2011-12-04, 06:46
  #3241
Medlem
Top notch!!!

von Schirach har om inte annat ett riktigt snyggt omslag. Jag har en tendens att vara väldigt gnällig, men i detta fall kapitulerar jag. Ära den som äras bör.

Citat:
Ursprungligen postat av BradDourif
Michel Houellebecq - Kartan och landskapet
Thomas Bernhard - Wittgensteins brorson
Ferdinand von Schirach - Brott/Skuld

Läste Bernhard med en gång, och även om man som vanligt blir lite snurrig av att streckläsa österrikaren var den fantastisk - särskilt mot slutet. Tänkte ta å läsa Houellebecq härnäst, har inte riktigt blivit berörd av honom sen jag läste Elementarpartiklarna, men den här verkar ändå lovande. Ferdinand vet jag i stort sett ingenting om, men läste en recension som fick mig sugen.
Citera
2011-12-04, 06:49
  #3242
Medlem
Lade en beställning i veckan:

Houellebecq, Michel - Kartan och landskapet

Sebald, W G - Dikt, prosa och essä

Cartarescu, Mircea - Dagbok 1994-2003

Berg, Aase - Liknöjd Fauna

Berg, Aase - Uggla

Pound, Ezra - Vortex (för att skänkas vidare som julklapp)
Citera
2011-12-04, 08:59
  #3243
Medlem
janwindahls avatar
Stephen King - The Colorado Kid. Limiterad utgåva, illustrationer av J.K. Potter - signerad och numrerad av densamme.
Kom över den relativt billigt på Tradera, ett måste i King-samlingen

Helsingborg Då och Nu
http://www.kulturia.se/shop/product/helsingborg---da-och-nu-julklapp
Ett måste för varje helsingborgare, jämförelsebilder från olika delar av stan.
Citera
2011-12-04, 10:03
  #3244
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maslennikov
Top notch!!!

von Schirach har om inte annat ett riktigt snyggt omslag. Jag har en tendens att vara väldigt gnällig, men i detta fall kapitulerar jag. Ära den som äras bör.
Även Bernharden är ju skitsnygg i sin minimalism. De där tranorna vet vad de gör. Döm om min besvikelse när Bonniers snodde Bolaño, och bytte de tidigare skitsnygga svarta omslagen mot sin sketna hafsdesign. Stod å fingrade på Amulett i bokhandeln, men det riktigt kackiga kartonnageomslaget och Bonniers taffliga agerande gentemot tranorna gjorde att jag lät bli - lånar den i stället.
Citat:
Ursprungligen postat av Maslennikov
Sebald, W G - Dikt, prosa och essä

Cartarescu, Mircea - Dagbok 1994-2003
Där har du att stå i... måste väl vara dryga tusen sidor sammantaget?
Citera
2011-12-04, 17:47
  #3245
Medlem
Shit89breaks avatar
Paul Auster- Osynlig. Köptes efter att en kompis rekommenderat den.
Citera
2011-12-05, 17:06
  #3246
Medlem
Dagens skörd:

Lundborg, Herman - Västerlandet i fara
Hillarp, Rut - Sindhia
Citera
2011-12-05, 17:20
  #3247
Medlem
Märkligt nog aldrig läst något av Bolaño. Hängde ej heller riktigt med i svängarna vad gällde Tranan vs. Bonniers, mer än att jag noterade någon surmulen artikel av Thente och sprang på en sprudlande glad Bo Bergman (säljare på Bonniers) i den vevan. Okunnig som jag var gratulerade jag då den senare till ett bra förvärv. Men det gick alltså oschysst till?

Bernhard är lysande i sin enkelhet som du säger. Stilfullt och med värdighet.


Ja, Sebald och Cartarescu är rätt maffiga. Men, har ju hela julhelgen på mig.

Citat:
Ursprungligen postat av BradDourif
Även Bernharden är ju skitsnygg i sin minimalism. De där tranorna vet vad de gör. Döm om min besvikelse när Bonniers snodde Bolaño, och bytte de tidigare skitsnygga svarta omslagen mot sin sketna hafsdesign. Stod å fingrade på Amulett i bokhandeln, men det riktigt kackiga kartonnageomslaget och Bonniers taffliga agerande gentemot tranorna gjorde att jag lät bli - lånar den i stället.
Citera
2011-12-05, 17:40
  #3248
Medlem
The Beach boys avatar
Thomas Pynchon's Gravitys Rainbow eftersom många av er på flashback sagt att den ska vara bra. Har dock inte börjat läsa den.
Citera
2011-12-05, 18:01
  #3249
Medlem
Orzions avatar
"A Farewell to Arms" av Ernest Hemingway Easton Press utgåva, köpte den eller snarare (ska få den i julklapp) eftersom att jag dels vill läsa den och gillar Hemingway det jag läst av han åtminstone och sedan vill jag se hur Easton Press böckerna är.
Citera
2011-12-05, 19:19
  #3250
Medlem
hetfields avatar
Två böcker för jullovet:

Christopher Hitchens - God is Not Great

Har spenderat väldigt mycket tid på att se debatter om ämnet på youtube. Hoppas det inte blir för mycket kaka på kaka.

Richard Dawkins - The Selfish Gene

På rekommendationer här i litteraturdelen.
Citera
2011-12-05, 20:34
  #3251
Medlem
"Rymmaren" av Bodström, Thomas

Hittade på rea för 49:- inbunden
Citera
2011-12-05, 20:58
  #3252
Medlem
Nu har bokia.se äntligen skickat min beställning. Förmodligen kommer den hem till mig imorgon och jag funderar på att läsa dem i den här ordningen:

1. Anna Karenina - Tolstoj, Lev
2. Lolita - Nabokov, Vladimir
3. Mannen utan egenskaper I-II - Musil, Robert (jag kommer nog köpa och läsa III-IV också, om jag tycker om denna del det vill säga)
4. På spaning efter den tid som flytt D. 1. Swanns värld - Proust, Marcel (kommer även fortsätta på denna serie om jag tycker om denna del)

Anledningen till att jag har köpt dessa böcker är att jag har blivit rekommenderad att läsa dem. Jag har enbart läst klassiska romaner och kommer nog fortsätta i det spåret. Har ni andra klassiska romaner att rekommendera kan ni gärna skicka ett PM. Ni kan se vilka jag redan har läst i tråden Rekommendera mig en bok som är lik ... SIDAN: 210
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in