2014-07-13, 00:39
Medlem
Skull-Kids avatar
Om jag tagit 1mg flunitrazepam kommer jag känna av något av 7,5mg imovane typ 3 timmar senare. Syftar då inte insomnings effekten utan själva euforin. Borde såklart gått och lagt mig när jag tagit flunisen men ja... det är fan det sista man har lust med
Citera
2014-07-13, 12:27
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid
Om jag tagit 1mg flunitrazepam kommer jag känna av något av 7,5mg imovane typ 3 timmar senare. Syftar då inte insomnings effekten utan själva euforin. Borde såklart gått och lagt mig när jag tagit flunisen men ja... det är fan det sista man har lust med

Ja det kommer du. Men det är inte mycket. 7,5mg är tröskeldosen.
Citera
2014-07-13, 18:46
Medlem
DirtyNorths avatar
Tagit 15mg för någon timme sedan men jag känner inget förutom att jag har svårare med balansen då jag gick på affären nyss men känner mig inte påverkad alls.
Går det att vänta nån timme till sen ta fler om det behövs (tänkte om man kan bygga på ruset med fler) eller ska jag börja med en större dos nästa gång?

Jag har det utskrivet och brukar bara ta det för skojs skulle som inte blir så ofta.
Tar jag medicinen jag då jag ska sova behöver en bulldozer komma in i mitt rum för att jag ens ska reagera.

10-15mg till på 1-2 timmar eller skita i det?

MVH
DirtyNorth
Citera
2014-07-13, 18:50
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Är flunitrazepam bättre mot sömnen än imovane?
Skillder?, läste snabbt på wiki om det.
Citera
2014-07-13, 19:45
Medlem
Skull-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Är flunitrazepam bättre mot sömnen än imovane?
Skillder?, läste snabbt på wiki om det.
Flunitrazepam är den bästa, starkaste skiten man kan få tag i både när det gäller sömn och lugn enligt mig. Tyvärr kan man knappt få tag i de längre.

Ingen direkt koll på skillnader osv, de funkar väl ungefär likadant?
Citera
2014-07-13, 20:21
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Flunitrazepam är den bästa, starkaste skiten man kan få tag i både när det gäller sömn och lugn enligt mig. Tyvärr kan man knappt få tag i de längre.

Jag skulle vilja byta till nån sömnmedicin som hjälper, måste typ dra i mig en hel karta för å lyckas somna, så brukar skippa det och tar en rök innan jag ska sova istället men det funkar ju inte i längden.
Var det läkaren som erbjöd den eller vare du som nämnde den medicinen för din läkare?

tagit 35mg och som alltid känner jag mig inte påverkad förutom min balans...
Citera
2014-07-13, 20:37
Medlem
En irriterande grej med dessa piller är att man bara kan ta de en gång per dag, eller möjligtvis väldigt tidigt på morgonen och väldigt sent på kvällen för att få effekt. Slängde i mig 7,5mg för över en timme sedan, känner inte ett skit. Igår kväll tog jag 7,5mg och kände inget efter ca 30 min så slängde i mig en till, då kände jag av men man märker att det direkt påverkar att man inte tog pillrena samtidigt.

Varför är det såhär? Ja, jag vet att det är meningne att man ska sova på de. Men jag bara undrar rent kemiskt, eller hur funkar det för er? Kan ni ta en kl. 3 på eftermiddagen och sen en vid 6-tiden och fortfarande känna av effekt?
Citera
2014-07-13, 21:02
Medlem
Bodde nyligen på behandlingshem, där de nu fanns imovanestickor?! Aldrig hört om det tidigare. Men de va en snubbe som blev utskriven pga att han va positiv på stickan.. Men till frågan är det någon som vet hur lång tid man måste vänta för att det inte ska synas på dessa stickor? Och kan man även kolla Stilnoct/Zolpidem på dem ?
Citera
2014-07-13, 21:03
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:

temazepam, inget du prövat? Haldol tänkte jag också på men det är ingen bensodiazepin.
Citera
2014-07-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negaduck
En irriterande grej med dessa piller är att man bara kan ta de en gång per dag, eller möjligtvis väldigt tidigt på morgonen och väldigt sent på kvällen för att få effekt. Slängde i mig 7,5mg för över en timme sedan, känner inte ett skit. Igår kväll tog jag 7,5mg och kände inget efter ca 30 min så slängde i mig en till, då kände jag av men man märker att det direkt påverkar att man inte tog pillrena samtidigt.

Varför är det såhär? Ja, jag vet att det är meningne att man ska sova på de. Men jag bara undrar rent kemiskt, eller hur funkar det för er? Kan ni ta en kl. 3 på eftermiddagen och sen en vid 6-tiden och fortfarande känna av effekt?
SHaha, skojar du med oss? Jag körde dessa pillar dag och natt i jag vet inte hur många veckor, effekten var påtaglig dag och natt i jag vet inte hur många veckor som mest, kunde racea 3 dagar, avvika att käka på dagen, käka på natten och fortsätta med mitt veckorace, i veckor.. Blev ju helt CP zonkad, förstod inte vad jag höll på med när jag vaknade upp, flöddrade ut och hade självklart alltid minst 4 tills hands.
Hade ett viktigt möte en gång, då slängde jag i mig 30st Zolpidem dagarna innan, fick slut på ett hundra paket inom ~72 timmar.
Senast redigerad av lolicon 2014-07-13 kl. 22:19.
Citera
2014-07-14, 15:48
Medlem
Stilnoct. Det som äntligen fick mig att få sova efter 25 år med grova insomningsproblem.
Dessvärre tråkigt att man inte kan knapra det varje natt då toleransen höjs snabbt, samt att läkaren
är snål på att skriva ut.
Citera
2014-07-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
SHaha, skojar du med oss? Jag körde dessa pillar dag och natt i jag vet inte hur många veckor, effekten var påtaglig dag och natt i jag vet inte hur många veckor som mest, kunde racea 3 dagar, avvika att käka på dagen, käka på natten och fortsätta med mitt veckorace, i veckor.. Blev ju helt CP zonkad, förstod inte vad jag höll på med när jag vaknade upp, flöddrade ut och hade självklart alltid minst 4 tills hands.
Hade ett viktigt möte en gång, då slängde jag i mig 30st Zolpidem dagarna innan, fick slut på ett hundra paket inom ~72 timmar.
Jag menar effekten man får cirka en halvtimme efter då man flyger upp och ska ringa runt till hela släkten osv, den får iaf jag bara en gång sen måste jag vänta tills skiten går ur kroppen innan ajg får effekt av nästa piller. Sådär som du höll på har jag med gjort så någon effekt får man ju men det är inte mycket ... bättre att spara till dagen efter imo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in