2014-07-31, 22:47
Medlem
Fjodor Dostojevskij - Förödmjukade och Förnedrade
Ulf Lundell - Värmen
Raymond Carver - Genvägar

För att jag ville läsa dem och sedan ha dem i bokhyllan.
Citera
2014-08-01, 08:04
Medlem
stagger lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Är den översatt till engelska?

Yes sir. Vlad
Carlos Fuentes
Translated By E.Shaskan Buman
and
Alejandro Brangar.
Citera
2014-08-01, 11:10
Medlem
PiusXIIIs avatar
Den senaste boken jag köpte är Ian Kershaws "Slutet - Hitlers Tyskland 1944 - 1945". Jag gick in/på (?) den lokala bokhandeln för att se om de hade ett måttband. Det hade de inte, men när jag såg boken för 99 spänn köpte jag den i stället. Det är väldigt sällan jag köper eller läser "skönlitterära romaner" längre. Det blir mer böcker att utbilda sig med eller deckare.

Ps: Heter det in i, eller in på bokhandeln?
Citera
2014-08-01, 12:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Den senaste boken jag köpte är Ian Kershaws "Slutet - Hitlers Tyskland 1944 - 1945". Jag gick in/på (?) den lokala bokhandeln för att se om de hade ett måttband. Det hade de inte, men när jag såg boken för 99 spänn köpte jag den i stället. Det är väldigt sällan jag köper eller läser "skönlitterära romaner" längre. Det blir mer böcker att utbilda sig med eller deckare.

Kershaw ska enligt utsago skrivit den bästa biografin över Hitler, inte läst den själv dock men den är i två band och är drygt 1000 sidor.
Citera
2014-08-01, 13:48
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kershaw ska enligt utsago skrivit den bästa biografin över Hitler, inte läst den själv dock men den är i två band och är drygt 1000 sidor.

Om Hitler har jag läst så jäkla mycket. Det verkar som han hade en del sympatiska drag. Han tyckte om barn och djur, och att dricka te med sina sekreterare t ex. Men sedan var det ju en del annat också.

Däremot har jag inte läst något om det tyska sammanbrottet under det sista krigsåret förut. Har bara kommit en liten bit än, men boken verkar riktigt bra.
Citera
2014-08-01, 16:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Däremot har jag inte läst något om det tyska sammanbrottet under det sista krigsåret förut. Har bara kommit en liten bit än, men boken verkar riktigt bra.

Kul att höra, kanske köper den själv sen för att läsa!
Citera
2014-08-01, 23:01
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stagger lee
Yes sir. Vlad
Carlos Fuentes
Translated By E.Shaskan Buman
and
Alejandro Brangar.

Tack för info! Trevligt, eftersom den verkar rätt skruvad, utefter vad jag har läst om den.
Citera
2014-08-02, 00:17
Medlem
Knarkarjävlars avatar
En annan tid, ett annat liv, en deckare skriven av Leif G.W. Jag har bara läst ca 30 sidor, men känner mig inte så värst inspirerad av att läsa vidare faktiskt. Den verkar rätt tråkig och jag är inte särskilt förtjust i deckare överhuvudtaget.
Citera
2014-08-05, 23:16
Medlem
Vad sjutton! Inget ska kunna hålla mig borta från Clive Barker i längden. Letade på Bokbörsen och hittade "Den stora föreställningen". 20 kr. Naturligtvis slog jag till. Är ganska lycklig just nu!

Var visst snedläst enligt säljaren men vem bryr sig, huvudsaken den går att läsa.
Citera
2014-08-05, 23:26
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldC
Vad sjutton! Inget ska kunna hålla mig borta från Clive Barker i längden. Letade på Bokbörsen och hittade "Den stora föreställningen". 20 kr. Naturligtvis slog jag till. Är ganska lycklig just nu!

Var visst snedläst enligt säljaren men vem bryr sig, huvudsaken den går att läsa.
Vad menas med begreppet snedläst?
Citera
2014-08-05, 23:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldC

Vad jag har förstått är det den enda svenska översättningen av Barker tillsammans med De fördömdas spel (The Damnation Game), finns en uppföljare på Den stora föreställningen också!

Barkers popularitet växte nog aldrig jämfört med King, Koontz och Straub i Sverge, därav två översättningar.
Citera
2014-08-06, 13:49
Medlem
gudterrans avatar
438 dagar
Anledning? Omtalad, sägs vara spännande och lärande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in