2014-07-18, 12:10
Medlem
Johanboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Och där blev Växjös lagbygge klart! Teemu Laakso sist in. Är ruskigt nöjd över laget!

http://vaxjolakers.se/artikel/56057/

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4417

Edit: Klart man är nöjd med ett lag som kan mönstra det här:

Rakhshani-Johansson-Kallio
Murphy-Welch

Johnson-Rosén-Kiiskinen
Erixon-Laakso

Reddox-Lajunen-Lundh
Varakas-Lundgren

Rydahl-Josefsson-Åslin
Martinsson

Strömwall
Inte alls lika säker som dig, majoriteten utav nyförväven har vi ingen jävla aning om hur dem kommer att prestera. Jag tror det blir typ 4-5:e plats för Växjö, tack vare alla höga förävntingar. Johansson kommer aldrig fylla ut Rasmusen's plats, och ut med Markusson och in med massa finnar tror jag inte på.
2014-07-18, 12:20
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Lite glädjesiffror när det gissas poäng på den där Brynässidan tycker jag nog allt. 30-40 av Olden känns väl lite att ta i? Nu har jag aldrig sett karln spela iofs men det har ju ingen annan heller

Sen kan man tydligen kräva 20-25 poäng var av Vesterholmarna och Blomqvist. Nog för att de förstnämnda säkert kan göra bra ifrån sig men har skribenten missat att när Blomqvist gjorde 26 poäng förra säsongen spelade han i princip hela tiden, även i PP? Hoppas för Brynäs skull att han inte behöver göra det där då han är tämligen ineffektiv.
Det råder delade meningar om Blomqvist inför nästa säsong. Vissa tycker att han ska ta en plats i förstakedjan tillsammans med Rödin och Scott, medan andra vill se honom i tredjekedjan med Westerholmarna. Det jag såg av Leksand förra året var en stor grå massa, där egentligen endast Ryno, Micke Johansson och Herlsey stack ut (åtminstone för mig som utomstående, ni leksingar delar säkerligen inte den uppfattningen). Alltså är jag ytterst tveksam om en sådan spelare ska gå rakt in i Brynäs förstakedja. En spelare som i mitt tycke inte stack ut nämnvärt i Leksand.

Jag skulle gärna se en förstakedja med Olden - Scott - Rödin. Olden behöver inte nödvändigtvis vara bättre än Blomqvist, men han är fortfarande ung och kan därmed fortfarande utvecklas (född -92). Skulle han få en bra start på säsongen skulle han alltså säkert kunna få en raketfart på sin utveckling. Något som känns omöjligt för Blomqvist som förmodligen är nära sin maxnivå redan nu.
2014-07-18, 12:40
Medlem
m4tt145s avatar
Snygga värvningar av både Växjö och Luleå. Växjö blir ruskigt bra.

Angående Blomqvist så fick han lira hela säsongen i förstakedjan med två playmakers av landslagsklass, och mäktade med fjorton mål. Tror nog Brynäs har bättre spelare för förstakedjan.
2014-07-18, 13:25
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Det råder delade meningar om Blomqvist inför nästa säsong. Vissa tycker att han ska ta en plats i förstakedjan tillsammans med Rödin och Scott, medan andra vill se honom i tredjekedjan med Westerholmarna. Det jag såg av Leksand förra året var en stor grå massa, där egentligen endast Ryno, Micke Johansson och Herlsey stack ut (åtminstone för mig som utomstående, ni leksingar delar säkerligen inte den uppfattningen). Alltså är jag ytterst tveksam om en sådan spelare ska gå rakt in i Brynäs förstakedja. En spelare som i mitt tycke inte stack ut nämnvärt i Leksand.

Jag skulle gärna se en förstakedja med Olden - Scott - Rödin. Olden behöver inte nödvändigtvis vara bättre än Blomqvist, men han är fortfarande ung och kan därmed fortfarande utvecklas (född -92). Skulle han få en bra start på säsongen skulle han alltså säkert kunna få en raketfart på sin utveckling. Något som känns omöjligt för Blomqvist som förmodligen är nära sin maxnivå redan nu.

Kom ihåg att vi ska göra plats för Nazem Kadri också!
2014-07-18, 13:48
Medlem
Dixon, kanonvärvning av Lule!

Laakso imponerar väl inte lika mycket men å andra sidan har Växjö en bra backuppsättning sedan innan, Varakas, Lundgren och Larsson underskattade bakom tre sexigare namn.

Blir en oerhört spännande silly-spurt från Skellefteå, surrats lite om att de var med och ryckte i både Ridderwall (HV), Da Costa (CSKA) och Kiiskinen (Växjö) men inte fått napp. Saker man hör över ett glas vin stämmer inte alltid dock.
2014-07-18, 13:52
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Dixon

Skönt att Osten lyssnade till mig för ca en månad sedan
2014-07-18, 13:56
Medlem
sqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Och där blev Växjös lagbygge klart! Teemu Laakso sist in. Är ruskigt nöjd över laget!

http://vaxjolakers.se/artikel/56057/

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4417

Edit: Klart man är nöjd med ett lag som kan mönstra det här:

Rakhshani-Johansson-Kallio
Murphy-Welch

Johnson-Rosén-Kiiskinen
Erixon-Laakso

Reddox-Lajunen-Lundh
Varakas-Lundgren

Rydahl-Josefsson-Åslin
Martinsson

Strömwall

Och bakom sig har de Nihlstorp också..........
2014-07-18, 15:28
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Haha du kan inte vara allvarlig? Perfekt kan man väl hålla med om, men troligt? Å nej.

Kan ju inte vara bara jag som tycker det är sjukt tråkigt att se Dixon i ett annat SHL-lag. Han blev verkligen en favorit under de två år han var här.
Speciellt när vi står utan en riktig förstecenter.
2014-07-18, 15:55
Medlem
Ferross avatar
Smått lyrisk över värvningen av Dixon! Han var en av mina absoluta favoriter under sin tid i Brynäs och han verkar inte direkt ha blivit sämre sedan dess. Tycker att det är en riktigt kalasvärvning!
2014-07-18, 17:04
Medlem
Thains avatar
Evertsson levererar som vanligt... låt säsongen börja
2014-07-18, 21:28
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Smått lyrisk över värvningen av Dixon! Han var en av mina absoluta favoriter under sin tid i Brynäs och han verkar inte direkt ha blivit sämre sedan dess. Tycker att det är en riktigt kalasvärvning!
Jag är lite bitter jag. Han är ju vår.
2014-07-19, 00:19
Medlem
Displaceds avatar
Bäckström klar!

http://www.brynas.se/artikel/56048/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in