2014-07-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americangirl
Jag har ett litet lyxproblem...eftersom jag har så bra köplats kan jag välja i princip vad jag vill. Så frågan är vad jag ska välja för något? Har varit lite inne på ett korridorsrum på Delphi med bara 6 st rum. Det borde ju vara ganska lugnt? Eller är det en enorm fördel att ha en liten 1:a?

Det man ska leta efter gällande korridorsboende imo:

Delphi/Kämnärsrätten
6-9 boende
Omöblerat
Inte bottenvåning och inte toppvåning
Hyra kring 3200:-

Om du vill ha förråd så hamnar oftast hyran på 500-1000kr mer.
Citera
2014-07-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotashi
Det man ska leta efter gällande korridorsboende imo:

Delphi/Kämnärsrätten
6-9 boende
Omöblerat
Inte bottenvåning och inte toppvåning
Hyra kring 3200:-

Om du vill ha förråd så hamnar oftast hyran på 500-1000kr mer.

Ungefär som jag har tänkt då. Tack för hjälpen!
Citera
2014-07-19, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qqqaaa
var röks det mest cannabis i lund? förutom smålands för pallar inte med kommunister
Finns nog inget generellt, det röks ganska mycket bland studenter enligt min erfarenhet. Skulle väl säga att Parran eller Ulrikedal är din bästa chansning, mycket fest och mycket liberala människor.

Rent allmänt tycker jag att Delphi är det klart sämsta området, visst, helt okej standard på boendet, men det ligger i stort sett i Narnia och du kommer i nästan bara stöta på ingenjörer och bytisar. Vilka i min mening kanske inte är de roligaste människorna man kan umgås med.
Citera
2014-07-19, 15:51
Medlem
Jag har några som frågor som jag inte kunnat besvara utifrån det jag läst på AFBs hemsida eller i tråden.

Om man har kryssat i tre bokningar och blir etta på mer än en vid bokningstiden utgång, får man välja bland dessa då? Kan man sedan fortsätta boka upp andra potentiella bättre rum och sedan neka det initiala rum man fick? Exempelvis vore det ju dumt att lägga allt krut på rum med utgångsdatum 07-28 när man kan få ett dugligt rum 07-21, då riskerar man att sitta där med svarte petter.

Är boende i korridorrum generellt att föredra kontra att bo i en lägenhet? Vore ju schysst med eget kök osv men är orolig att man tappar mycket av studentlivet. Erfarenheter?
Citera
2014-07-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mendelejev
Jag har några som frågor som jag inte kunnat besvara utifrån det jag läst på AFBs hemsida eller i tråden.

Om man har kryssat i tre bokningar och blir etta på mer än en vid bokningstiden utgång, får man välja bland dessa då? Kan man sedan fortsätta boka upp andra potentiella bättre rum och sedan neka det initiala rum man fick? Exempelvis vore det ju dumt att lägga allt krut på rum med utgångsdatum 07-28 när man kan få ett dugligt rum 07-21, då riskerar man att sitta där med svarte petter.

Är boende i korridorrum generellt att föredra kontra att bo i en lägenhet? Vore ju schysst med eget kök osv men är orolig att man tappar mycket av studentlivet. Erfarenheter?

Fråga1: Om du kryssar i tre rum och står som etta på flera av dom när tiden går ut så är det första rummet du kryssat i som du får. Du får inte välja mellan alla tre.

Fråga2: Omöjligt att säga för någon annan än dig själv. Jag föredrar korridor även om jag lätt hade kunnat få en lägenhet.
Citera
2014-07-20, 00:31
Medlem
Hur länge vågar man ha is i magen innan lägenheterna med inflyttning 1/9 försvinner? Har en kötid på 1,5 år och ligger etta på ettor i kämnärs/ulrike och delphi. Jag ser dock att det finns ettor med bättre planlösningar på AFB som nog skulle passa mig bättre och som jag är mer sugen på men kommer att behöva en lägenhet med inflytt senast 1/9.. Vad tror ni? Vad brukar vara vanligt, kan man vänta en vecka till eller är det bara att slå till på de lägenheterna som ligger ute?
Citera
2014-07-20, 14:14
Medlem
Är det vildanden och delphi som flest naturvetare väljer? Var är där förresten flest civ ing?

Får börja kolla korridor snart, bara stått i kö sedan december dock.
Citera
2014-07-20, 19:51
Medlem
Nybörjarfråga. Hur kommer det sig att jag forfarande står bokad på ett korridorsrum som gick ut för två dygn sedan? Mitt turnummer är 33/125, jag har mao ingen chans att få det varför jag skulle vilja ta bort det helt då det just nu bara tar upp en dyrbar bokningsplats inför kvällens 'omgång'. Jag antog att det var ettan som hade tackat nej, och att det därför fortfarande står kvar, men det känns inte särskilt smidigt att jag inte kan avboka det.
Citera
2014-07-20, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbal
Nybörjarfråga. Hur kommer det sig att jag forfarande står bokad på ett korridorsrum som gick ut för två dygn sedan? Mitt turnummer är 33/125, jag har mao ingen chans att få det varför jag skulle vilja ta bort det helt då det just nu bara tar upp en dyrbar bokningsplats inför kvällens 'omgång'. Jag antog att det var ettan som hade tackat nej, och att det därför fortfarande står kvar, men det känns inte särskilt smidigt att jag inte kan avboka det.

Kan du inte klicka bort bocken ur rutan? Eller är det låst eftersom tiden har gått ut? Märkligt!
Citera
2014-07-20, 21:36
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLilaSko
Är det vildanden och delphi som flest naturvetare väljer? Var är där förresten flest civ ing?

Får börja kolla korridor snart, bara stått i kö sedan december dock.
Delphi och Kämnärsrätten har flest teknologer (civ ing).
Varje gång det är tentavecka för LTH-studenter så sker ett berömt Delphi-skrik vid 11-snåret.
Citera
2014-07-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americangirl
Kan du inte klicka bort bocken ur rutan? Eller är det låst eftersom tiden har gått ut? Märkligt!
Nej, såhär ser det ut, rutan saknas alltså. Känns ju lite tråkigt, inte minst med tanke på att man inte har lysande förutsättningar från början haha.
Citera
2014-07-20, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbal
Nej, såhär ser det ut, rutan saknas alltså. Känns ju lite tråkigt, inte minst med tanke på att man inte har lysande förutsättningar från början haha.

Jag ligger låst på samma jävla rum, fast plats 73/125.

Inte för att jag kommer få nåt i tid till september ändå... 02:38 den 12:e.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in