2014-08-27, 10:23
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Jag har förstås fått del i almänna utspel där folk klagar på att hela laget är noobs, men direkt mot mig händer det nästan aldrig.
Inte för att jag alltid är så bra, tvärtom - jag har en hel del spel där jag från ingenstans blir oneshottad av en arty och blir så förbannad att jag vill slänga ut dator och hela skiten genom fönstret. Men jag börjar ALDRIG gapa i chatten om det, mest för att jag är så arg att jag inte kan koncentrera mig på att skriva....
Lampa, lampa, lampa.... viktigaste perksen i hela spelet.

Sen är det ju bra att lära sig lite om/tänka på artyskugga också. Brukar alltid titta igenom motståndarlaget vid start för att kolla hur många artyn, och vilka modeller, de har (dvs projektilbanor och var de kan tänkas komma åt). Blir iofs också utskjuten av arty emellanåt men det underlättar att hela tiden försöka tänka på det.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-08-27 kl. 10:25.
Citera
2014-08-27, 10:35
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Lampa, lampa, lampa.... viktigaste perksen i hela spelet.

Sen är det ju bra att lära sig lite om/tänka på artyskugga också. Brukar alltid titta igenom motståndarlaget vid start för att kolla hur många artyn, och vilka modeller, de har (dvs projektilbanor och var de kan tänkas komma åt). Blir iofs också utskjuten av arty emellanåt men det underlättar att hela tiden försöka tänka på det.

Det händer ju "märkligt" nog bara på dom tanks jag inte har lampan på ännu....eller jo iofs ibland på andra med, men då bara när jag själv gör idiotsaker.
Men igår blev jag fan oneshottad på ett blindshot tror jag, ligger på norra sidan av kullen på den "nygamla" Brandgata och går upp för kanten en bit - ändock bakom buskarna och fienden är långt borta på andra sidan, ingen fiende i byn åt väster heller, men nog jävlar lyckas artyjäkeln sätta ett skott rakt i planeten på mig....
Citera
2014-08-27, 13:13
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Men igår blev jag fan oneshottad på ett blindshot tror jag, ligger på norra sidan av kullen på den "nygamla" Brandgata och går upp för kanten en bit - ändock bakom buskarna och fienden är långt borta på andra sidan, ingen fiende i byn åt väster heller, men nog jävlar lyckas artyjäkeln sätta ett skott rakt i planeten på mig....
Så kan det vara. När jag spelar arty och inte har något att sikta på brukar jag ibland bara slänga iväg skott på platser jag vet att folk bruka stå i 9 battles av 10. Just där du var är en av dessa. Bakom kända buskar på El Halluf och Abbey är också några favoriter där man lyckas träffa något ibland. Jag upplever dock inte att det är speciellt vanligt så det du råkade ut för var nog mest bara max oflyt.
-------

Massor av intressant info från Storm på FTR. Höjdpunkterna:

- FV4202 premium tier 8 for free? “We will decide closer to New Year”
- Storm on map corridors: “Earlier it was not considered a problem. There were maps with corridors and there were maps without corridors. Together, it made for normal variety. Why did lately everyone start to take interest in it? Because El Halluf and Severogorsk got reworked?”. However, Storm will meet and discuss the “corridor issue” with the chief of map departments.
- Storm states that it was cool that WG banned 8000 botters (most used a bot program called “Cyber tank”). He does not know however why WG doesn’t sue the bot makers like Blizzard did
- Storm on bots: “If bots start to play better than players, I think it will be possible to play with them together.”
- no major buffs are planned for premium tanks, but some of them will be buffed a little
- a lots of bad players getting drawn into the game by bonus events destroying the game? “Those people live around you” – Storm is not bothered by them: “dumb but sincere and good people I like much more than smart but evil”
- Storm confirms that Kharkov and Windstorm both have 7-8 percent lower FPS than other maps
- FV304 nerf is planned
- 9.3 will bring more punishments for AFKers, leavers and suiciders (developers are however aware that arty players don’t move much and sometimes do no damage even if they try)
- there is no plan to award top 3 tanks of the team with bonuses, because there are cases when the entire team sucks (even top 3 get very little XP) and developers don’t want to reward that.
- experience for “tanking” (soaking up damage with armor) will come in 9.3, only XP (no extra credits)
- Havok: “when it’s done”, it’s apparently almost ready, but there is a lot of content to rework to make it work properly under Havok (its ETA is close to medium future)

Resterande ziljoner punkter går att läsa här: http://ftr.wot-news.com/2014/08/26/26-8-2014/#more-16126
Citera
2014-08-27, 13:39
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Massor av intressant info från Storm på FTR. Höjdpunkterna:

Detta fångade min uppmärksamhet, då jag är ganska nära VK4502B nu.

"- VK4502B with rear turret will definitely be switched for Maus prototype".

VK 4502B buffades ju nyss och fick starkare frontpansar. Och nu ska den (tydligen) bytas ut?!
Citera
2014-08-27, 16:12
Medlem
Bearforceones avatar
Får säga att jag börjar gilla lätta tanks mer och mer. Att köra åttor kring heavys med WZ-131 eller ladda ur ett klipp i röven på en slö tier X td med Amx 13 90 är verkligen skitkul. Fick dessutom Ace tanker med 13 90 nu idag, något jag trodde var nästan omöjligt, men det gick fanimig. Krävdes bara dryga 4,5k skada och 5 kills, 2k spotting samt en full ensamcap av mig själv.
Citera
2014-08-27, 20:00
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Får säga att jag börjar gilla lätta tanks mer och mer. Att köra åttor kring heavys med WZ-131 eller ladda ur ett klipp i röven på en slö tier X td med Amx 13 90 är verkligen skitkul. Fick dessutom Ace tanker med 13 90 nu idag, något jag trodde var nästan omöjligt, men det gick fanimig. Krävdes bara dryga 4,5k skada och 5 kills, 2k spotting samt en full ensamcap av mig själv.

Har precis köpt den också, saknar Sixth Sense, men fy satan vad roligt jag har i den
Citera
2014-08-27, 20:28
Medlem
Salorms avatar
4st Strongholds... 4 ggr mot RSOP! Dom är helt fittigt bra kan jag påpeka
Citera
2014-08-27, 22:01
Medlem
xyklopfs avatar
Andra gången jag ser en VK 72.01K nu. Denna gången dock i vårat lag. Vagnen verkar rejält kul, synd att den bara finns som vinst i clan wars tävlingar .
Citera
2014-08-27, 22:21
Medlem
Citat:
Jag är lite förundrad över en sak, det är många härinne som verkar bli attackerade i chatten och kallade både det ena och det andra - jag har bara blivit påhoppad en gång och då av en skitnödig svensk tonåring....annars är det ingen som ordleks över att jag är noob eller något alls faktiskt, trots att mina siffror säkerligen är mycket sämre än de flestas härinne.

Vad beror detta på? Är det för att jag själv inte gastar i chatten kanske?

Jag brukar gorma åt folk faktiskt ibland kan jag vara riktigt oförskämd. Jag tror att det är mycket 11 åringar som lirar som inte begriper något. Har testat att köra pluton med några helt random och de erkänner att de är 11-13 år gamla.

Visst alla suger inte men 8/10 vet fan inte vad de sysslar med. Jag har lyckats att bli grön enligt xvm - en banbrytande färg bland det röda. (Jag vet det behöver inte betyda något men som någon annan skrev här tidigare ger det en ganska säker fingervisning)

Jag är fan inget proffs men jag är fan trött på att bära upp laget gång på gång - känner mig som en desperat tysk som flänger hit och dit på östfronten för att lappa ihop en sammanfallande front - vilket alltid leder till förlust.

Lirar jag pluton med några jag känner väl när tillfälle ges vinner vi ofta. Ibland bara vi två, helt jävla fucked up hur dåligt folk lirar tillsammans.

Gillar hela spelet men hatar spelarna.
Citera
2014-08-27, 23:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jag har faktiskt bara blivit påhoppad några enstaka gånger men oftast har jag då också haft pinsamma katastrofbattles, som man har ibland. Annars är det ytterst sällsynt. Kanske får något spott å spé när jag dammar på med guldbulor ibland men det skiter jag högaktningsfullt i.
Tycker mest de gnälls när jag har bra matcher, typ 1000+ skada med hetzer i tier6.

Citat:
- FV304 nerf is planned
NNNNNNNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOO

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Detta fångade min uppmärksamhet, då jag är ganska nära VK4502B nu.

"- VK4502B with rear turret will definitely be switched for Maus prototype".

VK 4502B buffades ju nyss och fick starkare frontpansar. Och nu ska den (tydligen) bytas ut?!
Tycker den vagnen är väldigt stark för sin tier men om det tornet har samma stats som maus torn blir det något mindre pansar fram men mer på sidor och bak men kommer se helt koko ut + 40ton vikt

220/150/150
252/160/160
maus 240/210/210

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
...
Män utan skägg kallas kvinnor.
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-08-27 kl. 23:37.
Citera
2014-08-28, 02:57
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Har precis köpt den också, saknar Sixth Sense, men fy satan vad roligt jag har i den

Spelat som bara den med WZ-131 ikväll/inatt och jag fattar inte hur jag kunnat missa den här underbara vagnen förut. Spelade faktiskt en hel del med den när jag grindade för SPershing uppdraget, men tyckte inte alls den var kul då och sålde den så fort uppdraget var klart, men nu... Spelar den som en passiv scout/sniper i början och använder sen farten, cammot och kanonen för att riva djupa sår i de tröga fienderna man möter. Så här kul var det längesen jag hade. Man får dessutom trevliga 241 pen med guld och kan slå hål på vagnar framifrån om det så krävs. Fick faktiskt så mycket xp att jag plötsligt upptäckte att jag kunde köpa WZ-132 utan att ens ha det som ett mål, utan hade bara skoj.

Mitt mål i september är helt klart att fixa en Type 62, som om jag fattat det hela rätt är en lite sämre version av WZ-131, men då får man massvis med krediter för att spela något man tycker är skitkul och inte pina sig igenom matcher med slöa as som JgTig 88.

Slutade dessutom nattens spelande med en absurt hög WN8 som jag inte varit i närheten av tidigare, med en lika maffig statistik och wr.

Men att spela utan 6:th sense borde väl vara på gränser till självspäkning med en scout?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Män utan skägg kallas kvinnor.
Nu bär jag iofs ett långt fint skägg, men vaaaa?
Citera
2014-08-28, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Easy8 är en flankare så du ska gå på sidor och arsle om du kan, på youtube kan du hitta guider som kanske har lite tips.

Well. Jag tänkte ju att jag måste ha spelat den fel. Och varför den kallas för Easy8. För jag är inte direkt en nybörjare, har ju kört massvis med mediums i alla tiers. men denna är katastrof av någon anledning i mina händer. Kanske är min crew som är problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in