Citat:
Ursprungligen postat av
Powen
Någon som testat båda metamina och elvanse? Skulle vilja veta skillnanderna ni upplevde och all annan info.
Metamina och elvanse är samma sak egentligen saknas 1 atom som gör depo effekten . jag äter metamina och det för att jag tyckte att elvansen inte fungera speciellt utan behövde mer direkt snabbverkande det är en process att få utskrivet metamina men du måste kriga mer än läkarna gör för att man ska få sina mediciner men aktivitetsregleringen på metamina är bättre fokusen bättre impulsiviteten sådär inga biverkningar men jag är även bipolär och dem hypomaniska effekterna försvinner . men om du vill få metamina utskrivet så säg bara att du får massa biverkningar på elvansen för det är ungefär den komplettering läkemedelsverket kommer att vilja att din läkare ska komplettera och varför du tror metamina kommer fungera bättre . och jag vart i maxdos på alla mediciner ritalin,elvanse,concerta,strattera, men metaminan ända som inte känns som ett smutsigt preparat.
Hoppas det va en okey sammanfattning men även att jag inte bara är adhd sjuk utan även en grov bipolär diagnos som säkert sitter i baktanken när dem skrev ut det men börja inte ta medicin om det inte är seriöst något som är snett för då kan det bli ännu mer snett ! och detta bror väldigt mycket från person till person också hur man reagerar mot preparaten man får ha tålamod tills rätt !
Stay Trippy ! Tgod