrådet upp med tiden så rimligtvis så borde man ju må bättre och bättre. Kör däremot 5-htp nu och tänkte köra det i 1-2 månader.
Det är inte fastställt men det kan bero på att serotoninreceptorerna blir sämre och därför kan inte serotoninet utnyttjas av hjärnan lika effektivt, ni måste se serotonin för vad det är - en av hjärnans viktigaste signalsubstanser och den är med och integrerar i mycket av alla hjärnans funktioner. Det är inte så simpelt som; 0 serotonin = depression 4veckor senare 70% serotonin = ingen depression, hjärnan måste kunna använda signalsubstansen på ett effektivt sätt.
Det ni får dagen/dagarna efter är enbart en dipp eftersom att det är brist på signalsubstansen, och ingen skada som inte återhämtar sig och borde inte ses som annat än tillfällig humörförändring och inte depression.