2014-07-23, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Någon som testat båda metamina och elvanse? Skulle vilja veta skillnanderna ni upplevde och all annan info.

Metamina och elvanse är samma sak egentligen saknas 1 atom som gör depo effekten . jag äter metamina och det för att jag tyckte att elvansen inte fungera speciellt utan behövde mer direkt snabbverkande det är en process att få utskrivet metamina men du måste kriga mer än läkarna gör för att man ska få sina mediciner men aktivitetsregleringen på metamina är bättre fokusen bättre impulsiviteten sådär inga biverkningar men jag är även bipolär och dem hypomaniska effekterna försvinner . men om du vill få metamina utskrivet så säg bara att du får massa biverkningar på elvansen för det är ungefär den komplettering läkemedelsverket kommer att vilja att din läkare ska komplettera och varför du tror metamina kommer fungera bättre . och jag vart i maxdos på alla mediciner ritalin,elvanse,concerta,strattera, men metaminan ända som inte känns som ett smutsigt preparat.

Hoppas det va en okey sammanfattning men även att jag inte bara är adhd sjuk utan även en grov bipolär diagnos som säkert sitter i baktanken när dem skrev ut det men börja inte ta medicin om det inte är seriöst något som är snett för då kan det bli ännu mer snett ! och detta bror väldigt mycket från person till person också hur man reagerar mot preparaten man får ha tålamod tills rätt !

Stay Trippy ! Tgod
Citera
2014-08-02, 18:36
Medlem
Någon som vet om det är vanligt att man får obalans i hormonerna av detta? För jag har precis samma symptom som en överaktiv sköldkörtel. Alla besvär såsom svettningar, ökad puls, darrningar, trött/irriterad, oro, gråtmildhet, hudproblem och håravfall.

Kan man kanske fixa detta med att äta lite sköldkörtel medicin? Eller måste jag helt enkelt sluta med metamina?
Citera
2014-08-02, 19:15
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candles
Någon som vet om det är vanligt att man får obalans i hormonerna av detta? För jag har precis samma symptom som en överaktiv sköldkörtel. Alla besvär såsom svettningar, ökad puls, darrningar, trött/irriterad, oro, gråtmildhet, hudproblem och håravfall.

Kan man kanske fixa detta med att äta lite sköldkörtel medicin? Eller måste jag helt enkelt sluta med metamina?

Eh... Skojar du med oss, eller vad tror du egentligen?... Metamina är en centralstimulant, mer exakt rent Amfetamin vars effekter är ökad puls, ökad blodtryck, ökad koncentration etc... Och om du blir TRÖTT av Metamina så är det nån skruv som har lossnat i huvudet på dig tror jag, hahaha. Hur många tar du?
Citera
2014-08-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Eh... Skojar du med oss, eller vad tror du egentligen?... Metamina är en centralstimulant, mer exakt rent Amfetamin vars effekter är ökad puls, ökad blodtryck, ökad koncentration etc... Och om du blir TRÖTT av Metamina så är det nån skruv som har lossnat i huvudet på dig tror jag, hahaha. Hur många tar du?
Jo vet att det är vanliga symptom av amfetamin men undrar om det i sig kan ge en överaktiv sköldkörtel.
Tex kan jag äta hur mycket som helst, typ 5000 kcal på en dag och jag går ändå ner i vikt
Tar ungefär 6 tabletter metamina om dagen.
Citera
2014-08-05, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candles
Jo vet att det är vanliga symptom av amfetamin men undrar om det i sig kan ge en överaktiv sköldkörtel.
Tex kan jag äta hur mycket som helst, typ 5000 kcal på en dag och jag går ändå ner i vikt
Tar ungefär 6 tabletter metamina om dagen.

Testa sänk din dos och se om det blir bättre då. Förresten så får amfetamin kroppen att arbeta i en högre växel, dvs högre puls m.m vilket leder till högre ämnesomsättning. Tryck i dig lite käk förfan, gainers m.m och ät mer än du förbränner så kommer du gå upp i vikt.
Citera
2014-08-06, 21:05
Medlem
Är jag den enda som aldrig gått ner i vikt av sån här skit? Tycker snarare jag tenderar att gå upp i vikt för att jag småäter mer
Citera
2014-08-06, 22:07
Bannlyst
Metamina är ingenting man pudnar på.

Man får bara väldigt bra koncentration.
Citera
2014-08-06, 22:26
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll

Tänkte alltid jag också tills jag satt där efter 24h vid datorn med 10st Metamina i systemet och kom på att jag hade suttit med samma forum i typ 8h utan att varken blinka eller gå på toa (ögonen kändes som om de hade sår och gick knappt att blunda)

Så visst går det att punda på Metamina, även om det blir ett "renare" rus så går det likt förbannat att snöa in på saker lika lätt som på gatutjack, handlar bara om dosering...
Citera
2014-08-07, 02:59
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll

Vad menar du med "pundar på" ? Jag är en daglig tjackis, som är skit trött utan tjack etc, och gör samma saker som jag skulle gjort nykter. Pundar inte jag då?

Jag tycker Metamina är extremt gött, upplever inga negativa bieffekter öht.
Citera
2014-08-10, 16:48
Medlem
KringExs avatar
Saknar Metamina. Jag tycker det är mkt bättre än gatutjack
Citera
2014-08-10, 20:09
Medlem
Totteasps avatar
Första gången på dexamfetamin drog en lina funkar fint skulle dock jämföra det med att käka en stor dos concerta :/
Citera
2014-08-13, 08:08
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totteasp
Första gången på dexamfetamin drog en lina funkar fint skulle dock jämföra det med att käka en stor dos concerta :/

Jag håller inte med. Av concerta blir jag hyper och får ångest. Av metamina blir jag lugn och euforisk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in