2014-05-19, 14:02
Medlem
Han tar en walk on the wild side över helgen med en traumatiserad heroinmissbrukare i hennes vårdboende, för att sedan åka hem till villan, vattna plantorna, göra långkok och umgås med sin fina familj som om ingenting hänt.

Att han tog kontakt med Berny genom facebook är helt sjukt. Nu har han gjort detsamma med Anna Odell.
Skickar han alltså ut vänförfrågningar till alla halvkända, halvunga, halvpsykotiska kulturtjejer i hopp om att få napp?
Citera
2014-05-19, 14:28
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Det är han som är intressant i sammanhanget, då personer runt B ofta är trasiga själva. Är han en vettig person som kan hjälpa henne på rätt köl igen är det ju ännu mer intressant.

Han är knappast vettig, tyvärr. På sitt sätt att skriva framstår han som en sådan där pinsamt barnslig och lättkränkt karaktär som tror att man får överhanden i diskussioner genom att låta högtravande och kvasibeläst. "Nota bene", haha för helvete. Han ser antagligen till att umgås med intellektuellt svagare personer (halvpsykotiska kulturtjejer t.ex.) eftersom det imponerar på dem.
Citera
2014-05-19, 15:23
Medlem
Strange-Dayss avatar
Så den här Janne (Ratsit) är alltså 60 år och gift!

Och HAN sitter och leker nån moralens väktare på skvallerbloggen
Citera
2014-05-19, 15:28
Medlem
Kardnialvokals avatar
Misstänker att Berny och knullgubben bråkat eftersom hon skrivit "jävla kukbärare" på facebook. Nawww, vad kan bråket ha handlat om tro? Älskar att han fortfarande vill doppa i henne till och med när hon är gravid. Gränser: inga.
Citera
2014-05-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Misstänker att Berny och knullgubben bråkat eftersom hon skrivit "jävla kukbärare" på facebook. Nawww, vad kan bråket ha handlat om tro? Älskar att han fortfarande vill doppa i henne till och med när hon är gravid. Gränser: inga.

Jag tolkade det mer som en frustration över att någon kukbärare gjort henne på smällen. Han var väl där när hon skrev det? Tror jag.

Nog för att hon skriver att hon inte ska behålla barnet men ytterligare en anledning till att inte göra det; hon kan inte stanna på psyket (hur många kämpar inte bara för att få en plats) för att hon inte får röka - inte en chans hon skulle hålla sig rökfri i 9 månader för ett annat liv. (Theus...)
Citera
2014-05-19, 22:20
Medlem
Gafflens avatar
Tycker dock att Jannes barn ska hållas från detta ämne då dom är minderåriga, fast det håller ju dom flesta med om.

Vad har hänt på skvallerbloggen, har inte kollat.
Citera
2014-05-19, 23:19
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Tycker dock att Jannes barn ska hållas från detta ämne då dom är minderåriga, fast det håller ju dom flesta med om.

Vad har hänt på skvallerbloggen, har inte kollat.

Vad som har hänt är att två kvinnor samt Janne har gjort tarvliga försök till att hota folk som nämner deras namn på bloggen utan deras "godkännande" samtidigt som de skriver ut dom själva. För att vara "journalister" har de extremt dålig koll på vilket år det är och inte verkar märka själva hur bajsnödiga de framställer sig själva. De ska ju anlita hackers och "göra oss illa" och fan och hans moster för att få fram bevisbörda till polisen och bla bla bla bla snaaaaaark
Citera
2014-05-20, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Han tar en walk on the wild side över helgen med en traumatiserad heroinmissbrukare i hennes vårdboende, för att sedan åka hem till villan, vattna plantorna, göra långkok och umgås med sin fina familj som om ingenting hänt.

Att han tog kontakt med Berny genom facebook är helt sjukt. Nu har han gjort detsamma med Anna Odell.
Skickar han alltså ut vänförfrågningar till alla halvkända, halvunga, halvpsykotiska kulturtjejer i hopp om att få napp?
Håller med om Janne. Typisk snuskgubbe som suktar efter lammkött och gift också! Det hemska i detta är att hon använder honom troligen till att göra sig illa. Och han vet detta men är ändå intim med henne. Det är...galet.
Citera
2014-05-20, 01:54
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Vad som har hänt är att två kvinnor samt Janne har gjort tarvliga försök till att hota folk som nämner deras namn på bloggen utan deras "godkännande" samtidigt som de skriver ut dom själva. För att vara "journalister" har de extremt dålig koll på vilket år det är och inte verkar märka själva hur bajsnödiga de framställer sig själva. De ska ju anlita hackers och "göra oss illa" och fan och hans moster för att få fram bevisbörda till polisen och bla bla bla bla snaaaaaark

Och trots att deras namn och inlägg plockats bort helt enligt önskemål så fortsätter de skriva nya inlägg, signerade med just sina namn. Vad inläggen handlar om? Att de inte vill namngivas.

Hur lyckas de här kioskmongona ens hitta varandra?
Citera
2014-05-20, 02:33
Medlem
Strange-Dayss avatar
Jag såg på den ena kvinnans facebook att hon hade skrivit en arg status om det hela. Ett tips är då att sluta skriva i bloggen när hon har fått sin önskan om borttagning uppfylld.

Janne blev jääävligt tyst när en skrev ett rungande svar till honom på Bb. Bernyansk logik; fucka själv upp och skyll sedan på alla andra.
Citera
2014-05-20, 07:12
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Och trots att deras namn och inlägg plockats bort helt enligt önskemål så fortsätter de skriva nya inlägg, signerade med just sina namn. Vad inläggen handlar om? Att de inte vill namngivas.

Hur lyckas de här kioskmongona ens hitta varandra?

Kvinnan som gick lös på sidan först skrev ganska hotfullt om att "den som äger sidan" vilket är flera personer, skulle ringa henne omedelbart och hade till morgon innan hon ringer polisen. Men först skulle admins googla hennes namn för att först hitta hennes nummer och sen se vad hon jobbar med för att veta att hon menar minsann allvar! Och om det inte hände inom 24h skulle hon genom sina hackervänner ta reda på vem som ligger bakom BB och sen ringa polisen. Åh nej!

Vad jag vet ses det kanske inte med så blida ögon av farbror Blå att man använder sig av olagliga metoder för att sen låta lagen göra sitt? Ska hon samla bevismaterial till polisen för att de ska sätta admins i fängelse och kasta bort nyckeln? Trots att hennes namn blev borttaget när hon bad om det?
Hennes bevis för förtal och ärekränkning som hon skulle visa polisen var en print screen på en (då inte raderad) kommentar som var publicerad på en blogg utan hennes godkännande. Vill hon ha royalties varje gång hennes namn skrivs på internet eller vill hon få betalt för en intervju som "Storhetsvansinne-exet till birollen i Bernys liv vecka 21 talar ut"? Förtal tycker jag är att ta i, hennes namn stod som Jannes partner. Snacka om att vara skitnödig.

Meeen nu gjordes ju inte en anmälan om förtal baserat på en print screen "den här gången" men hon skulle prata med sin advokat. Förhoppningsvis är det inte hennes bästa väninna som bara nickar medhållande över kaffekoppen, sneglar snabbt om hon fått svar på FamiljeLiv i mobilen, håller med henne om saker lagboken inte egentligen backar upp och uppmuntrar henne att slösa polisens resurser för något hon bidragit till själv mer än någon annan

Edit: Kvinnan har lagt upp en (offentlig) status på Facebook där Jannes fru svarat lite klämkäckt. På engelska såklart, fastän resten är på svenska. Förresten, var det inte Janne som inte var 'fluent in swedish'? :P Eller blandar jag ihop honom med någon annan nu?
Senast redigerad av shittingbricks 2014-05-20 kl. 07:49.
Citera
2014-05-20, 07:34
Medlem
shittingbrickss avatar
Förresten, innan det också eventuellt blir borttaget:

Citat:
J*nne Ahnb*rg vid 19 maj, 2014 kl. 10:43 f m

Det är inte fråga om något hot utan om ett löfte. För att sätta det i verket kan jag lita till fullt legala metoder, oroa dig inte för det. Jag skriver öppet om vad fan jag vill så länge jag inte kränker någon namngiven person. Jag är för ett öppet utbyte av tankar, idéer, åsikter och känslor; det är som jag ser det meningen med existensen. Men om någon drar in mina barn, som är helt utanför det här sammanhanget, ser jag rött. De resurser jag talar om är dem som den svenska offentlighetslagstiftningen erbjuder. Konsekvent och målmedvetet använda kan de åsamka avsevärd skada för den som andligen förgriper sig på oskyldigas rykte. Min första, instinktiva känsla är att ta reda på vem var och en är och göra dem fysiskt riktigt illa men jag kommer inte att göra det. Jag nöjer mig vad lagen föreskriver. Nota bene: min instinktiva känsla som jag beskrev den, ska följaktligen inte tas som vare sig hot eller löfte, utan som ett uttryck för hur förbannad jag blir och vilken kraft och energi jag är beredd att lägga i att sköta saken den lagliga vägen.

Avslutningsvis skulle jag av ren nyfikenhet vilja be någon av er att beskriva vad som driver en människa att sitta och plocka med någon annans människas liv och potentiellt försvåra för hen att ordna upp sitt liv. Vad kan det vara som gör att man inte producerar, genomför, gör något som man själv kan vara stolt över och som andra kan uppskatta? Helt otroligt.

1. Ingen har nämnt hans barns namn eller på annat sätt dragit in hans avkomma, förutom det som eventuellt ligger i Bernys mage.

2. Ska han eller ska han inte hota att leta upp och knäcka benen på admins (eller menar han alla som skriver på BB?), ta på allvar eller inte ta på allvar? Är han stabil eller? Han hade inte ens varit så omdiskuterad om de hade haft en vanlig relation, men okej. Förlåt. Det är internets fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in