2014-07-30, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Äntligen kommer hela serien på bluray i september http://www.amazon.co.uk/The-Sopranos-Complete-Collection-Blu-ray/dp/B00K0OZ3Y4/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1406726895&sr=8-4&keywords=twin+peaks+blu+ray
Skönt att höra, blir nog att köpa den fortast möjligast om det inte kommer släppas ett gift set liknande denna: http://www.amazon.com/The-Sopranos-Complete-Series-Gift/dp/B001C3O6R2
Citat:
Ursprungligen postat av kamelpojken
Undrar när svenska butiker får in den! slutet av hösten typ ?
Den verkar vara regionsfri så du kan köpa den från Amazon om du tror att svenska butiker inte kommer få in den i september.
Citera
2014-07-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Den verkar vara regionsfri så du kan köpa den från Amazon om du tror att svenska butiker inte kommer få in den i september.
Generellt sett släpps många produkter senare i Sverige än andra länder.

Man kan ju alltid hoppas!
Citera
2014-07-30, 21:12
Medlem
putteH_s avatar
10 september kommer den till sverige. Kolla discshop. Har bokat. Sitter på mob så orkar inte länka.
Citera
2014-07-31, 11:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kamelpojken
Generellt sett släpps många produkter senare i Sverige än andra länder.

Man kan ju alltid hoppas!
Jodå, det brukar vara så. Går antingen att göra sin blurayspelare regionsfri eller köpa regionsfritt från amazon.com (eller något annat ställe) om man så vill.

Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
10 september kommer den till sverige. Kolla discshop. Har bokat. Sitter på mob så orkar inte länka.
http://www.discshop.se/filmer/bluray/sopranos_sasong_1_6_blu_ray_27_disc/P124931
Verkar vara denna. Skulle gärna vilja se kvalitén på boxen.
Citera
2014-07-31, 11:24
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Jodå, det brukar vara så. Går antingen att göra sin blurayspelare regionsfri eller köpa regionsfritt från amazon.com (eller något annat ställe) om man så vill.

http://www.discshop.se/filmer/bluray/sopranos_sasong_1_6_blu_ray_27_disc/P124931
Som jag förstått så får inte vi allt extramaterial. Om man är sugen på allt det får man nog boka från usa.
Citera
2014-07-31, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Som jag förstått så får inte vi allt extramaterial. Om man är sugen på allt det får man nog boka från usa.

Då blir det ett köp från USA då. Den verkar som sagt vara regionsfri så det ska inte vara några problem att spela upp skivorna.
Citera
2014-07-31, 17:03
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Då blir det ett köp från USA då. Den verkar som sagt vara regionsfri så det ska inte vara några problem att spela upp skivorna.

Yes så får det bli då. Jadå det går, har köpt blu-ray därifrån förut, regionsfri.
Citera
2014-08-03, 16:53
Medlem
Satan!

Började se om Sopranos (sett 1 gång innan) och fy fan vilken brutalt bra serie! Slår min favoritserie Breaking Bad helt klart.

Jag fattar inte varför, men när jag ser andra serier eller filmer, brukar man få idéer typ 'hade det hänt såhär hade det blivit bättre' och 'varför gjorde inte de såhär istället, hade gjort serien bättre'. Händer aldrig i Sopranos!

Sedan brukar man störa sig på skådespelare eller tycka vissa skådelspelare är mindre bra. Tycker alla håller! AJ (Tony's son) är det ju inga fel på alls i säsong 1 när han är så ung.

Tycker Christopher Moltisanti är jävligt bra skådespelare alltså,,,imponerad som fan hitills (ska börja se säsong 3).
Citera
2014-08-03, 19:59
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Satan!

Började se om Sopranos (sett 1 gång innan) och fy fan vilken brutalt bra serie! Slår min favoritserie Breaking Bad helt klart.

Jag fattar inte varför, men när jag ser andra serier eller filmer, brukar man få idéer typ 'hade det hänt såhär hade det blivit bättre' och 'varför gjorde inte de såhär istället, hade gjort serien bättre'. Händer aldrig i Sopranos!

Sedan brukar man störa sig på skådespelare eller tycka vissa skådelspelare är mindre bra. Tycker alla håller! AJ (Tony's son) är det ju inga fel på alls i säsong 1 när han är så ung.

Tycker Christopher Moltisanti är jävligt bra skådespelare alltså,,,imponerad som fan hitills (ska börja se säsong 3).
Jepp, Sopranos har allt. Slår andra serier (typ Breaking Bad) med hästlängder.

Michael Imperioli (Christopher) är en briljant skådespelare!
Citera
2014-08-03, 21:56
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Att göra BD-spelaren regionfri är inte det lättaste. Å andra sidan så blir utgåvan för svenska kunder med rätt kod för Europa.

Det kanske är så dessutom att den blir regionfri oavsett var man köper dem.
Citera
2014-08-07, 13:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Då har man kollat klart på Sopranos och ja det var en grym serie! Trots att alla i Tonys crew mer eller mindre är osympatiska svin kan man inte annat än att hålla på dom. Paulie utvecklades till en favoritkaraktär mest pga hans ovetande komiska blick när han är förvånad men kan samtidigt va riktigt brutal när det är läge.

Tonys morsa kan va en av dom mest dryga karaktärerna jag nånsin sett i film/serie, sån narcissist..

Men och det är ett stort men, så tycker jag det glöms bort för mycket grejer i serien vilket gör att det blir ett stort minus, när Christopher blev skjuten var han otroligt paranoid över att hamna i helvetet men i avsnittet efteråt är allt normalt, samma sak med Paulie. Man fick aldrig veta vad som hände med Furio. Janice sökande efter pengar i morsans hus tog slut lika snabbt som det börja osv..

Och den största snackisen måste va slutet: Jag tolkar det som att Tony blir klippt, direkt när Meadow öppnar dörren går snubben ut från toaletten och skjuter honom, helt enkelt så är det svarta mörkret det man får se från Tonys perspektiv. Inte mycket till closure när det gäller andra karaktärer men vafan, de kändes lite mer realistiskt än en "fairy-tale ending".

Fick reda på slutet åratals innan jag börja kolla på Sopranos men ändå fick jag gåshud när Just A Small Town Girl går igång och man vet vad som ska ske, att han sitter där med sin familj intet ont anande om vad som händer är mästerligt.

https://www.youtube.com/watch?v=cAXPpDihQMc !!
Senast redigerad av ZlatanMania 2014-08-07 kl. 13:28.
Citera
2014-08-07, 20:04
Avslutad
Konstigt ändå att leva som katoliker, hata bögar, vara av den gamla skolan när det kommer till kvinnor och vad deras plats är, vara strikt mot sina barn o.s.v. men samtidigt vara råbrutal i sitt "yrke", kriminell, kunna skjuta någon utan att blinka, till och med en ur din egen crew/familj, inte ha några moraliska spärrar, vara otrogen, ta knark. Hur går det ihop egentligen med en gudstro? Deras tro säger att hela bunten hamnar i helvetet. Det fattar dem ju själva, så inte mycket att noja över. Fast gangstrar kanske ändå funderar över sånt.

Tony var en mycket komplex karaktär, mångbottnad. Även om han alltid återvände till vad han kände till bäst. Han både hatade och älskade sitt brutala och ansvarslösa liv. "This thing of ours" på gott och ont.
Senast redigerad av GenesisP 2014-08-07 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in