2014-07-17, 14:25
Medlem
Har en alldeles för aggressiv sving, har över 90 graders axelrotation i baksvingen och lägger mellan 91 och 94% vikt på främre foten när jag träffar bollen, övningar som hjälper att jag får ner dessa värdena ganska mycket?
Citera
2014-07-17, 22:38
Medlem
Kritstrecksrandigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurtung
Har en alldeles för aggressiv sving, har över 90 graders axelrotation i baksvingen och lägger mellan 91 och 94% vikt på främre foten när jag träffar bollen, övningar som hjälper att jag får ner dessa värdena ganska mycket?

Axelrotationen i samband med höftrotationen överstiger lätt(?) 90 grader har jag för mig, jag har 127 i snitt. Antar att det är precis i träffögonblicket du menar att du har så mycket vikt på främre foten vilket låter sjukt mycket i mina öron. Hur har du viktfördelningen från början? Själv kör jag 60/40 fördel främre foten. Att svingen är aggressiv ser inte jag som något direkt problem, så länge du inte har en snabb baksving och skär bollen.

Vill du ha någon övning för tempo så ta två klubbor och svinga, ha sedan samma hastighet i baksvingen med en klubba och tryck på framåt sen.
Citera
2014-07-18, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berra17
Så dem(915) beräknas kanske komma i slutet av detta år elr början av nästa?

En annan fråga, letar efter bra rescue som kan användas på fairway och i semi ruffen. Någon som har något bra tips?

Svårt att avgöra det nu tyvärr. Jag skulle gissa att vi kan börja se dem till försäljning i februari/mars 2015. Angående din rescue så kan man säga att alla modeller uppfyller dina krav. Åk och provslå SLDR och X2 hot så tror jag du hittar vad du letar efter.
Citera
2014-07-18, 12:24
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurtung

Det behöver inte nödvändigtvis vara så fel, fast 94% är kanske lite väl mycket.

The difference between professionals and amateurs is in the ground

Citat:
The best players in the world have been found to all deliver the club into the impact position very similarly no matter what their swing may look like. It has been found through these force plates that at impact these professionals have between 75 and 90 percent of their pressure on their front foot. That number goes to 98-to-100 percent into their finish position.
Citera
2014-07-18, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kritstrecksrandigt
Axelrotationen i samband med höftrotationen överstiger lätt(?) 90 grader har jag för mig, jag har 127 i snitt. Antar att det är precis i träffögonblicket du menar att du har så mycket vikt på främre foten vilket låter sjukt mycket i mina öron. Hur har du viktfördelningen från början? Själv kör jag 60/40 fördel främre foten. Att svingen är aggressiv ser inte jag som något direkt problem, så länge du inte har en snabb baksving och skär bollen.

Vill du ha någon övning för tempo så ta två klubbor och svinga, ha sedan samma hastighet i baksvingen med en klubba och tryck på framåt sen.

Alltså min baksving är alldeles för rörlig i knä och höfter, det är de jag vill bli stabilare i, det är inget jätteproblem egentligen men det tar rätt mycket kraft, orken börjar oftast tryta i slutet av runderna och bollträffen blir sämre.

Viktfördelningen brukar jag försöka hålla ganska mycket 50/50 i början (förutom drivern, där ligger jag kanske på 60/40 på bakfoten) men eftersom jag har en ganska lång baksving (tycker jag själv) blir det mycket vikt på bakre foten i baksvingen som jag sen trycker fram till 93 i träffögonblicket och de är där jag vill ner till 80% typ. Där jag vill ha tips på övningar, hugger för mycket ner i marken som de e nu.

Ska testa de med 2 klubbor, tack för tipset.
Citera
2014-07-18, 16:47
Medlem
Behöver massa tips inför en Irish Greensome tävling! Har ni erfarenheter av liknande tävling får ni gärna säga vad jag ska tänka på.

Får man bestämma i vilken ordning man ska slå utslagen på varje hål själva?
Citera
2014-07-20, 22:11
Medlem
PeterForsbergs avatar
Tjena!

Ska till Dalarna och spela golf imorgon hade jag tänkt. Vilka banor är att rekommendera? Hört goda ord om Säters GK och Leksands GK. Nån som spelat dom banorna? Några andra spelvärda?
Citera
2014-07-20, 22:24
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsberg
Tjena!

Ska till Dalarna och spela golf imorgon hade jag tänkt. Vilka banor är att rekommendera? Hört goda ord om Säters GK och Leksands GK. Nån som spelat dom banorna? Några andra spelvärda?
Säter har jag spelat ett par gånger och den rekommenderas! Leksand har jag aldrig spelat på. Har Hagge GK som hemmabana och tycker den är trevlig med. Den är snäppet under Säter i form av kvalitet på greener, tees och fairways (inte alls att den håller dålig kvalitet. Bara det att Säter är väldigt bra). Men det väger den upp med sitt läge nära sjön.
Citera
2014-07-20, 22:50
Medlem
Kritstrecksrandigts avatar
Citat:
Tjena!

Spela Säter, har Hagge som hemmabana ocg greenerna är totalt värdelösa just nu. Täta men blommar så det rullar som max 6 på stimpen känns det som. Säter är en riktig skogsparkbana och mycket taktik, lika som Hagge.
Citera
2014-07-20, 22:51
Medlem
Citat:
Tjena!

Säter är väl den jag spelat som varit i bäst skick. Vill du spela en riktigt naturskön är det lätt Gagnef som gäller, brukar vara riktigt lugnt också - rätt rolig layout och ligger som sagt sjukt fint bredvid Dalaälven. Tyvärr är greenerna rätt tröga där dock, men jag tycker att den är rolig ändå.
Citera
2014-07-20, 22:58
Medlem
Citat:
Tjena!

Jag var och spelade på Gagnef GK för några veckor sen och blev lite småkär i banan. Den ligger alldeles intill Dalälven och kan beskrivas som en ravinbana med en del höjdskillnader i spel emellanåt, små och rätt långsamma greener, en del fantastiska utslag (hål 15)! http://www.gagnefsgk.com/
Citera
2014-07-21, 14:08
Medlem
Någon som testat Callaway X2 Hot Deep Fw3? Eller SLDR Mini? Är intresserad av en spoon som är stabil och lång från tee
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in