2014-08-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Nej.

Jag tror att du blir så stärkt i din självbild, det grandiosa får mer mat, och det tror jag aldrig är bra när det kommer till den typen av personligheter. Därför som jag hatar denna tråd och min egen medverkan i den, egentligen.

Du är ganska kall och cynisk i skrift. Hur du är i verkligheten vet jag inte. Varför sitter du då här? Din egen medverkan är rätt stor om man jämför med andra trådar du skriver i osv. Du matar ju redan oavsett. Så att inte orka utveckla känns lite fånigt bara.
Citera
2014-08-19, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det verkar onekligen som att Bernys nya strategi för att kväva den här tråden är att ta över den fullständigt.

Du vill att jag drar så du får dissa mig på samma sätt som vanligt, eller?
Citera
2014-08-19, 18:17
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Du vill att jag drar så du får dissa mig på samma sätt som vanligt, eller?

Närå. Men du är smart som deltar i din egen skvallertråd för att ta udden av anklagelserna. Släta över och förklara.
Citera
2014-08-19, 18:19
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Du är ganska kall och cynisk i skrift. Hur du är i verkligheten vet jag inte. Varför sitter du då här? Din egen medverkan är rätt stor om man jämför med andra trådar du skriver i osv. Du matar ju redan oavsett. Så att inte orka utveckla känns lite fånigt bara.

... säger Berny "Jag tvingades äta bajs som barn men nu pratar vi inte mer om den saken" Pålsson

Ack, ack, ack... Denna tråden gör mig åksjuk.
Citera
2014-08-19, 18:28
Medlem
Citat:
Närå. Men du är smart som deltar i din egen skvallertråd för att ta udden av anklagelserna. Släta över och förklara.

Du har faktiskt fel. Jag vinner på att den här tråden finns, har du inte tänkt på det? Rent pr strategiskt så vinner man mycket på haters och detta håller mitt namn på många sätt aktuellt och bloggen blir större osv. Jag vinner faktiskt inte ett skit på att sitta och hålla handen i ring med er. Så glöm att det är pr eller försök att bli folklig. Jag inbillar mig inte att vi någonsin kommer vara handhållande och småtrallande. Ni kommer alltid ha en bernybild som gör er åksjuk osv. Det gör mig inte något rent utåt men som sifon påpekade är det klart att jag som en person kan tycka att det är jobbigt. Pr mässigt är ni en dröm. Och jag blir faktiskt trovärdigare om ni skvallrar på det här sättet. För ingen kan ta allt som skrivs på allvar. Så udden är borta för länge sedan om du förstår.
Citera
2014-08-19, 18:32
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Du har faktiskt fel. Jag vinner på att den här tråden finns, har du inte tänkt på det? Rent pr strategiskt så vinner man mycket på haters och detta håller mitt namn på många sätt aktuellt och bloggen blir större osv. Jag vinner faktiskt inte ett skit på att sitta och hålla handen i ring med er. Så glöm att det är pr eller försök att bli folklig. Jag inbillar mig inte att vi någonsin kommer vara handhållande och småtrallande. Ni kommer alltid ha en bernybild som gör er åksjuk osv. Det gör mig inte något rent utåt men som sifon påpekade är det klart att jag som en person kan tycka att det är jobbigt. Pr mässigt är ni en dröm. Och jag blir faktiskt trovärdigare om ni skvallrar på det här sättet. För ingen kan ta allt som skrivs på allvar. Så udden är borta för länge sedan om du förstår.

Du borde satsat på studierna och blivit något inom PR eller mediestrateg, du hade varit jävligt duktig på det.
Citera
2014-08-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o-asen2
Jag förstår inte heller det här (Från Bernys FB):

Jag är ju för tusan inte klok. Skriver sms till personalen som sitter i möte.
Sms 1" jag har fula fötter"
Sms 2 "Håll fokus!"
Sms 3" Fokusera!"
Sms 4 "är ni klara snart???"

Störig jävel.

Varför har man ett behov av att förnedra mäniskor som faktiskt finns där och avhumanisera dem genom att genomgående kalla dem för personalen ?
Hon driver ju uppenbarligen med och om dem, sen har hon mage att klaga ..

Typisk genomkass anmärkning. Jag bor här och kallar naturligtvis inte dom för personalen genomgående irl. Jag kallar dom för förnamnen. Och dom träffar mig genomgående dag efter dag och fattar när jag är störig och när jag skämtar och när jag är jobbig. Och jag fattar att du kommer störa dig på att jag skriver ut det. Men genomdålig anmärkning ändå. Jag tror inte dom vill bli förnamnen med flashback faktiskt. Så jag är rätt human när jag låter dom slippa
Citera
2014-08-19, 18:44
Medlem
Citat:
Du borde satsat på studierna och blivit något inom PR eller mediestrateg, du hade varit jävligt duktig på det.

Jag behövde inte studierna för att lära mig det. Men absolut jag kan starta en byrå BravadernasBästaBravos eller nått. Du gav mig en snygg idé nu. Kan sälja det på blocketannons och göra riktiga bragdjobb åt folk som behöver få upp stinget?
Citera
2014-08-19, 18:58
Medlem
Berny jag är nyfiken på hur du själv ser detta med att du fick LSS och alla de fördelar kom till (reducerad kostnad på tandvård, garanterat boende mm..) tycker inte du att du utnyttjar systemet? För du är sannerligen inte en som normalt skulle hamna på ett LSS-boende... Jag tänker mer med tanke på att det på flera håll i landet är ett underskott på LSS-boenden och många människor som står i kö...

Hur känns det nu i efterhand att hängt ut din familj?
Citera
2014-08-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Nu rantar hon i bloggen om hur hon minsann köpt Theus med egna pengar. Hon har för fan inte betalt en enda hund själv. Föräldrars pengar är inte egna pengar men hon tycks inte förstå skillnaden. Milo var för pengar som skulle gå till hyra, Theus är sannolikt betald av antingen Bengt eller Pålssons och nu är hund nummer tre på väg att bli betald av *trumvirvel* mamma Pålsson. Skrattade högt när jag läste "egna pengar". Vilket jävla skämt.

Förresten älskar jag hur lägenheten har växt från 35 kvm till 50. Jag minns när hon bloggade om den när hon skulle på visning. Då var det en liten etta i stan. Nu har den magiskt växt till 50. Men jo det kommer bli skitbra med två stora hundar i en tight, inrökt etta

Du är faktiskt bra i dina poänger då och då och dessutom har du viss insyn. Jag har fått avbryta skvallertåger för vill inte veta vem du är genom en stackars person som var på väg att dryfta det. Du är till exempel logisk när du talar om att nicklas var hemlös och såklart gillade mig för den sakens skull. Men du bortser från att han fortsatte att gilla mig när vi var hemlösa. Här är du helt fel ute också. Theus är stipendiepengar. En kanadaresa. Milo var också stipendiepengar. Indienresa. Också den här hunden är köpt för införskaffade egna pengar. Jag har betalat just varenda hund själv. Så du är lite för självsäker i dina analyser och det är synd för du har ju rätt bra koll på många sätt.
Citera
2014-08-19, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Left.
Berny jag är nyfiken på hur du själv ser detta med att du fick LSS och alla de fördelar kom till (reducerad kostnad på tandvård, garanterat boende mm..) tycker inte du att du utnyttjar systemet? För du är sannerligen inte en som normalt skulle hamna på ett LSS-boende... Jag tänker mer med tanke på att det på flera håll i landet är ett underskott på LSS-boenden och många människor som står i kö...

Hur känns det nu i efterhand att hängt ut din familj?

Nej det är jag inte. Diagnosen fick jag av Bengt. Om hans tanke var just att "rädda mig" från att bli hemlös ännu en gång eller om han på allvar trodde att jag har asperger är en svår fråga. Han är en underlig figur. Utredningen han gjorde är också borta, finns inte. Jag ansökte om LSS då och på hans inrådan. Jag blev beviljad och nu har jag ännu en gång fått diagnosen asperger av en läkare. Själv tror jag att adhd stämmer men inte asperger. Och det är det inte många som tror. Att jag är funktionsnedsatt håller jag med om oavsett vilken diagnos ur högen man nu väljer att plocka. Så frågan är svår: kan LSS vara berättigat om mitt tillstånd är jämförbart med någon som ingår i personkretsarna eller kan man aldrig göra undantag? Jag vet inte. Jag vet bara att jag är tacksam att jag har den här lägenheten. Jag skulle vara rätt rökt annars känns det som iaf.
Citera
2014-08-19, 19:09
Medlem
motyls avatar
Citat:
Får jag fråga en sak: är du så naiv att du tror att jag går in här för att manipulera gällande myndigheter? Då skulle jag väl skriva och prata direkt med dom och inte här. Det är ett otroligt tjafs om anmälningarna. FK har jag redan talat med om bloggen. Kronofogden kommer öppna och titta på mitt skuldärende i vinter igen, jag pratade med dom för några veckor sedan. Länsstyrelsen har redan haft en ganska lång kontakt med mig och Theus eftersom tre olika anmälningar inkom i vintras. Vad jag menar är att du verkar så hopplöst naiv som håller fast vid dessa anmälningar. Jag har lyckats prata mig igenom värre saker. Ju fler gånger ni anmäler- desto mindre kommer dessa anmälningar tas på allvar den dagen det kanske verkligen behövs.

Vad exakt är det du inte köper? Att jag ber om ursäkt gällande detta med Caspian?

"Ju fler gånger ni anmäler- desto mindre kommer dessa anmälningar tas på allvar den dagen det kanske verkligen behövs."

Det är så mycket att tolka i dina inlägg, exempelvis att du uttrycker att du "pratat mig igenom värre saker" och ditt ständiga försök att skifta fokus genom att ställa motfrågor. Allt i förhoppning att ducka faktum som att du, ptja, ljugit om att din familj tvingat dig äta bajs till exempel. Men ovanstående mening i fetstil tar ändå priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in