2023-11-30, 10:35
Medlem
Personligen har jag gått något år på attentin varje dag. Äter 30mg totalt per dag. 10mg per intag, 3x om dagen. Jag känner ingen tolerans än så länge.

Men om du nu känner av en tolerans, gör gärna pauser då och då om du har möjlighet.[/quote]

Är du över 17 år? Får du fortfarande Attentin utskrivet som vuxen?
Citera
2023-12-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPuh
Som sagt, jag tänkte leta upp läkaren när jag sökte efter hen så jag kunde bränna sönder läkarens tesla .

Nu orkade jag inte läsa hela ditt inlägg men du verkar ju rätt unhinged. Absolut att man ibland inte kommer överens med en läkare men att kalla henne "jävla fitta" är väl rätt onödigt?!
Samt att spola ner mediciner i toan, vad fan ska det va bra för? Vill du inte använda dom så lämna in dom till ett apotek. Avloppen är inte en soptunna.

Såg nu att du även tänkte bränna upp läkarens bil. Hen har ju helt rätt när hen konstaterar att du har aggressionaproblem?!

Vad jobbar du med i 16h?
Citera
2023-12-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warcrime2.0
Är det stopp med Attentin till vuxna på alla mottagningar i hela landet?
Vart har du fått den informationen? Eller är det bara något du fått för dig? Varför ska Attentin dras in för vuxna? Jag har inte hört nå sådana indikatorer ö.h.t inom vården.
Citera
2023-12-07, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilemore
Vart har du fått den informationen? Eller är det bara något du fått för dig? Varför ska Attentin dras in för vuxna? Jag har inte hört nå sådana indikatorer ö.h.t inom vården.

Det är vad läkaren sagt sen ca ett halvår. Han har inte sagt att det är så i hela landet. Jag har inte frågat. Frågar inte läkaren mycket litar inte på vad han säger. Han har ljugit förr om medecin.
Det är jag som undrar för att möjligen söka mig någon annan stans.
Senast redigerad av Warcrime2.0 2023-12-07 kl. 14:59. Anledning: Tillägg
Citera
2023-12-10, 06:12
Medlem
Citat:
Det är vad läkaren sagt sen ca ett halvår. Han har inte sagt att det är så i hela landet. Jag har inte frågat. Frågar inte läkaren mycket litar inte på vad han säger. Han har ljugit förr om medecin.
Det är jag som undrar för att möjligen söka mig någon annan stans.
Inga problem att få Attentin utskrivet här, där man haft Attentin sedan tidigare.
Citera
2023-12-12, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilemore
Inga problem att få Attentin utskrivet här, där man haft Attentin sedan tidigare.

Intressant. Vart i landet?
Citera
2023-12-14, 17:32
Medlem
Citat:
Intressant. Vart i landet?
Vill inte yttra den informationen av personlig integritet.
Citera
2023-12-14, 18:02
Medlem
KringExs avatar
Placebo eller inte men jag tycker att Metamina är bättre än Attentin!
Är det någon som säger emot?😂
Citera
2023-12-15, 14:11
Medlem
Majjalins avatar
Var precis hos läkare i Stockholm som sa att dom inte skriver ut attentin längre. En medicin som jag nu har haft med bra resultat i flera års tid.
Citera
2023-12-15, 23:17
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majjalin
Var precis hos läkare i Stockholm som sa att dom inte skriver ut attentin längre. En medicin som jag nu har haft med bra resultat i flera års tid.
Jag gissar att np mottagningar är mer inne på det är allmänmottagningar. Eller?
Citera
2023-12-16, 04:38
Medlem
Majjalins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Jag gissar att np mottagningar är mer inne på det är allmänmottagningar. Eller?
Detta var en allmänmottagning.
Citera
2023-12-16, 15:11
Medlem
utan.att.stannas avatar
Är lite konspiratorisk kanske, men psykiatrin har massiva problem utifrån att man inte har utbyggd kapacitet för de massiva ökningen av patienter med cs behandling. Just nu äter cs behandlingar upp enorma resurser från övriga psykiatri som ärligt talat hade behövt gå till sjukare patienter. Naturligtvis ett systemfel. Psykiatrin skulle kunna göra utredningar, sen skulle medicinsk behandling skötas från VC , men så går det som sagt inte till.
Tramsigt argument gällande attentin kan jag inte riktigt helhjärtat köpa, och tror inte att varken läkare eller personal är särskilt oroade egentligen men de måste förhålla sig till riktlinjer uppifrån. Om attentin var ett så stort problem beroendemässigt etc hade betydligt fler flaggat för det tidigare.

Misstänker att det från högre ort finns en tanke om att genom att seponera detta omtyckte läkemedelstillägg kan man bli av med patienter som istället kommer gå över till privata mottagningar/läkare. Eftersom att det naturligtvis inte plötsligt är något mer kontroversiellt med attentin nu än förr, så kommer antagligen alla privatpraktiserande förskriva det precis lika ofta som de alltid har gjort. Tror inte det är svårare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in