2014-07-28, 20:32
Medlem
stagger lees avatar
Citat:
Nu har jag skrivit upp Coldheart Canyon. Clive Barker menar jag. Är nyfiken nu. Men kom ihåg, vi är alla olika så hata mig inte om jag inte har samma nöje av boken som ni

Oroa dig inte......Gillar du inte "Clive Barker",så blir du inte skjuten.
(några knivstick bara).

Citera
2014-07-28, 20:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldC
Nu har jag skrivit upp Coldheart Canyon. Clive Barker menar jag. Är nyfiken nu. Men kom ihåg, vi är alla olika så hata mig inte om jag inte har samma nöje av boken som ni!

Får man fråga vilken bok av Barker det var som du läste tidigare och inte gillade?
Citera
2014-07-28, 20:52
Medlem
HannaLees avatar
"The Goldfinch" av Donna Tartt - För att jag fullkomligen älskar/avgudar hennes första bok "The secret history" samt är mycket förtjust i hennes andra bok "The little friend".

"När skruven dras åt" av Henry James - Inget går upp mot en, till ryktet, klassisk spökhistoria när höstmörkret knackar på dörren.
Citera
2014-07-28, 21:11
Medlem
stagger lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaLee
"The Goldfinch" av Donna Tartt - För att jag fullkomligen älskar/avgudar hennes första bok "The secret history" samt är mycket förtjust i hennes andra bok "The little friend".

"När skruven dras åt" av Henry James - Inget går upp mot en, till ryktet, klassisk spökhistoria när höstmörkret knackar på dörren.

Donna Tartt är en av min absoluta favoritförfattare, älskar hennes
språk och böcker. "The Goldfinch" är en bra bok,men kommer inte riktigt
upp i samma klass som hennes bästa bok,"The Little Friend",men misströsta
inte,få böcker gör.
Senast redigerad av stagger lee 2014-07-28 kl. 21:12. Anledning: nevermind
Citera
2014-07-28, 21:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaLee

Den är bra mysig den!
Citera
2014-07-28, 22:32
Bannlyst
"Vårt matematiska universum : mitt sökande efter den yttersta verkligheten"- Max Tegmark.

Blivit mottagande sensationellt bra. För mitt brinnande intresse för astronomi så är ju denna bok bara ett måste. Hans teorier om parallella universum kommer säkerligen trollbinda mig. Gillade också artikeln i DN för någon vecka sedan.

"Tänka, snabbt och långsamt" av Daniel Kahneman

Kostade 50 kronor och har även här fått bra recensioner. Någon som har läst den? Ge gärna era reflektioner.

Sen blev det också två böcker av min idol, Carl Sagan.

"The Demon-Haunted World: Science as a Candle in the Dark"-Carl Sagan.
"Cosmos"- Carl Sagan.
Har man sett serien så behövs det inga kommentarer.
Citera
2014-07-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Får man fråga vilken bok av Barker det var som du läste tidigare och inte gillade?

Ja, herregud, jag bläddrade i någon sorts serietidning som handlade om Hellboy. Fick helt felaktigt för mig att det var Clive Barkers verk.

Men nu ska jag säga att överraskningarna duggar tätt runt mina öron. Kollade Clive Barkers böcker som inte sa mig så mycket till att börja med. Men så var det en som hette Weaveworld som väckte ett minne. Läste handlingen och kom underfund med att jag läst den på svenska för några år sedan, "Den blodbestänkta väven". Var bra. Mycket intressant. Fortsatte ströläsa nu om Clive Barker himself och fattade det som att filmen "Hellraiser" baserades på hans verk! ÄLSKAR DEN FILMEN. (Ursäkta min puerila smak, är nog i äldsta laget för att ha sån smak men vad göra?)
Citera
2014-07-29, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stagger lee
Oroa dig inte......Gillar du inte "Clive Barker",så blir du inte skjuten.
(några knivstick bara).

Hyggligt!
Citera
2014-07-29, 13:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldC
Fortsatte ströläsa nu om Clive Barker himself och fattade det som att filmen "Hellraiser" baserades på hans verk! ÄLSKAR DEN FILMEN. (Ursäkta min puerila smak, är nog i äldsta laget för att ha sån smak men vad göra?)

Boken går under titeln The Hellbound Heart och är mycket, mycket bra!

Hellraiser hör till en av världens bästa filmer dessutom!
Citera
2014-07-30, 21:40
Medlem
GunsAndHorsess avatar
jag köpte igår eller iförrgår

Bossypants av Tina Fey

https://www.adlibris.com/se/bok/bossypants-9780316056892

den var med på The New York Times Best Seller list i fem veckor efter att den släpptes och har varit med på topplistan på amazon också, bara utseendet lockade mig av själva boken, och sen kan det vara kul att variera lite inte bara köra på facklitteratur utan lite annat också, hon är komiker som har skrivit den här.
Citera
2014-07-31, 18:31
Medlem
stagger lees avatar
Carlos Fuentes-Vlad
Köpte kindle e-book,kunde inte låta bli,läste
flera "reviews" och dom flesta verkar gilla den,fast
boken är kort(112 sidor.)
Citera
2014-07-31, 21:01
Medlem
NoTruces avatar