2014-07-14, 12:41
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Thuresson gör Hersley sällskap i Sibir lär bli en dödlig duo i PP...
Återstår att se hur Thuresson lyckas. Var stundtals usel i Brynäs i vintras. I början vet jag inte riktigt vad som hände man han gjorde mål på allt. Inte så konstigt att han gjorde så pass många mål heller då han sköt överlägset mest i Brynäs.

Önskar honom ändå lycka till, det är en skön snubbe.
2014-07-14, 16:53
Medlem
Displaceds avatar
För oss gäller det verkligen att ett antal spelare tar ganska stora steg framåt från förra året. Ollas, Scott, Sweatt, Nordquist och Rödin kommer bli bärande spelare och de måste prestera nu när ett par målskyttar lämnat. Jag tror varken Olden eller tvillingarna gör särskilt mycket poäng såhär första säsongen i Brynäs, det vore en bonus. Undra hur kedjorna kommer se ut? Framförallt första?

Rödin, Scott, - ?
Sweatt, Nordan, Ollas
Brodin, Enterfeldt, Blomqvist
Olden, Westerholm, Westerholm
2014-07-14, 17:28
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
För oss gäller det verkligen att ett antal spelare tar ganska stora steg framåt från förra året. Ollas, Scott, Sweatt, Nordquist och Rödin kommer bli bärande spelare och de måste prestera nu när ett par målskyttar lämnat. Jag tror varken Olden eller tvillingarna gör särskilt mycket poäng såhär första säsongen i Brynäs, det vore en bonus. Undra hur kedjorna kommer se ut? Framförallt första?

Rödin, Scott, - ?
Sweatt, Nordan, Ollas

Ska ni ha in en till forward? Tror mer på att de två första kedjorna ser ut såhär.

Rödin-Scott-Blomqvist
Sweatt-Nordqvist-Ollas

Är i min menig två starka kedjor i shl! Framförallt en av seriens bästa andrakedjor om man ska räkna den till det.
2014-07-14, 17:29
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:

Rödin, Scott, - ?
Sweatt, Nordan, Ollas
Ska det in mer spelare?

Tror inte riktigt bröderna Vesterholm tillsammans med Olden är material för en fjärdekedja precis.
2014-07-14, 17:46
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ska det in mer spelare?

Tror inte riktigt bröderna Vesterholm tillsammans med Olden är material för en fjärdekedja precis.

Brodin och Enterfeldt är väl perfekta för en fjärdekedja/checkingline? Tvillingarna skulle jag verkligen inte vilja ha där.
2014-07-14, 18:00
Medlem
Displaceds avatar
Jag spånar bara. Ni har rätt att min 3e kanske är mer lämplig som brunkig 4e-kedja. Truppen är klar och vi har ett antal juniorer som jag inte tog med för jag vet inte om Brynäs tänker låna ut någon. Lindgren lär ju få större roll nästa säsong, kom jag att tänka på nu.

Citat:
Var skulle du vilja ha dem?
2014-07-14, 18:00
Medlem
Så som det ser ut nu så kommer Modo ha det väldigt jobbigt i vinter. Håller ni med?

Modoiter, hur ser ni på er trupp i dagsläget? Har det pratats något om vad som ska in?
2014-07-14, 18:02
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Brodin och Enterfeldt är väl perfekta för en fjärdekedja/checkingline? Tvillingarna skulle jag verkligen inte vilja ha där.

Enterfelt har såpass mycket hockey i sig att han borde kunna axla rollen som andracenter i ett SHL-lag. Han visade åtminstone prov på det när han var i Luleå.
2014-07-14, 18:50
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Jag spånar bara. Ni har rätt att min 3e kanske är mer lämplig som brunkig 4e-kedja. Truppen är klar och vi har ett antal juniorer som jag inte tog med för jag vet inte om Brynäs tänker låna ut någon. Lindgren lär ju få större roll nästa säsong, kom jag att tänka på nu.

Var skulle du vilja ha dem?

Blomqvist kan ju lira center. Vesterholm - Blomqvist - Vesterholm i tredje kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Så som det ser ut nu så kommer Modo ha det väldigt jobbigt i vinter. Håller ni med?

Modoiter, hur ser ni på er trupp i dagsläget? Har det pratats något om vad som ska in?

Är beredd att hålla med där.

Från 2014-06-11

Hur många spelare rör det sig om?
- Som det ser ut i dagsläget så skulle jag säga att vi ska ha in tre till, men vi har ingen brådska. Det ska bli rätt och det får ta den tid det tar för att hitta rätt.

Sedan dess har man tagit in Hari, men samtidigt tappat Nylander.
Senast redigerad av m4tt145 2014-07-14 kl. 18:54.
2014-07-14, 20:16
Medlem
JoshTees avatar
Modo ser riktigt svagt ut. En bra målvakt, ruttet försvar borträknat Ahnelöv som blev ruskigt dyr och forwards där de får hoppas på att gamlingarna Påhlsson och Schröder hittar storformen. Kan mycket väl bli kval för Modo. Just nu näst sämsta truppen. Bara DIF som har sämre.
2014-07-14, 20:25
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Enterfelt har såpass mycket hockey i sig att han borde kunna axla rollen som andracenter i ett SHL-lag. Han visade åtminstone prov på det när han var i Luleå.

Jo Enterfeldt är en klart duktig shl-spelare. Men de har ju redan Scott och Nordqvist som centrar. Kanske om de skulle köra med Scott på kanten då.
Rödin-Enterfeldt-Scott. Känns också väldigt bra.
Tycker Brynäs trupp trots tunga tapp känns spännande. Men tror Gunderson kommer vara sjukt saknad. Ser inte vem som ska klara att ersätta honom. Framförallt i pp. Däremot mycket bättre defensiv backuppställning iår med Andersén en skadefri Bertilsson och Eklund är uppköp mot förra säsogen.
2014-07-14, 20:28
Medlem
Citat:

Rödin, Scott, - ?
Sweatt, Nordan, Ollas

Ollas och Nordquist - ta stora steg!
Du måste skoja.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in