Citat:
Ursprungligen postat av
Antitrinitarian
Precis som sinfon skrev så blir det glasklart när du talar sanning. Då är det lätt att tro på det du säger och den personen är en helt annan person än blogg-Berny. Det känns som att det går i cirklar. Skvallret går upp på hög nivå till du till sist brister, du spottar ur dig ett gäng tramsiga inlägg om dina haters och sen kommer du till tråden och talar sanningsenligt och visar lite ansvar. Sen ligger skvallret lågt ett tag, eftersom du visat en riktig sida Berny, och sen börjar det hela om igen. Dina såkallade haters brukar inte hata så jäkla mycket när du väl talar sanning och visar ansvar, eller hur? Du skriver att det är svårt att stanna i sanningen för att den gör ont, klart den skulle göra det i början men ingenting blir ju bättre för att du ignorerar det. Då är du ju fast i den här nedåtgående destruktiva spiralen.
Men som sagt, det går nog inte att resonera med dig på det sättet, det är jävligt synd, för den riktiga Berny är satan så mycket bättre än den som låtsas och provocerar.
Jag var ung och skör när jag blev Berny Pålsson. Ibland funderar jag på hur det hade blivit om jag inte blev en levande dokusåpa. Jag var nog den sista personen som var menad att bli en offentlig person i tonåren. Jag var redan van vid uppmärksamhet och att synas, höras osv. Plötsligt var jag en slags kändis. Och riktigt blyg när jag skulle framträda offentligt. Eller prata med mina läsare. Det här är ju inte naturligt egentligen, att vara en slags såpa eller vad man nu ska kalla mig. Jag har skapat det tillsammans med er som följer mig och en del är strategi, mycket magkänsla och en del bara impulsiva beslut.
Som jag minns det så var det i samband med att jag gick ut och varnade för jonas på min blogg som mycket skitsnack kom upp. Inte så konstigt för jag tog ju tillbaka det och sedan tillbaka en gång till.
Jag har också känt att jag måste överdriva mitt liv inför er som läser. Överdriva hur kär jag är och hur bra det går att hålla sig nykter. Det där med mina relationer har verkligen varit spel i kulisserna. Jag har hyllat varenda partner under tiden den partnern varit aktuell och ja, jag kunde ju knappast gå ut och skriva att jag mest ville knulla och snacka skit för att dra vidare eller något i den stilen. Så det har varit skevt. Jag har växt upp som en internetpersona. Redan på skunk började jag skapa den.