Citat:
Ursprungligen postat av
stearling_morrison
Angående Furio så sa antagligen Tony så mest för att jävlas med Carmella. Med största sannolikhet hände det inget speciellt med Furio, då hade vi nog fått se det. Janice hittade aldrig någon pengagömma, då hade vi antagligen fått se det med. IMO är det bättre att dom lägger ner tid på andra viktigare saker än att visa vad som "inte" hände. Håller med Fred Frendley där, att man behöver inte visa allt. Likadant med ryssen i skogen, gillar att man aldrig få veta vad som hände där.
Paulie var paranoid och skrockfull in i det sista. Han ville ju knappt ta över "aprile" gänget efter Carlo, då alla som hade lett de hade dött i förtid. Chris var ju bara lite parnoid efter sin nära döden upplevelse. Kraftigt morfinpåverkad och feber. Det är nog inte så ovanligt att feber yra lite när man blivit skjuten. Så fort man mår bättre antar jag att det släpper. Tycker inte det är något konstigt, han har ju aldrig visat tecken på att vara paranoid innan. Inte så som Paulie.
Kan va så att han sa så för att jävlas med Carmella men som Italienarn sa till Furio: "Att ragga på bossens hustru är självmord" eller nåt i den stilen.
Paulie var ju orolig för att företrädarna dött i förtid och han precis besegrat sin prostatacancer. Ingenting om svart magi där inte (vilket förövrigt är ett par riktigt underhållande scener

)
Mycket möjligt angående Christopher, men lite väl enkelt släppte han tankarna på sin reinkarnation. Kanske för att manusförfattarna inte ville gå vidare därifrån eller så var det helt enkelt så att de glömdes bort.
Men att jag letar fel i Sopranos ska inte ses som nån allvarlig kritik, serien är grym och jag håller den som nummer 2 efter Breaking Bad