Citat:
Ursprungligen postat av
sinfon
Och trots att deras namn och inlägg plockats bort helt enligt önskemål så fortsätter de skriva nya inlägg, signerade med just sina namn. Vad inläggen handlar om? Att de inte vill namngivas.
Hur lyckas de här kioskmongona ens hitta varandra?
Kvinnan som gick lös på sidan först skrev ganska hotfullt om att "den som äger sidan" vilket är flera personer, skulle ringa henne omedelbart och hade till morgon innan hon ringer polisen. Men först skulle admins googla hennes namn för att först hitta hennes nummer och sen se vad hon jobbar med för att veta att hon menar minsann allvar! Och om det inte hände inom 24h skulle hon genom sina hackervänner ta reda på vem som ligger bakom BB och sen ringa polisen.

Åh nej!
Vad jag vet ses det kanske inte med så blida ögon av farbror Blå att man använder sig av olagliga metoder för att sen låta lagen göra sitt? Ska hon samla bevismaterial till polisen för att de ska sätta admins i fängelse och kasta bort nyckeln? Trots att hennes namn blev borttaget när hon bad om det?
Hennes bevis för förtal och ärekränkning som hon skulle visa polisen var en print screen på en (då inte raderad) kommentar som var publicerad på en blogg utan hennes godkännande. Vill hon ha royalties varje gång hennes namn skrivs på internet eller vill hon få betalt för en intervju som "Storhetsvansinne-exet till birollen i Bernys liv vecka 21 talar ut"? Förtal tycker jag är att ta i, hennes namn stod som Jannes partner. Snacka om att vara skitnödig.
Meeen nu gjordes ju inte en anmälan om förtal baserat på en print screen "den här gången" men hon skulle prata med sin advokat. Förhoppningsvis är det inte hennes bästa väninna som bara nickar medhållande över kaffekoppen, sneglar snabbt om hon fått svar på FamiljeLiv i mobilen, håller med henne om saker lagboken inte egentligen backar upp och uppmuntrar henne att slösa polisens resurser för något hon bidragit till själv mer än någon annan
Edit: Kvinnan har lagt upp en (offentlig) status på Facebook där Jannes fru svarat lite klämkäckt. På engelska såklart, fastän resten är på svenska. Förresten, var det inte Janne som inte var 'fluent in swedish'? :P Eller blandar jag ihop honom med någon annan nu?