2014-08-13, 15:50
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estb89
Ingen som reagerat på nya hundens namn? Lägger man till K...

Jag skrev det i ett pm till någon förra veckan, kan inte minnas vem men självklart är det skrämmande likt Nicklas.
Dock är det bättre än om hon skulle döpt honom till sina mediciner som hon gjorde med katterna.
Citera
2014-08-13, 15:54
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estb89
Ingen som reagerat på nya hundens namn? Lägger man till K...

Jo jag har funderat på det och det är troligtvis därför hon valde namnet. För att på något sätt hylla sitt senaste livs kärlek. Missbrukare är för roliga, jag menar det genuint. De träffas och två timmar senare är de förlovade och ska flytta ihop. I princip alla missbrukare fungerar så och Berny är inget undantag. Dessutom var Niklas redan hemlös heroinist när de träffades. Jag tror säkert han gillade Berny osv men jag tror också att han såg ett tillfälle i henne som 1. inte var lika nergången som han var och 2. var 10 år yngre och saknade hans erfarenhet samt 3. är kvinna vilket öppnar helt andra dörrar vad det gäller ekonomiska tillgångar i form av prostitution. Tror ju knappast han sålde sketan för deras gemensamma pundarkassa.
Citera
2014-08-13, 16:20
Medlem
o-asen2s avatar
Jag tror jag dör...
Citat bloggen :
Jag sov som en stock och vaknade av att Ikea ringde. Möblerna var inlastade vid 10 imorse och sedan lyckades jag med konbstycket att ordna monteringsservice samma dag trots att det var lite kö. När monteringskillarna kommer in så har min vän Kim redan börjat hjälpa mig och det fattades delar trodde vi då. Monteringskillarna anklagade då min vän Kim för stöld och jag blev ursinnig och körde ut dom. Nu visade det sig att delarna som fattades låg underst och det var inte ens Ikeas misstag som jag trodde först. Men ja Kim hjälper mig

Citera
2014-08-13, 17:59
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o-asen2
Jag tror jag dör...
Citat bloggen :
Jag sov som en stock och vaknade av att Ikea ringde. Möblerna var inlastade vid 10 imorse och sedan lyckades jag med konbstycket att ordna monteringsservice samma dag trots att det var lite kö. När monteringskillarna kommer in så har min vän Kim redan börjat hjälpa mig och det fattades delar trodde vi då. Monteringskillarna anklagade då min vän Kim för stöld och jag blev ursinnig och körde ut dom. Nu visade det sig att delarna som fattades låg underst och det var inte ens Ikeas misstag som jag trodde först. Men ja Kim hjälper mig

Tur att IKEA-killarna inte hade järnrör.
Citera
2014-08-13, 19:23
Medlem
sinfons avatar
Åh Berny, din lilla lögnarprinsessa <3 Nu tänker hon på allvar efterkonstruera att hon och Milo inte ens bodde i Maddes hus när det såg ut som på bilderna. Från hennes facebook:

Ro*anna Ed*tröm Bra och rolig idé ! Nu vet jag inte hur mycket som är skitsnack och smutskastning (hoppas det är så) men skulle t.ex inte bilder på miljön din förra hund påståtts ha bott och levt i kunna bidra till motsatt effekt än tanken med artikeln? Menar inget illa men med tanke på alla kommentarer du får i bloggen så är det nog lätt hänt att dessa ryckten uppdagas i samband med en sådan artikel...
about an hour ago · Like

Berny Pålsson Ja nu är ju inte dessa rykten något jah tänker dölja utan snarare berätta om. Det är ju just fördomar. För du vet att bilderna du talar om togs när jag hade flyttat med milo till sthlm va? Den sista tiden bodde min dåvarande flickvän själc
about an hour ago · Like

Berny Pålsson Jag har inget att dölja. Jag möts av fördomar medan theus mår bra och det är just en sak att belysa i artikeln
about an hour ago · Like

Berny Pålsson Det var ägaren till huset som tog dom bilderna. Hon är anmäld för både bedrägeri och förtal
about an hour ago · Like

Detta alltså trots att man kan se samma misär i bakgrunden på hennes egen bilddagbok. Detta trots att hon själv skrivit inlägg som de här i tråden:
(FB) Skvaller om Berny Pålsson?

(FB) Skvaller om Berny Pålsson?

Och i bloggen är hon helt uppe i varv. Nu börjar den här dokusåpan bli riktigt rolig igen.
Senast redigerad av sinfon 2014-08-13 kl. 19:28. Anledning: maskade namn
Citera
2014-08-13, 19:41
Medlem
o-asen2s avatar
Jag förstår inte heller det här (Från Bernys FB):

Jag är ju för tusan inte klok. Skriver sms till personalen som sitter i möte.
Sms 1" jag har fula fötter"
Sms 2 "Håll fokus!"
Sms 3" Fokusera!"
Sms 4 "är ni klara snart???"

Störig jävel.

Varför har man ett behov av att förnedra mäniskor som faktiskt finns där och avhumanisera dem genom att genomgående kalla dem för personalen ?
Hon driver ju uppenbarligen med och om dem, sen har hon mage att klaga ..
Citera
2014-08-13, 19:47
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o-asen2
Jag förstår inte heller det här (Från Bernys FB):

Jag är ju för tusan inte klok. Skriver sms till personalen som sitter i möte.
Sms 1" jag har fula fötter"
Sms 2 "Håll fokus!"
Sms 3" Fokusera!"
Sms 4 "är ni klara snart???"

Störig jävel.

Varför har man ett behov av att förnedra mäniskor som faktiskt finns där och avhumanisera dem genom att genomgående kalla dem för personalen ?
Hon driver ju uppenbarligen med och om dem, sen har hon mage att klaga ..

Att vara "personal" till Berny borde räknas som straff motsvarande stening.
Citera
2014-08-13, 19:55
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon

Och i bloggen är hon helt uppe i varv. Nu börjar den här dokusåpan bli riktigt rolig igen.

Gillar förövrigt att hon skriver till Levander, antagligen för att förklara hur psykiatri EGENTLIGEN fungerar. Bernys nobelprisnivå-insikter borde få Levander att tänka om, jag menar vad vet väl en sådan nolla (han kanske till och med är en dold onaniterapeut) jämfört med den svårt traumatiserade B. ? Om han inte ger respons tror jag banne mig att en rejäl polisanmälning är befogad.
Citera
2014-08-13, 20:29
Medlem
Miss-Kittys avatar
Jaha det blev tydligen ingenting med att röka ute när Nilas kommer, utan beställa en hi-tech askkopp för 1000kr att ha i fönstret. Surprise. ..
Citera
2014-08-13, 20:31
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Jaha det blev tydligen ingenting med att röka ute när Nilas kommer, utan beställa en hi-tech askkopp för 1000kr att ha i fönstret. Surprise. ..

Som att Berny orkar lyfta sin feta röv och gå ut...tror nog hon överdriver sina rundor med hunden rätt ordentligt, det är väl säkert personalen som får släpa runt honom kvarteret en gång om dagen.
Citera
2014-08-13, 20:35
Medlem
Antitrinitarians avatar
Varför ska hon plötsligt utan undantag alltid sitta i fönstret och röka? Hon har ju en dyyyr luftrenare som renar "all sorts luft".
Citera
2014-08-13, 20:42
Avslutad
Citat:
Det är ju just fördomar. För du vet att bilderna du talar om togs när jag hade flyttat med milo till sthlm va?

Hon gör ofta så i skrift, lägger ansvaret på personen som ifrågasätter henne att den ska själv förstå att hon absolut inte har gjort något fel. Trots att ALLA bevis (hennes egna ord inte minst) talar emot henne.

Om inte folk som följer henne själva förstår att hon ljuger, bedrar och förskönar för sina egna, själviska syften, då finns inget att göra. Hennes fans lider av en kollektiv selektiv uppfattning när det kommer till henne där bara det "bra" får utrymme. Sanslöst.
Senast redigerad av GenesisP 2014-08-13 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in