2014-11-21, 08:30
Medlem
Imeldas avatar
Det verkar som att hon ändrar sig om att lämna bort Theus nu. (och hon har lagt upp bilder på honom nu, inte helt oväntat efter att vi skrivit om alla hennes selfies)

Från facebook:

"Vilken dag det har varit. Underlig på många sätt. Jag ligger här med theus och inser att jag verkligen inte kan lämna min gangster. Han har svårt att ställa om sig till det nya livet men jag har kramat honom varje nattsvart natt i skräck ensamhet mordhot sorg och den renaste förtvivlan. Dom senaste årens smärta har han lindrat och hans busiga blick har fått mig att trots allt skratta. Theus och min första tid var svår. Jah bodde hos min läkare och hans fru och var i chock efter min fästmans död. Jag plågade mig med tankarna på dödsögonblicket och hatade mig själv för att jag inte kunde rädda honom. Jag var helt fysiskt och psykiskt utmattad och beroende av läkarens nycker och vilja att ha en patient boende i sin villa. Jag skaffade theus och hade ingenting att ge en valp men theus var modig och glad och utmanande mig att orka. Det har gått tre år. Jag lever och jag lever ett bra liv med en man jag älskar. Men theus är den som fått mig att orka enda hit. Han var och är min familj. Den enda familj jag haft och jag skulle ge upp en del av mig själv om jag lämnade bort min lilla bandit.."
Citera
2014-11-21, 11:08
Medlem
KitKatCookieDoughs avatar
Fy fan vilken obehaglig människa.
Citera
2014-11-21, 11:44
Medlem
BenHornes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Det verkar som att hon ändrar sig om att lämna bort Theus nu. (och hon har lagt upp bilder på honom nu, inte helt oväntat efter att vi skrivit om alla hennes selfies)

Från facebook:

Det är så jävla tydligt vilken snedvriden bild hon har av djur. Hon tillskriver konstant hunden ytterst mänskliga egenskaper, och verkar övertygad om att vovven har djupare empatiska intentioner för just henne... Ett otroligt omoget sätt att föhålla sig till djur, inte konstigt att det ständigt går åt helvete. Tre år är för övrigt inte så lång tidsperiod om man ser till antalet livsstilsförändringar Berny genomgått, eller anser sig ha genomgått.
Citera
2014-11-21, 13:32
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHorne
Det är så jävla tydligt vilken snedvriden bild hon har av djur. Hon tillskriver konstant hunden ytterst mänskliga egenskaper, och verkar övertygad om att vovven har djupare empatiska intentioner för just henne... Ett otroligt omoget sätt att föhålla sig till djur, inte konstigt att det ständigt går åt helvete. Tre år är för övrigt inte så lång tidsperiod om man ser till antalet livsstilsförändringar Berny genomgått, eller anser sig ha genomgått.

Nej, det är rätt rubbat. Och om det nu är så att hunden har reagerat på att A har flyttat in uppvisar hon inget vidare tålamod. Omställningar kan ta tid, och har man skaffat en hund så har man.
Citera
2014-11-21, 14:43
Medlem
Det B håller på med nu är bara ren damage control efter alla påhopp här, på bloggen, Bernysbravader och Facebook. Nu ska vi få se att hon visst har känslor och empati! Till att börja med hette det "Nog om detta." Vi har ännu inte sett slutet av det här, tror jag.

Men snälla B, du som är sån djurexpert/vän, och till och med simmat med bävrar, lämna bort Theus! För hans skull! Eller lägg era 100.000 på en större lägenhet, det är det minsta Du kan göra för din "älskade" vän.
Citera
2014-11-21, 15:29
Medlem
Denosynliges avatar
Nu har hon ångrat sig, wow vad "förvånad" jag blir. Bernys ego har inga gränser. Nu ska hon istället behålla honom av helt fel anledningar. För att Theus alltid funnits där för henne, och vid närmare eftertanke så insåg hon kanske hur obeskrivligt ensamt det vore om hon hux flux står ensam en dag. Hon skriver själv att hon inte kan hantera honom, att han mår dåligt, ändå ska hon ha kvar honom för att han alltid funnits där för henne. Tänk om du hade kunnat funnits där för honom från första början?? Det har varit ett jävla tjat om hur han funnits där för henne men frågan är vad hon kan göra för honom? Hon har haft tre år på sig och det här borde vara en Collie i sina bästa år men det är det inte tack vare Berny. Hade hon varit en lämpad hundägare så hade det aldrig hunnit bli såhär illa, även om vilken hund som helst kan ha svårt med förändringar så finns det inget Berny gjort för att underlätta för honom. Sluta stirra dig blind på vad Theus gjort för dig och fundera på vad DU kan göra för Theus för en gångs jävla skull. Det här förvånade mig inte det minsta med tanke på vilken egotrippad person hon är men det förargar i vilket fall som helst när man förstår att hon bara tänker på sig själv och inte på Theus bästa.

Du har bevisat för längesen att du inte har vad som krävs, och att du inte vet när du ska sluta. Först var det Zeldox men det räckte inte sen kom Tuva och efter följde en hel kull med kattungar som du spridit omkring dig som om de vore skitiga strumpor. Sen var det Milo som prompt skulle släpas med på dina heroin eskapader tills han blev omhändertagen, för sent. Sen Theus och Nilas som du insisterade på att det funkade så bra tills det inte gjorde det längre. Nu är det bara Theus kvar, andra Collien i ditt liv som du total sabbat psyket på pga du inte kan sätta honom före ditt eget ego.

Det är fan äckligt hur du kan fortsätta hålla på såhär.
Citera
2014-11-21, 15:45
Medlem
Portias avatar
Mig skulle det inte förvåna om hon lärt sig något, tar 73.000 bilder på "sin älskade bandit" för att kunna lägga upp lite då och då efter att hon lämnat bort honom. Eller nä, förlåt, hon är ju ärligheten själv ger mig en käftsmäll för att jag är så jävla misstänksam mot henne.
Citera
2014-11-21, 15:49
Medlem
Men fy, inte ge henne sådana bra "tips". Hon verkar ju "leva" efter vad som skrivs här. Men att reprisera blider är väl en av hennes paradgrenar oavsett.
Citera
2014-11-21, 16:13
Medlem
Antitrinitarians avatar
Måste säga att det är rätt uppfriskande att se så pass många kritiska kommentarer i hennes senaste Facebook-uppdateringar. Det ger en lite hopp åtminstone. Sen undrar jag om hon varit hos veterinären med Theus på sistone? Tänk om det är nåt som inte stämmer fysiskt, så hans beteende ändrats av det, snarare än svartsjuka. Vi vet ju att Berny är snabb med att tillskriva sina djur mänskliga egenskaper och drag.

Skulle för övrigt kolla efter nån bild bland hennes Dayviews-bilder igår. Det var lite läskigt att se att hon för ca 8-10 år sen skrev exakt som hon gör nu, men Jonas var MANNEN och en katt var Theus. Historien upprepar sig, men nu i white trash-skepnad.
Citera
2014-11-21, 18:55
Medlem
Skräll att hon tog bort min kommentar som handlade Om Theus. Nä det är bara bernyfans på 12 år som får kommentera tydligen.
Citera
2014-11-21, 19:39
Medlem
Gafflens avatar
Och där kom "ni är bara avundsjuka och har inget liv" kommentaren mot de personer som sa emot b.

Jag kan nog faktiskt lova att det är just det de inte är.
Citera
2014-11-21, 19:40
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Måste säga att det är rätt uppfriskande att se så pass många kritiska kommentarer i hennes senaste Facebook-uppdateringar. Det ger en lite hopp åtminstone. Sen undrar jag om hon varit hos veterinären med Theus på sistone? Tänk om det är nåt som inte stämmer fysiskt, så hans beteende ändrats av det, snarare än svartsjuka. Vi vet ju att Berny är snabb med att tillskriva sina djur mänskliga egenskaper och drag.

Skulle för övrigt kolla efter nån bild bland hennes Dayviews-bilder igår. Det var lite läskigt att se att hon för ca 8-10 år sen skrev exakt som hon gör nu, men Jonas var MANNEN och en katt var Theus. Historien upprepar sig, men nu i white trash-skepnad.

Länka snälla...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in