Citat:
Ursprungligen postat av
P.G
Jag stannade vid Stadsmissionen på väg till mataffären och plockade på mig
Metro 2033 av Dmitrij Gluchovskij
Hjärtdjur av Herta Müller
Jag ser särskilt fram emot den förstnämnda som blivit något av ett fenomen, det var längesen jag läste en intressant och nyskapande postapokalyptisk roman.
Dessvärre är den inte särskilt nyskapande i sig själv som verk, boken upprepar sig hela tiden och det blir rätt tröttsamt i längden att läsa.
Själv beställde jag hem dessa böcker:
Konsten att bli människa av Eva Kärfve
Auschwitz och det moderna samhället av Zygmunt Bauman
Kråkflickan av Jerker Eriksson och Håkan Axlander-Sundquist