2014-07-19, 12:40
Medlem
Nu måste, för i helvete, Linköping landa en riktigt bra center. Man blir ju lite orolig när de andra lagen, iallafall vissa, landar hyfsade värvningar. Helvete.

Edit: Jag hoppas och tror fortfarande på Zacke. Iallafall 1 års kontrakt.
2014-07-19, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Smått lyrisk över värvningen av Dixon! Han var en av mina absoluta favoriter under sin tid i Brynäs och han verkar inte direkt ha blivit sämre sedan dess. Tycker att det är en riktigt kalasvärvning!
Tror jag inte får mig att tänka på att det finns en film som heter "Hon dansade en sommar" och det tror jag Dixon gjorde i Brynäs.

Hans kringflackande och brist på lojalitet tyder på att han är slut, har dålig karaktär och inte passar i lagidrott.

Troligen säsongens fiaskovärvning vi ser här!
2014-07-19, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Och där blev Växjös lagbygge klart! Teemu Laakso sist in. Är ruskigt nöjd över laget!

http://vaxjolakers.se/artikel/56057/

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4417

Edit: Klart man är nöjd med ett lag som kan mönstra det här:

Rakhshani-Johansson-Kallio
Murphy-Welch

Johnson-Rosén-Kiiskinen
Erixon-Laakso

Reddox-Lajunen-Lundh
Varakas-Lundgren

Rydahl-Josefsson-Åslin
Martinsson

Strömwall
Tja, i deras förstafemma ser jag mest bara folk som inte platsade i HV71 och Frölunda. Hur gammal är den där Kallio egentligen? Du vet när de tar slut tar de slut fort. Tippar på att han tar slut i oktober månad men visst lag ser så pass hyfsat ut så med lite tur så och dumarehjälp kan det bli en hedrande andraplats bakom HV71
2014-07-19, 13:05
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Tja, i deras förstafemma ser jag mest bara folk som inte platsade i HV71 och Frölunda. Hur gammal är den där Kallio egentligen? Du vet när de tar slut tar de slut fort. Tippar på att han tar slut i oktober månad men visst lag ser så pass hyfsat ut så med lite tur så och dumarehjälp kan det bli en hedrande andraplats bakom HV71
Expressen rankade HV som nr 10 kommande säsong, med motiveringen:

"Ersberg blir ett bra alternativ till Wesslau. Campoli är en bra back, annars känns backsidan som ett ganska osäkert kort med flera frågetecken. Offensivt känns det inte som laget gått framåt, även om flera spelare kan ta kliv. Blir nog ett mellanår."

Dina tankar om det? Det ska väl in två spelare till?
2014-07-19, 13:08
Medlem
Displaceds avatar
Förvisso aningen underlig ranking men man kan åtminstone konstatera att HV8-1s storhetstid är över, i alla fall sett till hur folk uppfattar laget. Småland har ett nytt "storlag" i form av Växjö.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ranking---sa-bra-ar-shl-lagen-nu/

Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145

"Ersberg blir ett bra alternativ till Wesslau. Campoli är en bra back, annars känns backsidan som ett ganska osäkert kort med flera frågetecken. Offensivt känns det inte som laget gått framåt, även om flera spelare kan ta kliv. Blir nog ett mellanår."

Samtidigt Linköping som 3a. På vilket sätt har de blivit så mycket bättre? Känns som de blivit sämre enligt mig.
Senast redigerad av Displaced 2014-07-19 kl. 13:11.
2014-07-19, 13:14
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Förvisso aningen underlig ranking men man kan åtminstone konstatera att HV8-1s storhetstid är över, i alla fall sett till hur folk uppfattar laget. Småland har ett nytt "storlag" i form av Växjö.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ranking---sa-bra-ar-shl-lagen-nu/

Samtidigt Linköping som 3a. På vilket sätt har de blivit så mycket bättre? Känns som de blivit sämre enligt mig.
Ja, några konstiga placeringar på den rankingen men i övrigt tycker jag den ser någorlunda trovärdig ut.
2014-07-19, 13:18
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Förvisso aningen underlig ranking
Aningen underlig? Den är helt värdelös. Som vanligt när AB och Expressen är igång.
2014-07-19, 13:19
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Aningen underlig? Den är helt värdelös.
Jahaja. If you say so.
2014-07-19, 13:23
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Jahaja. If you say so.
LHC 3a, SKAIK 5a. Det är ju fan smått otroligt. Har skribenten sovit igenom sillyn?
2014-07-19, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145

Jag läser inte Expressen. De tappade nämligen all trovärdighet redan när Tomas Malmqvist och Steffo Törnqvist härjade runt där.

Nuförtiden är de väl antagligen så jävla nere i träsket att de kan tänka sig att anställa kvinnor att skriva om idrott. Näe, fy fan sån skit fimpar jag!
2014-07-19, 14:12
Medlem
Thains avatar
Gällande "Storebror vs Lillebror"-diskussionen kommer HV71 i mina ögon vara den snälla storebrodern. 29 säsonger i SHL>3 säsonger, 4 Sm-guld>0 Sm-guld.

Däremot om man snackar dagsform och inför 14/15 är det nog inte omöjligt att Växjö anses som det bättre laget (på pappret), och på så sätt rankas som "storebror". Men rent historiemässigt går det som sagt inte att jämföra.
2014-07-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Gällande "Storebror vs Lillebror"-diskussionen kommer HV71 i mina ögon vara den snälla storebrodern. 29 säsonger i SHL>3 säsonger, 4 Sm-guld>0 Sm-guld.

Däremot om man snackar dagsform och inför 14/15 är det nog inte omöjligt att Växjö anses som det bättre laget (på pappret), och på så sätt rankas som "storebror". Men rent historiemässigt går det som sagt inte att jämföra.

Det är inte ens debattbart, visste inte att det existerade en sån diskussion. Växjö ska inte få hybris för att de köper ihop ett möjligt guldlag iår. Men det är ju alltid kul att vinna guld.

Nej, är ingen HV71-supporter..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in