2014-08-05, 09:37
Medlem
"Han är en blandras. Otroligt mild utan att vara skygg. Lugn och tillgiven, en liten filosof. Inte den som är mest framåt i kullen men inte det minsta skygg heller."

Ja givetvis är valpjäveln en filosof...
Citera
2014-08-05, 10:34
Medlem
Hon använder ord och uttryck vilka hon inte förstår dess innebörd av. Hur ska en hund kunna vara en filosof? Och OM den mot förmodan skulle vara en filosof, hur ska hon kunna veta det? De talar inte samma språk, hence hunden är inte en filosof om man ska hårdra det.
Citera
2014-08-05, 13:14
Medlem
Hörrni, glöm nu inte bort att hon är hundexpert...viktigt!

Denna människan är så jävla tappad i asfalten så det är skrämmande
Citera
2014-08-05, 14:10
Medlem
Självklart säljer människan sina valpar på Blocket:
http://www.blocket.se/malmo/Cockerpoovalpar_med_en_aning_Shi_Tzu__54904940.htm ?ca=23_11&w=0

Man är ju helt bränd om man köper en blandras för 8000.

Edit: eftersom hon vet namnet på den som är pappa till valparna så antar jag att det var en planerad parning. Finns två skäl till varför man väljer att para blandrashundar. Antingen tycker man att det vore "så himla gulligt med valpar" eller så vill man tjäna en hacka. Helt oseriöst och förkastligt vilket som.
Senast redigerad av lillamopsen 2014-08-05 kl. 14:16.
Citera
2014-08-05, 16:43
Medlem
colafantacolafantas avatar
Jaha, nu blöter hon huvudet på theus för att få honom svalare.
Jävla stolpskott, inte så konstigt att hundstackaren fortfarande är varm.
Hur svårt är det att tex googla "svalka hunden" och se att det är de förbannade tassarna och magen man kyler ner i första hand, inte "pannan" eller "huvudet" som bönan så envisas med.
I den här värmen räknas det i princip som djurplågeri att neka hunden svalka då den har så mycket päls.

Edit:
Angående flervägskorsningen till valp är så är ju inte pudel och shih tzu så lyckade raser att blanda.
Båda kan ha ett otrevligt temperament och sånt har en tendens att dominera då de korsas.
De har även ett väldigt stort behov av mental stimulans, och det om något vet vi ju att bönan inte är bäst på.
Senast redigerad av colafantacolafanta 2014-08-05 kl. 17:09.
Citera
2014-08-05, 17:39
Medlem
Kardnialvokals avatar
En sak som slog mig nu när Berny mjölkar sina föräldrar på cash. Kan det ha varit så att Bengt faktiskt betalde för Theus? Eftersom hon skaffade honom när hon bodde där och då hade hon ingen kontakt med sina föräldrar. Så var kom pengarna ifrån? En renrasig collie går väl på 10 lax i alla fall. Var kanske en belöning till henne för all onaniterapi hon ställt upp på.
Citera
2014-08-05, 18:20
Medlem
Gafflens avatar
Det som oroar mig är hur en valp + en annan hund kommer att reagera på varandra då dom är instängda i ett alldeles för litet hem med någon som ligger och kedjeröker i sängen, renoverar ( köper nya möbler så fort möblerna blivit 6 månader gamla) jämt och ständigt.
Plus bråken, misshandel, "kindappning" osv kommer att påverka Nilas.

Hundarna kommer antagligen att bli jätte stressade när b har en "panikattack, återfall osv" dessutom tror jag inte att två hundar blir mindre stressade av varandras sällskap i dessa situationer.
Citera
2014-08-06, 00:03
Medlem
colafantacolafantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Det som oroar mig är hur en valp + en annan hund kommer att reagera på varandra då dom är instängda i ett alldeles för litet hem med någon som ligger och kedjeröker i sängen, renoverar ( köper nya möbler så fort möblerna blivit 6 månader gamla) jämt och ständigt.
Plus bråken, misshandel, "kindappning" osv kommer att påverka Nilas.

Känns tyvärr som att valpen kommer skaffa sig ett osäkert och misstänksamt beteende, man får bara be en stilla bön om att den inte blir agressiv då den utsätts för stressen då bönan kör igång sina dramatiska utspel.
Citera
2014-08-06, 14:13
Medlem
Kardnialvokals avatar
Nu rantar hon i bloggen om hur hon minsann köpt Theus med egna pengar. Hon har för fan inte betalt en enda hund själv. Föräldrars pengar är inte egna pengar men hon tycks inte förstå skillnaden. Milo var för pengar som skulle gå till hyra, Theus är sannolikt betald av antingen Bengt eller Pålssons och nu är hund nummer tre på väg att bli betald av *trumvirvel* mamma Pålsson. Skrattade högt när jag läste "egna pengar". Vilket jävla skämt.

Förresten älskar jag hur lägenheten har växt från 35 kvm till 50. Jag minns när hon bloggade om den när hon skulle på visning. Då var det en liten etta i stan. Nu har den magiskt växt till 50. Men jo det kommer bli skitbra med två stora hundar i en tight, inrökt etta
Citera
2014-08-06, 14:54
Medlem
The hood-logiken.

Ja jag skulle kunna göra inbrott i random bil på gatan och sälja skiten - whey, kolla alla mina pengar!!1!!!!
Citera
2014-08-06, 18:54
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Nu rantar hon i bloggen om hur hon minsann köpt Theus med egna pengar. Hon har för fan inte betalt en enda hund själv. Föräldrars pengar är inte egna pengar men hon tycks inte förstå skillnaden. Milo var för pengar som skulle gå till hyra, Theus är sannolikt betald av antingen Bengt eller Pålssons och nu är hund nummer tre på väg att bli betald av *trumvirvel* mamma Pålsson. Skrattade högt när jag läste "egna pengar". Vilket jävla skämt.

Förresten älskar jag hur lägenheten har växt från 35 kvm till 50. Jag minns när hon bloggade om den när hon skulle på visning. Då var det en liten etta i stan. Nu har den magiskt växt till 50. Men jo det kommer bli skitbra med två stora hundar i en tight, inrökt etta

Tror knappast att det var Amelia som köpte Milo som hon hade sagt från början. Berny sa ju att det var hon som betalade för allt för att Amelia inte var lika "rik" som henne. Lustigt att hon påstår att hon köpte både Milo och Theus för stipendie pengar, sa hon inte nyligt att hon ansökt om stipendier igen? Om hon nu har för avsikt att betala av sina skulder varför drar hon på sig mer istället för att bara börja betala av skulderna nu när hon verkar ha så mycket pengar. Det är liksom inte tanken att man ska ansöka om stipendium för att kunna köpa en hund. Hon ändrar sina historier jämt och ständigt.

Sen måste jag bara få säga att faktumet att det finns någon som är beredd att sälja en valp till Berny måste vara det ultimata beviset på hur pass oseriös "hundavel" i Sverige kan vara. Särskilt med tanke på vad som hände med Milo. Gång på gång bevisar hon vilken olämplig hundägare hon är

Var inte längesen hon skrev om drogsug och det handlar oftast bara om några månader sedan senaste återfallet och hon brukar ju ha återfall med jämna mellanrum. Och hennes "plan B" för Theus när hon tar återfall brukar gå åt helvete. Vad ska hon göra vid nästa återfall när hon har 2 hundar på halsen varav den ena är valp och behöver ut varannan timme ungefär första tiden. Hon säger ju att hon inte får ihop vardagen redan som det är, då är det inte läge med en valp. Och hur ska hon ha råd med 2 hundar på bidrag när hon knarkat upp alla sina "royalties"? Berny är inte direkt känd för att vara duktig på att hålla i sina pengar.

Edit: Och att hon försäkrar hundarna är ju skitbra om det nu är sant, men det kommer inte föda hundarna nästa period hon valt att bränna alla pengar, bränna alla broar, dvs det som Berny brukar göra ibland. Man vet aldrig vad som händer i Bernys spännande och stundtals traumatiserande liv, kanske hinner hon vara hemlös en omgång till? Man ska aldrig säga aldrig. Och vad gör hon då med hundarna? Ska hon släpa med sig dem längs gatorna eller säljer hon dem för heroin? Berny har alltid varit som en tickande bomb som ibland smäller och efter varje smäll så har hon alltid haft extrema saker och beteenden för sig, missbruk och prostitution te.x och då bränner hon alla broar. Och vem får städa upp efter hennes framfart? Alla andra förstås! Efter röran i huset så sålde hon ju de katter som inte dött, rymt, försvunnit eller blivit kidnappade. Hon verkar btw inte särskilt oroad över huruvida te.x Zeldox mår bra där han är?

Tänk på att hon knarkade ganska friskt redan när hon skaffade Milo. Förmodligen missbrukade hon mediciner när hon nyss skaffat Theus. Hon var allmänt instabil båda gångerna hon köpt hund. Hon verkar inte direkt tänka klart nu heller tyvärr....
Senast redigerad av Denosynlige 2014-08-06 kl. 19:24.
Citera
2014-08-06, 20:16
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Det är liksom inte tanken att man ska ansöka om stipendium för att kunna köpa en hund.

Jag minns två personer från mitt förflutna som sökte bland annat stipendier, pengar från allmänna intresse-fonder med mera stup i kvarten och det verkade vara total-flum angående kontrollen över dessa saker. Ungefär lika bra kontroll som SFI har - nej, inte "svenska för invandrare" eller "statens filminstitut" - utan "stiftelsen för insamlingskontroll" som övervakar 90-konton. Oavsett denna smått pinsamma situation på det stora hela för alla skattebetalare.. här är frågan om pengarna enligt lagen SKULLE ha gått till ett specifikt ändamål ELLER om dessa var fria att disponera inom vissa gränser. Här kan ju någon med mer kunskaper (och tid) än Jag gå in och läsa lagen så får vi det utrett en gång för alla. Så vitt Jag vet så har Berny inte blivit anmäld för något relaterat till detta...?

Citat:
Och hennes "plan B" för Theus när hon tar återfall brukar gå åt helvete. Vad ska hon göra vid nästa återfall när hon har 2 hundar på halsen varav den ena är valp och behöver ut varannan timme ungefär första tiden. Hon säger ju att hon inte får ihop vardagen redan som det är, då är det inte läge med en valp.

Det borde rimligtvis vara något Berny får svara på i ett blogg-inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in