2014-07-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwollenRaspbear
Jag ligger låst på samma jävla rum, fast plats 73/125.

Inte för att jag kommer få nåt i tid till september ändå... 02:38 den 12:e.
Nä, jag får sannolikt inte heller något (ligger som bäst på plats 6 på de som går ut vid midnatt), men man behöver ju inte AFBs hjälp att försämra sina chanser...
Citera
2014-07-22, 01:22
Medlem
Frågor!
1.
Jag och en polare var med i novisch-utlottningen hos AFB. Jag fick en skitdålig kötid och han fick en jävligt bra. Han kan med andra ord i princip välja på allt med novischförtur.
Han kommer plugga i Lund men har fixat boende på annat håll (inte AFB). Antar att jag inte kan ringa AFB och be om att få "ta över" hans kötid, men blir det ngra konstigheter om jag utnyttjar hans köplats och flyttar in i rummet som "officiellt" är hans och han flyttar in på nationen där han fixat eget?
Tänker på folkbokföring m.m.

Hoppas ni förstår vad jag menar
Tacksam för svar
Citera
2014-07-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPJT
Frågor!
1.
Jag och en polare var med i novisch-utlottningen hos AFB. Jag fick en skitdålig kötid och han fick en jävligt bra. Han kan med andra ord i princip välja på allt med novischförtur.
Han kommer plugga i Lund men har fixat boende på annat håll (inte AFB). Antar att jag inte kan ringa AFB och be om att få "ta över" hans kötid, men blir det ngra konstigheter om jag utnyttjar hans köplats och flyttar in i rummet som "officiellt" är hans och han flyttar in på nationen där han fixat eget?
Tänker på folkbokföring m.m.

Hoppas ni förstår vad jag menar
Tacksam för svar

Vet några som gjorde så, vilket blev jobbigare än man kan tro. ett deras problem blev att den med dålig köplats förstörde den med bra kötid när han ville söka lägenhet ett år senaste, men hade då en mycket sämre kötid pga kompis. Då kunde han inte få den lägenheten han ville (vilket han annars skulle fått) och sen och det blev ett jävla tjafs.

Om ni är riktigt bra kompisar kanske det funkar, men va beredd på att det kan bli en del stridigheter.
Citera
2014-07-22, 22:35
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comickicker
Hur länge vågar man ha is i magen innan lägenheterna med inflyttning 1/9 försvinner? Har en kötid på 1,5 år och ligger etta på ettor i kämnärs/ulrike och delphi. Jag ser dock att det finns ettor med bättre planlösningar på AFB som nog skulle passa mig bättre och som jag är mer sugen på men kommer att behöva en lägenhet med inflytt senast 1/9.. Vad tror ni? Vad brukar vara vanligt, kan man vänta en vecka till eller är det bara att slå till på de lägenheterna som ligger ute?

Jag fick ett korridorrum med inflyttning 1/9 förra året, datumet jag skrev på kontrakt var 2/8. Kan tyvärr inte svara på hur många lägenheter med relevant inflyttningsdatum som var uppe vid denna tiden men en vecka till borde alltså vara möjligt att vänta.

Gamblern i mig hade dock inte chansat, vinsten är inte värd risken och du låter lite för girig, det är en bra indikation på att man bör ta det säkra före det osäkra. (om du nu verkligen MÅSTE flytta in 1/9)
Citera
2014-07-22, 23:02
Medlem
Vilka studentområden har bäst lägenheter? Bäst renoverade/fräshast dvs, är det Delphi?
Citera
2014-07-23, 00:18
Medlem
Veasellls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jozhann
Vilka studentområden har bäst lägenheter? Bäst renoverade/fräshast dvs, är det Delphi?

Svaret har besvarats en massa gånger i tråden. En massa. Klicka bakåt några gånger.
Citera
2014-07-24, 10:58
Medlem
Jag fick en fruktansvärd kötid hos AFB (ca 2000 personer före mig ), och håller just nu på att leta efter något på Bopoolen, Blocket och orterna i närheten av Lund.

Jag har sett att det finns studentrum i Landskrona, men vågar man bo där? De ligger tydligen i området Koppargården, som ska vara ett av de värsta i Landskrona. Någon som har erfarenhet därifrån? Det kanske är bättre att bo i ett tält om det är så hemskt som det låter…
Citera
2014-07-24, 11:52
Medlem
Sitter just nu och tittar på bostadsrätter i Lund, har hittat några intressanta objekt i Östra Torn.
Vad finns det att säga om området? Värt att tillägga är att jag bor i Örebro, där jag misstänker att de problematiska områdena är värre än i Lund.
Citera
2014-07-24, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parsloe
Jag fick en fruktansvärd kötid hos AFB (ca 2000 personer före mig ), och håller just nu på att leta efter något på Bopoolen, Blocket och orterna i närheten av Lund.

Jag har sett att det finns studentrum i Landskrona, men vågar man bo där? De ligger tydligen i området Koppargården, som ska vara ett av de värsta i Landskrona. Någon som har erfarenhet därifrån? Det kanske är bättre att bo i ett tält om det är så hemskt som det låter…
Du lär klara dig utan problem i Landskrona, media överdriver rätt kraftigt. Vad jag hade tyckt varit jobbigt är väl snarare att behöva ta bussen till skolan varje dag, gjorde det under gymnasiet, aldrig igen säger jag bara.
Citera
2014-07-24, 18:31
Medlem
Hur ser man sin nummerplacering i den fullständiga kön? Kan enbart hitta själva tiden, alltså 07-11 09:00

Vill bo i Parantesen men hamnat 2a dom två senaste omgångarna. Ligger etta på sju av dom nio som finns kvar, vet inte om man ska ta det säkra före det osäkra och fixa något annat korridorsrum då dessa har rätt sen utgångstid. Vill bara undvika och sitta där med svarte petter. BAH

Dessutom säger väl kötiden inte så mycket just nu då det är många, som jag, som lurar i vassen och bokar dom sista timmarna. Förstår bara inte vilka stollar som står i kö på rum med utgångsdatum i typ Augusti.
Citera
2014-07-26, 00:58
Medlem
[quote=Mendelejev|49692893]Hur ser man sin nummerplacering i den fullständiga kön? Kan enbart hitta själva tiden, alltså 07-11 09:00

9 timmar, varje minut är en plats efter 00:01 den 11/7, alltså 60x9=540. Du kommer med andra ord högst osannolikt sitta utan korridorrum den 1 september.
Citera
2014-07-27, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormKråka
Sitter just nu och tittar på bostadsrätter i Lund, har hittat några intressanta objekt i Östra Torn.
Vad finns det att säga om området? Värt att tillägga är att jag bor i Örebro, där jag misstänker att de problematiska områdena är värre än i Lund.

det är en bit bort från stan och känns lite avlägset, mycket pga den stora vägen som man måste korsa efter sparta och det kostar väl därefter. Dock kan jag inte tänka mig att någon kallar det ett "problemområde", men har bara varit där en handfull gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in