Citat:
Ursprungligen postat av
atreyeri
Varken backsidan eller Mackan har visat att de är bäst i ligan (än iaf.)
Nisse är förmodligen den mest tystlåtna spelaren i hela ligan och du vill att han ska vara kapten?
Det vill jag. Klart det finns intressantare kortsiktiga lösningar. Men för mig handlar kaptensbindeln om:
1. Klubbkänsla.
2. Kontinuitet (både på isen men också tiden i klubben)
3. Möjligheten att faktiskt påverka i omklädningsrum och runt träningar.
4. Möjligheten att faktisk påverka under spelet.
5. Ansikte utåt för klubben.
Att Jimmie tillsammans med 2-3 kaptener sista 5 åren varit i en klass för sig känner jag som rätt självklart. Det han presterat kommer ingen fixa på en höft. Men för mig finns det olika kaptenstyper. Minns en intervju med Lidström för en evighet sedan där han berättade om hur oerhört imponerad han var av Yzermans sätt att leda genom exempel. Detta var den egenskap han skulle försöka föra vidare i sin roll som ledare. För oss som följt Wings under decenium blir ju känslan att Z följt samma exempel. (Nu är det kanske läge att förtydliga att jag inte jämför Nisse med Lidström!! Mer en liknelse att käften nödvändigtvis inte måste gå i ett för att man ska kunna leda)
Att höra på Burström i intervjuer några år tillbaka var som att se Blomqvist berätta om Emil hyssen på kamratgården. Men nu känns killen mkt bekvämare.Tycker absolut mig se att han är mer aktiv verbalt under spelet oxå. Han är alltid i topp på lagets tester,han är erkänt svår att "slå" på träningar. Men vill han inte så är det förstås menlöst.Men personligen hade jag helst sett honom med C:et och ett A på tex Möller. Vem vill du se??