Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-10-06, 16:28
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Ska göra detta. Det är just det jag ogillar med alkohol, omdömet försvinner helt och hållet. Så min tidigare uträkning på 128 är möjligtvis lite för lite? Har nämligen ingen våg att tillgå. Varför ska det bombas?

Till mitt försvar tänkte jag bomba, men vi var 2 snubbar på toaletten och jag är en fena på att dra upp linor fort, då det kändes bekvämare att fixa det fort eftersom vi var 2 killar som gick in på en toa. Tillsammans. På en gayklubb.

Eftersom MDMAs upptaglighet är värdelös i näsan i jämförelse mot oralt, det är t.om. mer effektivt än IV om du vill ha mer perspektiv.

Inte för lite, men det kan vara bra att ta mer om du inte kände mycket på den dosen.

Planera dina intag! Inge alkohol nästa gång, införhandla magnesium och resorb att ta inför ruset samt ät ordentligt innan så ska du se att det blir bättre.
Citera
2013-10-06, 16:46
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haruspex
Eftersom MDMAs upptaglighet är värdelös i näsan i jämförelse mot oralt, det är t.om. mer effektivt än IV om du vill ha mer perspektiv.

Inte för lite, men det kan vara bra att ta mer om du inte kände mycket på den dosen.

Planera dina intag! Inge alkohol nästa gång, införhandla magnesium och resorb att ta inför ruset samt ät ordentligt innan så ska du se att det blir bättre.

Ja alltså, jag hade käkat en stabil lunch kring 2 på dagen, för att sedan ta en knäckemacka vid 6. Började dricka kl7, vilket allt som allt var: 4 öl, en flaska rödvin, en 6a whiskey och ett extra glas rödvin.

Jaha okej! För grejen var att jag fick rätt bra effekt, men jag var ju shitfaced på all alkohol, så det blev en mix av extrem skelögdhet, bodyload och allmän förvirring. Tog ett glas vatten när jag kommit hem för att sedan lägga mat. Han inte riktigt komma till euforikänslan denna gången heller, då jag fokuserde på att inte kräkas, haha. Dålig setting som fan att som novis dra det på en halvjobbig klubb med kanske. Men man är väl dekadent!

Magnesium för käkspänningar, resorb för vätseersättning och stabil måltid ett par timmar innan? Men för när jag snortade kom effekten efter ca 5 minunter. Att bomba lär väl ta en 20 - 40 minuter? Blir onseten mer hanterlig då med?
Citera
2013-10-06, 16:49
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Magnesium för käkspänningar, resorb för vätseersättning och stabil måltid ett par timmar innan? Men för när jag snortade kom effekten efter ca 5 minunter. Att bomba lär väl ta en 20 - 40 minuter? Blir onseten mer hanterlig då med?
Jag har ju inte provat nasalt, men för mig tog onset cirka 90-100 minuter oralt. Verkar vara ovanligt att det tar så lång tid. Trodde först att jag inte skulle känna någonting efter att det hade gått 80 minuter och omdoserade därför. Jag brukar bli extremt illamående på till exempel LSD under onset, men med oral MDMA så var det helt lugnt för min del!
Citera
2013-10-06, 17:12
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Jag har ju inte provat nasalt, men för mig tog onset cirka 90-100 minuter oralt. Verkar vara ovanligt att det tar så lång tid. Trodde först att jag inte skulle känna någonting efter att det hade gått 80 minuter och omdoserade därför. Jag brukar bli extremt illamående på till exempel LSD under onset, men med oral MDMA så var det helt lugnt för min del!

Oj, det lät jävligt långsam onset, käkade du direkt innan intag? Ja, för mig gick det svinfort, men som sagt, tror hela grejen kring det förvärrade situationen. Inte för att hann bli obehaglig, men orkade bara inte vara på en klubb. Ska bli mdma själv i veckan i lägenheten. Tror det blir bäst så!
Citera
2013-10-06, 17:46
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Snabbt summerat. Jag testade E för ett tag sedan, varpå jag inte kände av det så mycket mer än att kroppen blev fjäderlätt, men ingen sprudlande eufori. Mina vänner kände dock av det mycket, mycket mer. När dessa togs var jag relativt berusad, min kompis sneade varpå jag valde att ta hem honom och fixa till lite käk och ta hand om honom, så det inte skulle bli alltför jobbigt. Så mitt rus var väl rätt kasst.

Igår fick jag tag på 1g mdma av en kompis. Problematiken var snarare att när jag väl tog det snortade jag ca 125 mg. Snortningen i sig kanske inte var problemet, utan det att jag var jag också full. Väldigt, väldigt full. Hade haft en rätt rejäl festkväll, och mdmat intogs ca kl 02, ute på en svettig och trång klubb. Efter ca 5 minuter får jag en extrem body load, varpå jag dricker ett glas vatten, men kände hur jag inte fixade att vara på klubben då, så jag tog en taxi hem.

Kände mig givetvis påverkad i taxin, men alkoholen levde jävel i min kropp, så jag somnade när jag kom hem. Varpå detta förde med sig ett uteblivet rus. Tycker mig fortfarande känna mig lätt och allmänt udda i kroppen, så ingen direkt avtändning mer än alkoholens ljumma bakfylla.

Till nästa gång, för att inte misslyckas. Vad ska jag göra? Hur länge bör jag vänta? Nästa vecka är uteslutet. Så tycker att om 2 veckor borde gå kanon. Var 125mg för mycket?
Min första tanke är -har du brukat några andra serotonerga droger på senaste?
Citera
2013-10-06, 18:30
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Min första tanke är -har du brukat några andra serotonerga droger på senaste?

Tog E för ca 2 månader sedan och kola förra månaden. Annars har det bara varit alkohol.
Citera
2013-10-06, 18:33
Medlem
LightClouds avatar
Citat:

http://www.bluelight.ru/vb/threads/82389-MDMA-absorption-rates-by-routes-of-administration

Läs där.
Citera
2013-10-06, 19:54
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Tog E för ca 2 månader sedan och kola förra månaden. Annars har det bara varit alkohol.
Ok, då glömmer vi det spåret. Men lös några 5-htp veckan innan du kör nästa gång och skippa alkoholen så känns det inte som att något kan gå fel.
Citera
2013-10-06, 21:17
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Ok, då glömmer vi det spåret. Men lös några 5-htp veckan innan du kör nästa gång och skippa alkoholen så känns det inte som att något kan gå fel.

Får bli så! Har jag tur blir det kanske redan på onsdag. Vem vet?
Citera
2013-10-07, 01:06
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
http://www.bluelight.ru/vb/threads/82389-MDMA-absorption-rates-by-routes-of-administration

Läs där.

Jävlar, har mest läst på FB om det jag beskrev. Alltså folks erfarenheter.

Dock verkar ju det inte ens finnas någon fakta ang detta?

Empirisk fakta från FB och BL t.ex. säger ju iaf att nasalt kräver mycket mer än oralt för liknande effekt, förutom att nasalt slår på snabbare. Och att IV inte funkar bra öht. Har aldrig förut hört om någon som tagit det rekalt förrän den där tråden iaf...

Citat:
text

Ja förvirringen beror ju antagligen ofta i det fallet på vätskebristen. Sen förstördes nog upplevelsen av att du som sagt vart så skev och trasig. Testa MDMA för sig så kommer du nog få en mycket bättre upplevelse, men vänta 2-3 månader innan du kör enligt mig, man ska verkligen inte ta MDMA för ofta. (Vilket jag fått erfara varför via egna erfarenheter)

För mig brukar oralt ta rätt "lång" tid innan det slår, oftast 40-60 minuter tills onseten börjar på riktigt, sedan kan det gå jävligt fort. Men det är ju inte mycket längre än t.ex. tjack om du bombat det.

Effekten blir för många svårhanterlig vid oral administration, för mig som brukar ta ungefär 200 mg i första (är lång förövrigt) behöver jag i princip alltid sätta mig ner en liten stund eftersom jag brukar bli jävligt snurrig av det.

Sen har jag kompisar som också behövt göra det på lägre doseringar, och kompisar som alltid spyr vid peak..

Alla är ju som bekant olika.
Senast redigerad av Haruspex 2013-10-07 kl. 01:17.
Citera
2013-10-07, 01:13
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Jävlar, har mest läst på FB om det jag beskrev. Alltså folks erfarenheter.

Dock verkar ju det inte ens finnas någon fakta ang detta?

Empirisk fakta från FB och BL t.ex. säger ju iaf att nasalt kräver mycket mer än oralt för liknande effekt, förutom att nasalt slår på snabbare. Och att IV inte funkar bra öht. Har aldrig förut hört om någon som tagit det rekalt förrän den där tråden iaf...

Nej, det är ett spännande ämne och jag hittar i alla fall inte mycket fakta om det. MDMA verkar vara väldigt säregen just med biotillgängligheten eftersom att den skiljer sig från alla andra liknande substanser just det där med att snorta jämfört med att svälja. Och att den sedan slår så extremt rektalt.

Intressant helt klart!
Citera
2013-10-07, 01:37
Medlem
Citat:
Snabbt summerat. Jag testade E för ett tag sedan, varpå jag inte kände av det så mycket mer än att kroppen blev fjäderlätt, men ingen sprudlande eufori. Mina vänner kände dock av det mycket, mycket mer. När dessa togs var jag relativt berusad, min kompis sneade varpå jag valde att ta hem honom och fixa till lite käk och ta hand om honom, så det inte skulle bli alltför jobbigt. Så mitt rus var väl rätt kasst.

Igår fick jag tag på 1g mdma av en kompis. Problematiken var snarare att när jag väl tog det snortade jag ca 125 mg. Snortningen i sig kanske inte var problemet, utan det att jag var jag också full. Väldigt, väldigt full. Hade haft en rätt rejäl festkväll, och mdmat intogs ca kl 02, ute på en svettig och trång klubb. Efter ca 5 minuter får jag en extrem body load, varpå jag dricker ett glas vatten, men kände hur jag inte fixade att vara på klubben då, så jag tog en taxi hem.

Kände mig givetvis påverkad i taxin, men alkoholen levde jävel i min kropp, så jag somnade när jag kom hem. Varpå detta förde med sig ett uteblivet rus. Tycker mig fortfarande känna mig lätt och allmänt udda i kroppen, så ingen direkt avtändning mer än alkoholens ljumma bakfylla.

Till nästa gång, för att inte misslyckas. Vad ska jag göra? Hur länge bör jag vänta? Nästa vecka är uteslutet. Så tycker att om 2 veckor borde gå kanon. Var 125mg för mycket?

Hur mycket du klarar av är mycket individuellt. Jag tar E ca 2-3 ggr per månad och jag har kompisar som tar betydligt mindre ofta som blir mycket mindre påverkade än vad jag blir.

Något jag skulle rekommendera är att du börjar med halva dosen som du hade senast, och kör lugnt eller inte alls med alkohol. Du får betydligt bättre kontroll om du skippar alkoholen första gångerna man tar. Om du känner att allt känns bra och stabilt efter en timma efter intag (40 min om du tar via näsan) så ta då hälften av vad du har kvar. Dvs så att du har tagit 75% av det intaget som du tog senast.

Detta är enligt mig ett bra och ganska säkert sätt att ta E på. När eller om du blir mer erfaren så skulle jag rekommendera att ta den dosen som man hade tänkt sig redan från början.

Detta ovan fungerar för både E och ren MDMA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in