2014-08-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag håller inte med. Av concerta blir jag hyper och får ångest. Av metamina blir jag lugn och euforisk

Håller helt med. Metamina, i terapeutiska doser, ger eufori, lugn och en enorm arbetskapacitet som jag gillar. Concerta är skit i jämförelse, men bättre än inget. Jag kan inte längre få tag på metamina men skulle göra allt för att komma över en burk att använda inför stora prövningar och för att få arbete uträttat.
Citera
2014-08-13, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termosin
Behöver återigen tips om vilka som säljer då de börjar sina.

Svara i PM

Samma här
Citera
2014-08-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deciliter12345
Finns på SR2 inrikes o på flugsvamp from time to time

Hur/var hittar man dessa shoppar?
Citera
2014-08-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Eh... Skojar du med oss, eller vad tror du egentligen?... Metamina är en centralstimulant, mer exakt rent Amfetamin vars effekter är ökad puls, ökad blodtryck, ökad koncentration etc... Och om du blir TRÖTT av Metamina så är det nån skruv som har lossnat i huvudet på dig tror jag, hahaha. Hur många tar du?

Har man ADHD så har jag för mig att trötthet inte är någon omöjlighet.
Citera
2014-08-13, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnar_
Har man ADHD så har jag för mig att trötthet inte är någon omöjlighet.
Man kan bli trött av låga doser Metamina oavsett om man är neurotypisk eller inte!
Citera
2014-08-15, 16:31
Medlem
1876randoms avatar
Jag har ätit Metamina i medicinska doser, fast utan recept. Effekten av 1-2st är helt oslagbar, verkligen en mirakelmedicin för mig. Jag åt 3-5st varje dag under 2 månader och när jag slutade med den blev jag oerhört deprimerad.

Jag är nog ganska kvalificerad att få medicinen utskriven, men jag är så jäkla nojig över att jag kommer behöva äta medicinen livet ut... Så jag undrar om det finns någon här inne som ätit Metamina i flera år och sedan slutat?

Det är dex som gäller, ritalin/concerta och amfetamin recip stressar upp kroppen fysiskt alldeles för mycket.

Elvanse verkar lovande, är det också ett licenspreparat? Finns ju med i vanliga Fass?
Citera
2014-08-15, 16:34
Medlem
Powens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1876random
Jag har ätit Metamina i medicinska doser, fast utan recept. Effekten av 1-2st är helt oslagbar, verkligen en mirakelmedicin för mig. Jag åt 3-5st varje dag under 2 månader och när jag slutade med den blev jag oerhört deprimerad.

Jag är nog ganska kvalificerad att få medicinen utskriven, men jag är så jäkla nojig över att jag kommer behöva äta medicinen livet ut... Så jag undrar om det finns någon här inne som ätit Metamina i flera år och sedan slutat?

Det är dex som gäller, ritalin/concerta och amfetamin recip stressar upp kroppen fysiskt alldeles för mycket.

Elvanse verkar lovande, är det också ett licenspreparat? Finns ju med i vanliga Fass?

Det är det icke! Frågade om jag fick testa elvanse då ritalin/concerta fungerade dåligt för mig. Hon skrev ut recept direkt när jag satt i rummet.
Citera
2014-08-15, 23:38
Medlem
1876randoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Det är det icke! Frågade om jag fick testa elvanse då ritalin/concerta fungerade dåligt för mig. Hon skrev ut recept direkt när jag satt i rummet.
Vad glad jag blir!

Har f.ö. aldrig förstått hur d/dl -amfetamin kan vara ett licenspreparat när metylfenidat inte är det... Enda logiska förklaringen jag har är att amfetamin klingar sämre än metylfenidat.
Citera
2014-08-17, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gameovereem1
Testa sänk din dos och se om det blir bättre då. Förresten så får amfetamin kroppen att arbeta i en högre växel, dvs högre puls m.m vilket leder till högre ämnesomsättning. Tryck i dig lite käk förfan, gainers m.m och ät mer än du förbränner så kommer du gå upp i vikt.
Tack för svar. Ja jag har testat att äta mer men det verkar bara speeda upp min förbränning mer. Kan man få graves sjukdom av detta eller? Står inte med i biverkningarna... Men vet att det står i tex adderall har jag för mig.
Var ska man rapportera in biverkningar så det står med på medicinen?
Citera
2014-08-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1876random

Tyvärr blir många deprimerade när dom slutar.
Men blev du trött när medicinen gick ur? Och när du slutade med den, blev du trött då i flera dagar? För jag blir super trött när jag inte tar den och det håller i sig flera dagar eller veckor.
Citera
2014-08-27, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kekambas
Metamina är mycket bättre än concerta i terapeutiskt syfte. Jag känner mig klarare och inte darrig på metamina, tankarna är fokuserade och samlade istället för diffusa och osammanhängande som på metylfenidaten. Fördelen med dextroamfetamin gäntemot en racematisk blandning är att de flesta fysiska effekterna uteblir, ska man dock bruka i russyfte så är vanligt amfetamin mycket bättre, inte minst om du skjuter.

Sämre arbetsminne när man tar metylfenidat? Är detta ett skämt? Det blir ju bättre! Fast detta kanske handlar om i russyfte.
Citera
2014-09-04, 18:59
Medlem
Klartos avatar
Behöver plugga. Har därför införskaffat Metamina i form av vita tabletter märkta med "R 130". Det är 5mg per tablett

Tänkte mig följande
-Gå upp någon gång mellan 08:00 och 09:00, äta jävligt mycket frukost.
-Svälja en tablett efter frukosten.
-Plugga som fan resten av dagen till kanske 21? 22? Eller liknande.

Kan det funka? Är det en tillräcklig dos? Tips?
Kommer jag kunna sova vid 23-tiden? Midnatt? Småtimmarna?
Kan 1-2mg alprazolam dagen innan påverka pluggdagen?

Och i längden: Att göra ovanstående en gång i veckan under några månader till ett halvår eller kanske ett helt år, leder det till ett beroende av substansen eller till biverkningar?

Övrigt: Har ingen som helst erfarenhet av CS innan.
Tillägg: Har samtidigt skaffat Ritalin (20mg) i samma syfte. Så jag har båda att välja mellan. Tips? Är någon av dem fördelaktig? Kommer i slutändan självfallet testa båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in