2016-01-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Njet
Hur många poäng krävs ungefär för att få tag på en etta i de lägre prisklasserna via LKF? Har runt 800 nu, dvs lite mer än två år.
Jag undrar samma sak, är snart uppe i 1000 poäng.
Citera
2016-01-06, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Njet
Hur många poäng krävs ungefär för att få tag på en etta i de lägre prisklasserna via LKF? Har runt 800 nu, dvs lite mer än två år.

I de lägre prisklasserna så lär du säkert behöva köa ett par år till...
Citera
2016-01-06, 16:42
Medlem
Hur många köpoäng krävs det för att få en etta eller tvåa i Eslöv? Till skillnad från LKF:s hemsida så ser man inte antal sökande på lägenheterna!
Citera
2016-01-08, 04:20
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alovis
Jag undrar samma sak, är snart uppe i 1000 poäng.
hahahaha ja ni kommer få vänta länge
Citera
2016-01-08, 04:38
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
fattar inte riktigt hur AFB tänker sig med deras system. om en individ som bor i skåne vill läsa i Lund och få en bostad där måste personen först skaffa boende på annat håll i typ 1-2år för att personen i fråga inte kan använda sig av novischlägenheter.. Är ganska efterblivet system, eller?
Citera
2016-01-08, 07:53
Medlem
Kallesvenne13s avatar
Citat:
Uppfylls inte studie- och medlemskravet, vilket fortlöpande kontrolleras av AF Bostäder, förlorar den bostadssökande sitt ködatum och hyresgästen sägs upp från sin bostad.

Hur ofta är fortlöpande?

Läste 15hp nu i höstas och missade tentan pga sjukdom, var magsjuk med feber så inte sjukskriven eller något sånt.

Har tenta nu om någon vecka men är orolig att jag blir utslängd om jag inte klarar den. Nästa tentatillfälle är i mars vid fail.

Ska läsa 30hp nu denna terminen.

*Ber*
Senast redigerad av Kallesvenne13 2016-01-08 kl. 07:55.
Citera
2016-01-09, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
fattar inte riktigt hur AFB tänker sig med deras system. om en individ som bor i skåne vill läsa i Lund och få en bostad där måste personen först skaffa boende på annat håll i typ 1-2år för att personen i fråga inte kan använda sig av novischlägenheter.. Är ganska efterblivet system, eller?

Det är väl att föredra framför att människor som bor längre bort inte får bostad alls. De som bor i Skåne bör väl i hög grad kunna pendla. Med tanke på den begränsade mängden novischlägenheter måste man prioritera.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallesvenne13
Hur ofta är fortlöpande?

Läste 15hp nu i höstas och missade tentan pga sjukdom, var magsjuk med feber så inte sjukskriven eller något sånt.

Har tenta nu om någon vecka men är orolig att jag blir utslängd om jag inte klarar den. Nästa tentatillfälle är i mars vid fail.

*Ber*

Jag tror det släpar någon termin. Så att du inte tog poäng i höstas lär AFB bry sig om först efter att vårterminen är slut.
Citera
2016-01-10, 16:25
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallesvenne13
Hur ofta är fortlöpande?

*Ber*
Det finns en dispens som du kan använda ifall du misslyckas en termin med kraven.
Citera
2016-01-12, 11:47
Medlem
beastlyys avatar
Kommer byta studieort till Lund på MÅNDAG!

Ring till AF bostäder, några nationer angående bostad. Alla säger att det är helt fullt.
Vad ska jag göra? Jag måste ha tak över huvudet tills nästa termin börjar, alltså om 1 vecka!
Bor gärna i korridor då jag inte kommer känna en kotte.
Citera
2016-01-12, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastlyy

Ring till AF bostäder, några nationer angående bostad. Alla säger att det är helt fullt.
Vad ska jag göra? Jag måste ha tak över huvudet tills nästa termin börjar, alltså om 1 vecka!

Ställ dig i AFB's kö. Vänta 6 månader. Få ett rum på korridor.

Tills dess? Blocket, couchsurfing, vandrarhem...
Citera
2016-01-12, 20:45
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av beastlyy

Skriv en annons på blocket så brukar någon kontakta dig, eller kontakta någon själv på blocket.
Citera
2016-01-22, 12:41
Medlem
Undrar hur de nyare 1rna på Vildanden (de som är byggda i slutet av 90-talet) ser ut. Blev deras kök renoverade när AFB renoverade pentryköken nyligen lr var de redan fräscha? Om inte vad är det för typ av spis i dessa och är det både kyl och frys?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in