Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-08-21, 00:24
Medlem
jag har alltid tagit mdma sena kvällar och nätter, och sen somnat efter ruset.

nu funderar jag på att ta det på förmiddagen, och kommer alltså vara vaken många timmar efter ruset. hur känner man sig då?
Citera
2014-08-21, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av COTW
jag har alltid tagit mdma sena kvällar och nätter, och sen somnat efter ruset.

nu funderar jag på att ta det på förmiddagen, och kommer alltså vara vaken många timmar efter ruset. hur känner man sig då?

Jag tycker inte att det fungerar något vidare bra.
Det är skönt att kunna gå och lägga sig efter det lagt sig.
Citera
2014-08-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RawSTR
Jag tycker inte att det fungerar något vidare bra.
Det är skönt att kunna gå och lägga sig efter det lagt sig.
Jag har aldrig testat, men jag skulle nog också föredra att sova efter ruset.
Citera
2014-08-21, 01:38
Medlem
Testade gold bars i Amsterdan, fyfan vad trevligt

Första gången, men inte sista! Man ska tänka på dricka vatten,tugga tuggummi och ha solbrillor, sen har jag hört man ska käka nå vitamin också? Vad kan man mer göra för slippa så mycket "biverkningar" som möjligT?
Citera
2014-08-21, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spritochweed
Testade gold bars i Amsterdan, fyfan vad trevligt

Första gången, men inte sista! Man ska tänka på dricka vatten,tugga tuggummi och ha solbrillor, sen har jag hört man ska käka nå vitamin också? Vad kan man mer göra för slippa så mycket "biverkningar" som möjligT?

Det enda viktiga är att dricka vatten när du är törstig.
Magnesium fungerar mot käkspänningar men det har en tendens att försämra ruset för vissa, C-vitamin är en stor myt på internet att boosta ruset men tvärtom det gör dig med acidic i magen urinblåsan m.m vilket är en miljö mdma inte trivs vidare i.

Vad ska man egentligen säga?
Käka en stadig frukost, käka en stadig middag, ta din ecstasy och drick lite vatten under tiden. Vill du sedan dricka en gainer eller någonting efteråt är det bra annars är det bara att lägga sig oftast vaknar du hyfsat återställd.
Citera
2014-08-21, 17:06
Medlem
ReginaldCousinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RawSTR
Det enda viktiga är att dricka vatten när du är törstig.
Magnesium fungerar mot käkspänningar men det har en tendens att försämra ruset för vissa, C-vitamin är en stor myt på internet att boosta ruset men tvärtom det gör dig med acidic i magen urinblåsan m.m vilket är en miljö mdma inte trivs vidare i.

Vad ska man egentligen säga?
Käka en stadig frukost, käka en stadig middag, ta din ecstasy och drick lite vatten under tiden. Vill du sedan dricka en gainer eller någonting efteråt är det bra annars är det bara att lägga sig oftast vaknar du hyfsat återställd.
5-HTP kan väl även rekommenderas efteråt om du orkar fixa. Jag tyckte inte AT var så farlig första gången, men desto värre varje gång efter det rentav.
Citera
2014-08-21, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReginaldCousins
5-HTP kan väl även rekommenderas efteråt om du orkar fixa. Jag tyckte inte AT var så farlig första gången, men desto värre varje gång efter det rentav.

Aldrig känt av det.
Citera
2014-08-21, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pluviale
Det var kallt, regnigt och rått ute och det kändes som att livet var en jävla apokalyps, sitter fortfarande deppig i mitt rum och är allmänt orolig för att min positiva sinnestämning inte kommer komma tillbaka. Men ja man får som man förtjänar. Innan detta var mitt liv underbart då jag enbart intagit LSD ute i naturen med mig själv.

Om du inte kunde söka på drogen innan intag kan du väl åtminstone inte vara så dum så du inte kan söka på den efter intaget? Varför skulle du inte komma ur en helt vanlig (om än troligtvis stark) AT?
Om du tog 1 tablett borde ångesten vara borta efter ett par dagar. Motivationen borde vara återställd efter en vecka som max. Du kanske borde lära dig söka bra källor på de droger du intar istället för att gå runt och oroa dig för något som är helt vanligt och jätte lätt att hitta information om på internet?

Dina receptorer håller på att återhämta dig. Din serotoninnivå är antagligen låg och det är därför du känner de känslor som du gör.
Citera
2014-08-22, 02:22
Medlem
Calogeros avatar
Hej.

Jag har tagit Ecstasy tre gånger tidigare, alla gånger har varit från maj framåt.

Dock i väldigt små doser. En gång en halv, en gång lite mer än en tredjedel och en gång (på fyllan) en fjärdedel.

Senast jag tog det var för tre-fyra veckor sedan och då tog jag en halv.

Jag har planerat att ta det nu i helgen, då en hel, och efter det ta ett längre uppehåll.

Jag är inte alls insatt i hur det fungerar, men kan jag ta en nu i helgen utan att det är något farligt eller har jag gjort det för ofta på för kort tid?
Citera
2014-08-22, 07:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Hej.

Jag har tagit Ecstasy tre gånger tidigare, alla gånger har varit från maj framåt.

Dock i väldigt små doser. En gång en halv, en gång lite mer än en tredjedel och en gång (på fyllan) en fjärdedel.

Senast jag tog det var för tre-fyra veckor sedan och då tog jag en halv.

Jag har planerat att ta det nu i helgen, då en hel, och efter det ta ett längre uppehåll.

Jag är inte alls insatt i hur det fungerar, men kan jag ta en nu i helgen utan att det är något farligt eller har jag gjort det för ofta på för kort tid?
Det är inte farligt under de förutsättningarna du skriver (dock vet vi inte hur mycket MDMA du ska ta eller vilka knappar det rör sig om - du skriver bara "en"). Du bör vänta ett par, tre månader i alla fall för bättre effekt. Jag tar MDMA två gånger per år och får alltid tokbra effekt, känns som något att förhålla sig till.
Citera
2014-08-22, 14:06
Medlem
headsteps avatar
Det brukar ju sägas att första gången på ecstasy är unik och det blir aldrig precis lika underbart som det var den gången.

Om det inte var så underbart första gången då? Jag käkade en sån där gul American Eagle 220mg MDMA, först en halv och en liten smula till och sen kanske jag slukade resten lite för fort, så en hel sån då. Tyvärr slog den på långt mycket fortare än planerat så innan vi hann hem till soffa, värme och musik så fick jag först uppleva insidan av en Ica Maxi-affär där jag bara ville skynda mig ut för jag visste inte vad som väntade, men att det som väntade eskalerade snabbt, och hemresan var väl inte helt bekväm den heller. När vi väl kom hem så blev det soffa med täcken och en live-DVD med schysst musik.

Men grejen är den, att jag kände aldrig det där översociala, älskar allt, vill-hångla-med-mattan-och-fjärrkontrollen, etc etc. Jag mådde bra absolut, och var definitivt påverkad, men egentligen mest bäng. Ligga still på soffan och småblunda lite var vad det blev. Kändes skönt att ligga nära varandra, men jag fick 1000000 gånger mer eufori på 4-mec för många år sen.

1) Jag tog för mycket från början antar jag, första gången nånsin, 220mg av ett piller som de flesta ger 5/5?
2) Det går inte att komma till älska-allt-stadiet när ruset påbörjas uppjagat i en matvaruaffär, även om man till slut kom till soffan, en timme efter första tecknena känts av?
3) Är det nåt magiskt med just FÖRSTA gången, eller har jag nu egentligen inte haft första gången?

Fan vad dåligt upplagt av mig det var. Men jag trodde inte det skulle slå så snabbt!
Citera
2014-08-22, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headtep
.
Hur lång tid tog det innan du svalde den andra halvan?

2. Jo, men i vissa fall så kan sånt förstöra lite.. Man ska vara skön och bekväm innan man sväljer pillret.

3. I många fall så är den första gången något mer magiskt, men jag käkade det många gånger innan jag uppnådde mitt bästa rus. Fick du ett dåligt rus så skulle jag vilja säga att du fortfarande är oskuld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in