2014-08-18, 03:07
Medlem
Hon är 31 år och behöver ekonomisk hjälp med att köpa cigg och en cherry coke? Herregud.. Finns inget hopp alltså. Det får finnas en gräns på hur omogen man kan vara. Hon impulsshoppar möbler för alla pengar hon har, och snyltar sedan cigg och Cola på en kompis. Är man 31 år oxh fortfarande inte kan hantera sånt själv, ja då finns det inget hopp.

Cigg och cola.... Tragiskt
Citera
2014-08-18, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxigkille
Hon är 31 år och behöver ekonomisk hjälp med att köpa cigg och en cherry coke? Herregud.. Finns inget hopp alltså. Det får finnas en gräns på hur omogen man kan vara. Hon impulsshoppar möbler för alla pengar hon har, och snyltar sedan cigg och Cola på en kompis. Är man 31 år oxh fortfarande inte kan hantera sånt själv, ja då finns det inget hopp.

Cigg och cola.... Tragiskt

Jodå det finns hopp. Mitt visakort spärrat efter fel pinkod. Mitt leg är borta. Jag ska till banken idag och försöka förklara läget. Möblerna har mina föräldrar betalat. Och det var knappast impulsiva val jag gjorde på den beställningen. Sedan är det lustigt att du tror att jag snyltar på en kompis. Det är sådant här som gör diskussionen meningslös. För du anmärker för att anmärka.
Citera
2014-08-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Precis som sinfon skrev så blir det glasklart när du talar sanning. Då är det lätt att tro på det du säger och den personen är en helt annan person än blogg-Berny. Det känns som att det går i cirklar. Skvallret går upp på hög nivå till du till sist brister, du spottar ur dig ett gäng tramsiga inlägg om dina haters och sen kommer du till tråden och talar sanningsenligt och visar lite ansvar. Sen ligger skvallret lågt ett tag, eftersom du visat en riktig sida Berny, och sen börjar det hela om igen. Dina såkallade haters brukar inte hata så jäkla mycket när du väl talar sanning och visar ansvar, eller hur? Du skriver att det är svårt att stanna i sanningen för att den gör ont, klart den skulle göra det i början men ingenting blir ju bättre för att du ignorerar det. Då är du ju fast i den här nedåtgående destruktiva spiralen.

Men som sagt, det går nog inte att resonera med dig på det sättet, det är jävligt synd, för den riktiga Berny är satan så mycket bättre än den som låtsas och provocerar.

Jag var ung och skör när jag blev Berny Pålsson. Ibland funderar jag på hur det hade blivit om jag inte blev en levande dokusåpa. Jag var nog den sista personen som var menad att bli en offentlig person i tonåren. Jag var redan van vid uppmärksamhet och att synas, höras osv. Plötsligt var jag en slags kändis. Och riktigt blyg när jag skulle framträda offentligt. Eller prata med mina läsare. Det här är ju inte naturligt egentligen, att vara en slags såpa eller vad man nu ska kalla mig. Jag har skapat det tillsammans med er som följer mig och en del är strategi, mycket magkänsla och en del bara impulsiva beslut.
Som jag minns det så var det i samband med att jag gick ut och varnade för jonas på min blogg som mycket skitsnack kom upp. Inte så konstigt för jag tog ju tillbaka det och sedan tillbaka en gång till.
Jag har också känt att jag måste överdriva mitt liv inför er som läser. Överdriva hur kär jag är och hur bra det går att hålla sig nykter. Det där med mina relationer har verkligen varit spel i kulisserna. Jag har hyllat varenda partner under tiden den partnern varit aktuell och ja, jag kunde ju knappast gå ut och skriva att jag mest ville knulla och snacka skit för att dra vidare eller något i den stilen. Så det har varit skevt. Jag har växt upp som en internetpersona. Redan på skunk började jag skapa den.
Citera
2014-08-18, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Nu kommer jag och förstör den mysiga stämningen men... ni tror inte att detta är en manipulation för att man ska släppa anmälningarna angående hundarna? B verkar ju blivit panikslagen när hon insåg att detta kunde innebära att hon skulle förlora hundarna och då kommer hon till tråden och börjar helt plötsligt prata om Caspian. Och Nicklas. Säkra fält där hon redan avslöjat en del och där hon inte kan förlora något. Likaså för att slippa anmälningarna till FK och Kronofogden.

Jag kan inte riktigt köpa det här. Hmm.

Får jag fråga en sak: är du så naiv att du tror att jag går in här för att manipulera gällande myndigheter? Då skulle jag väl skriva och prata direkt med dom och inte här. Det är ett otroligt tjafs om anmälningarna. FK har jag redan talat med om bloggen. Kronofogden kommer öppna och titta på mitt skuldärende i vinter igen, jag pratade med dom för några veckor sedan. Länsstyrelsen har redan haft en ganska lång kontakt med mig och Theus eftersom tre olika anmälningar inkom i vintras. Vad jag menar är att du verkar så hopplöst naiv som håller fast vid dessa anmälningar. Jag har lyckats prata mig igenom värre saker. Ju fler gånger ni anmäler- desto mindre kommer dessa anmälningar tas på allvar den dagen det kanske verkligen behövs.

Vad exakt är det du inte köper? Att jag ber om ursäkt gällande detta med Caspian?
Citera
2014-08-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Varje gång man börjar proppa i sig mediciner för att orka eller knarkar tills man knappt vet om man lever längre blir det svårare att börja leva igen när man slutar. Man för börja om från noll varje jävla gång och varje gång blir det svårare för man måste orka leva igenom de där trauman och barndomsminnen och allt jävla äckel.

Jag isolerade mig i flera år och det var bara en början. Lycka till, Berny.

Tack. Du är en av få som tror på mig gällande en del saker. Hur kommer det sig?
Citera
2014-08-18, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Sinfons klipp & klistra sade det mesta om vad vänskap är för Berny. Men många andra med borderline beter sig likadant. Egentligen inget unikt just för henne (om det nu är bordis hon är).

Jag är inte övertygad alls att hon har borderline. Har sett saker som tyder på att hon mer vill att så ska vara fallet.

Jag har hela tiden hävdat att jag inte har borderline. Andra cluster b kan stämma men inte borderline. Det finns likheter men jag uppfyller inte kriterier för den störningen och det har jag hela tiden vetat om.
Citera
2014-08-18, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Känner att jag måste flika in här för efter att ha sett ungefär hälften av samtliga uppladdade videobloggar det senaste dygnet så inser jag att du Berny, inte förstår varför folk stör sig på dig. Saker du t.ex. gjort när du var hemlös som att stjäla, häla och knarka, det är inte DE sakerna folk håller emot dig. Jag tror inte någon här KLANDRAR dig för ATT du knarkar eller att du gjort olagligheter som hemlös. Det är inte där problemet ligger. Problemet ligger i när du t.ex. hänger ut f.d. vänner eller rent av ljuger om saker som är uppenbara för andra människor. Det är det som är problemet.

Det har jag faktiskt förstått.
Citera
2014-08-18, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Inte så diskret, jag kommer ihåg flera bilder som nu är borta. Typ som bilden där B och A pussas också ser man Dolly kissar inne i bakgrunden. Många fler än jag som sett och kommer ihåg dessa bilder. Och Berny varför erkänner du först att djuren var misskötta i huset med Amelia för att nu i efterhand radera bilder och efterkonstruera, tror du verkligen att vi är så dumma att vi inte fattar vad du försöker göra?

Jag har inte raderat några bilder.
Citera
2014-08-18, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Min teori? Berny fick uppenbarligen ett riktigt bryt som började i förrgår och höll på fram till igår natt. Hon bashar Miia och Elisa helt oprovocerat, skriver att vi ska hålla käften om Niklas, kommer med diverse hot som om hon vore kapabel att stänga ner flashback, lägger ut en satans massa videoklipp på sig själv, polisanmäler hit och dit och kastar ur sig alla möjliga anklagelser osv osv osv. Sen tror jag det blev för mycket för henne. Hon fick enkom negativ respons, ingen står på hennes sida utan äcklas bara över de senaste uthängningarna av Miia och Elisa. Troligtvis blev det till sist för mycket och hon fick ångest. Ångest-Berny är antagligen det närmsta man kan komma Riktiga Berny. Därför lugnar hon ner sig och en mjukare sida träder fram där hon söker någon slags empati hos Sinfon. Jag tror det handlar om desperation, inget annat. Dessutom är det sannolikt, precis som förra gången allt rasat och hon skickar ett långt erkännande mail till Sinfon, någonting som är tillfälligt. När hon plockat ihop sig själv, kanske dragit i sin en lina av whatever hon fått vantarna på för tillfället, så är ödmjukheten och den minsta tillstymmelse till insikt bortblåst igen och hon kommer ta tillbaka alla erkännande hon någonsin gjort. Vi har sett det här såååå många gånger nu. Det är inget annat än en evig nedåtgående spiral.

Jag har ett skäl att vända mig till Sinfon och det har med en vit blomma att göra. Jag har lovat att erkänna gällande så kallade Caspian länge nu. Inte för att vinna något utan för att jag faktiskt förstår just den saken. Vad du har rätt i är att det är tillfälligt. Jag har redan sagt det själv. Jag är skiftande och är ingen person som känner så mycket förutom i vissa stunder. Men du blandar in linor och desperation och sökande av empati. Jag söker inte empati hos någon. Inte heller hos Sinfon. Förra gången skrev jag till sifon och orkade/ vågade inte genomföra ursäkten. Nu gjorde jag det, jävligt sent och inget som någon ska slå på trumman för. Det är väl klart att jag kan be om ursäkt och känna att jag har gjort fel. Ni talar som att detta skulle förändra något. Det gör det faktiskt inte. Den ursäkten rörde dom som är berörda och jag hoppas att det kan vara en slags upprättelse för dom. Men det gör inte mig till en bättre eller annorlunda människa- men inte en sämre heller.
Citera
2014-08-18, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Någonstans i tråden finns bilden på B & A med den kissande valpen. Testa sök, kan själv försöka söka fram den.
Någon borde ha den sparad också. Elleeeer?

Tips är att söka på amelias gamla bilddagboken om det fattas bilder på min. Var inne nu och det verkar tunt med flera bilder, inte bara dom på mig och amelia(och dolly som kissade inne fram tills hon blev akutplacerad hos en familj där hon tydligen mår bra och amelia får inte hälsa på. dolly trodde hon var en katt och blev inte rumsren på över ett år. Men efter vad jag hört fick hon det bra sedan.)
Citera
2014-08-18, 12:38
Medlem
kolla sidan 30 i denna tråd så finns en länk till maddes bilddagboken. där ligger bilder. jag googlade bara berny amelia och huset. hon heter madde69, blir knäpp på nya datorn för går inte att länka precis just nu. men ni hittar det alltså så.
Citera
2014-08-18, 12:46
Medlem
Jag har kvar mailen mellan mig och madde. Jag printscreenar och lägger på daywies nu. så får ni läsa rakt av bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in