2014-07-10, 13:24
  #16801
Medlem
Salorms avatar
Kul, första gången jag får Gore's Medal. Inte ofta man får något nytt.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2rcnz2f&s=8#.U753sPl_t5F
Citera
2014-07-10, 17:13
  #16802
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Kul, första gången jag får Gore's Medal. Inte ofta man får något nytt.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2rcnz2f&s=8#.U753sPl_t5F
Fick den igår, 10x mer skada än man själv har i hälsa.

Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Är på Pantern nu.
Pantern är arbete men panther2 är möe bättre, toppkanonen har 203mm pen(23mm mer än pershing, 22mm mer än type59, 28mm mer än t-44) med ap så det går att trycka till dom flesta vagnar, pansaret är inte bästa t8 medium men det är helt ok.
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-07-10 kl. 17:16.
Citera
2014-07-10, 23:19
  #16803
Moderator
Arne.Ankas avatar
A-43, vafan är det för nån djävla trollvagn egentligen?

Håller på och grindar den och den är rätt lattjo att spela men 125mm pen i tier6 är inte mycket att hurra för men när jag kollade stats för den höll jag på att ramla av soffan.
45 matcher med 62.22% wr, överlever 11.11% av matcherna och har en träffsäkerhet på hela 71.19%

Som mest gjort drygt 2000 skada och 6 dödade, 1 top gun, 1 high caliber, 1 kamikaze, 1 invader, 1 lehväslaios medal (döda 2 vagnar/td minst 2 tier högre), master gunner 20, sharpshooter 30 och ligger på 18:e plats för högst medel xp.

Jag spelar den inte direkt seriöst, stats för kanon och pansar har gjort att jag mest kastar mig in bland fienden och kör som ett skållat ollon, använder aldrig premiumammunition men ändå lyckas jag med den.
Vagnen är snart elitad och lite rädd för att köpa A-44, rädd att de kommer bli som cromwell och comet.

Gå från en rolig vagn till nåt långsammare och mycket tråkigare, hur bra är A-44 jämfört med A-43?
Citera
2014-07-10, 23:39
  #16804
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
A-43, vafan är det för nån djävla trollvagn egentligen?

Håller på och grindar den och den är rätt lattjo att spela men 125mm pen i tier6 är inte mycket att hurra för men när jag kollade stats för den höll jag på att ramla av soffan.
45 matcher med 62.22% wr, överlever 11.11% av matcherna och har en träffsäkerhet på hela 71.19%

Som mest gjort drygt 2000 skada och 6 dödade, 1 top gun, 1 high caliber, 1 kamikaze, 1 invader, 1 lehväslaios medal (döda 2 vagnar/td minst 2 tier högre), master gunner 20, sharpshooter 30 och ligger på 18:e plats för högst medel xp.

Jag spelar den inte direkt seriöst, stats för kanon och pansar har gjort att jag mest kastar mig in bland fienden och kör som ett skållat ollon, använder aldrig premiumammunition men ändå lyckas jag med den.
Vagnen är snart elitad och lite rädd för att köpa A-44, rädd att de kommer bli som cromwell och comet.

Gå från en rolig vagn till nåt långsammare och mycket tråkigare, hur bra är A-44 jämfört med A-43?
Vad snackar du om?!

A-43 är den senaste vagnen jag började grinda och den sämsta vagn jag spelat på länge. Trodde det skulle vara en T34 på steroider men den har inte en chans att studsa någonting och samma DPM som T34 med 56mm kanonen. Dessutom blöder man krediter eftersom att man tvingas spamma guld så fort man inte är top tier. Värdelös vagn.
Citera
2014-07-11, 00:07
  #16805
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Värdelös vagn.
Drygt 1700xp som mest i en match, 9031xp till elit.
Citera
2014-07-11, 01:02
  #16806
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Pantern är arbete men panther2 är möe bättre, toppkanonen har 203mm pen(23mm mer än pershing, 22mm mer än type59, 28mm mer än t-44) med ap så det går att trycka till dom flesta vagnar, pansaret är inte bästa t8 medium men det är helt ok.

Tyckte personligen att Panter 2 var ganska meh, fick den aldrig att riktigt funka. Mycket berodde det på att skotten var för lösa och att de flög hejvillt trots att jag siktade fullt och en kass gun depression på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
A-43, vafan är det för nån djävla trollvagn egentligen?

Håller på och grindar den och den är rätt lattjo att spela men 125mm pen i tier6 är inte mycket att hurra för men när jag kollade stats för den höll jag på att ramla av soffan.
45 matcher med 62.22% wr, överlever 11.11% av matcherna och har en träffsäkerhet på hela 71.19%

Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Vad snackar du om?!

A-43 är den senaste vagnen jag började grinda och den sämsta vagn jag spelat på länge. Trodde det skulle vara en T34 på steroider men den har inte en chans att studsa någonting och samma DPM som T34 med 56mm kanonen. Dessutom blöder man krediter eftersom att man tvingas spamma guld så fort man inte är top tier. Värdelös vagn.

Tyckte A43 var rätt ok, spammade mest guld hela tiden p.g.a den låga penetrationen, som förvisso gjorde den rätt kul i vissa matcher p.g.a att man skjuter så satans fort. Utan det är det en kör av "bounce, ding och we didnt penetrate their armor" man hör.

Har låst upp A44 men inte köpt den, mest p.g.a jag har massvis med andra tanks som verkar roligare och i princip 0 elevation gör den nästan ospelbart för min del. Av samma anledning gav jag upp WZ linjen, även fast de är riktigt kul så funkar det inte när man måste visa hela framplåten så fort man ska smyga över en kulle.
Citera
2014-07-11, 08:30
  #16807
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
A-43, vafan är det för nån djävla trollvagn egentligen?

Håller på och grindar den och den är rätt lattjo att spela men 125mm pen i tier6 är inte mycket att hurra för men när jag kollade stats för den höll jag på att ramla av soffan.
45 matcher med 62.22% wr, överlever 11.11% av matcherna och har en träffsäkerhet på hela 71.19%

Som mest gjort drygt 2000 skada och 6 dödade, 1 top gun, 1 high caliber, 1 kamikaze, 1 invader, 1 lehväslaios medal (döda 2 vagnar/td minst 2 tier högre), master gunner 20, sharpshooter 30 och ligger på 18:e plats för högst medel xp.

Jag spelar den inte direkt seriöst, stats för kanon och pansar har gjort att jag mest kastar mig in bland fienden och kör som ett skållat ollon, använder aldrig premiumammunition men ändå lyckas jag med den.
Vagnen är snart elitad och lite rädd för att köpa A-44, rädd att de kommer bli som cromwell och comet.

Gå från en rolig vagn till nåt långsammare och mycket tråkigare, hur bra är A-44 jämfört med A-43?

A-43 är en trollvagn. Det är typ en rysk Cromwell.
Intressant är att bägge kanonerna är användbara. I pluton kan man köra piraya-taktiker på folk.

A-44 är inte alls som A-43. Rear-mounted turret, en 107 mm kanon med usel träffsäkerhet, knappt någon depression och man får module damage så fort någon nyser på den. Den går att spela men det är inte direkt njutbart. Jag var tvungen att slänga på en GLD bara för att kanonen skulle vara i närheten av hanterbar.
Citera
2014-07-11, 09:16
  #16808
Medlem
Asså leopard prototyp A, vilken vagn!! Kan gå riktigt jävla bra ibland men också käpprätt åt helvete - som idag när jag vart rackad av en panter 2, efter att jag vart inträngd i ett hörn efter jag brawlat med en brittisk heavy (som också gick åt helvete för den delen pga kass dpm). Fanns inget annat att göra än att titta på när pantern (röd spelare) plinkade in sina 10 skott med den "lilla" kanonen, fan va irriterande!

I vissa (många) fall önskar jag att jag satt i min T-54, dock är det något med leoparden som gör att jag fortfarande vill spela den.
Citera
2014-07-11, 12:46
  #16809
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Tyckte personligen att Panter 2 var ganska meh, fick den aldrig att riktigt funka. Mycket berodde det på att skotten var för lösa och att de flög hejvillt trots att jag siktade fullt och en kass gun depression på det.


Tyckte A43 var rätt ok, spammade mest guld hela tiden p.g.a den låga penetrationen, som förvisso gjorde den rätt kul i vissa matcher p.g.a att man skjuter så satans fort. Utan det är det en kör av "bounce, ding och we didnt penetrate their armor" man hör.
Panther 2 var okej men passade inte min spelstil alls, på grund av för dålig mobilitet och turret traverse tvingas man spela för långt bak i banan och kan inte styra matchtempot. Kanonen är dock rätt bra och med guld kan man dessutom dela ut en del skada även i T10-matcher. Tycker den linjen på allvar tog fart i E50 som jag grindade igenom med 65% win rate

Jag trodde verkligen att A-43an skulle vara bra. På pappret såg den ut som en vagn jag verkligen skulle gilla och det har hänt ett par gånger att jag i en slö tier 8 heavy har blivit uppägd av en A-43 som cirklar och spammar guld. Låt oss säga att jag inte har haft den matchen i min A-43 än.
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
A-43 är en trollvagn. Det är typ en rysk Cromwell.
Intressant är att bägge kanonerna är användbara. I pluton kan man köra piraya-taktiker på folk.

A-44 är inte alls som A-43. Rear-mounted turret, en 107 mm kanon med usel träffsäkerhet, knappt någon depression och man får module damage så fort någon nyser på den. Den går att spela men det är inte direkt njutbart. Jag var tvungen att slänga på en GLD bara för att kanonen skulle vara i närheten av hanterbar.
Tycker inte det är rättvist mot den fantastiska Cromwell att jämföra den med A-43an, även om de på pappret hat rätt lika stats är det framförallt två grejer som gör att jag skulle välja Cromwellen framför A-43 alla dar i veckan. Den är 10km/h snabbare, vilket kanske inte verkar så mycket men som gör stor skillnad när man ska ta sig fram och flanka. Det andra är att guldammon kostar lika mycket till A-43ans Zis-4-kanon och Cromwellens 75mm kanon. Skillnaden är att Cromwellen gör 50 mer i skada per skott och har högre pen 189mm vs. 202mm. A-43ans potentiellt högre DPM känns irrelevant i sammanhanget eftersom att det räcker med att man missar ett skott för att Cromwellen ska vara ikapp DPM-mässigt.

Dessutom är Cromwellen betydligt mer pricksäker on-the-move vilket är något jag verkligen uppskattar.

Överväger om jag ska prova A-43an med 76mm kanonen men den ser rätt "meh" ut på pappret och jag gillade den inte alls på T-34an, dessutom har den riktigt usel APCR.

Jag förväntar mig inte att A-44an kommer vara speciellt rolig den heller, men där verkar man i varje fall ha en chans att studsa ett skott emellanåt och Obj. 416 och Obj. 430 II verkar vara värda grinden.
Citera
2014-07-11, 13:08
  #16810
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Tycker inte det är rättvist mot den fantastiska Cromwell att jämföra den med A-43an, även om de på pappret hat rätt lika stats är det framförallt två grejer som gör att jag skulle välja Cromwellen framför A-43 alla dar i veckan. Den är 10km/h snabbare, vilket kanske inte verkar så mycket men som gör stor skillnad när man ska ta sig fram och flanka. Det andra är att guldammon kostar lika mycket till A-43ans Zis-4-kanon och Cromwellens 75mm kanon. Skillnaden är att Cromwellen gör 50 mer i skada per skott och har högre pen 189mm vs. 202mm. A-43ans potentiellt högre DPM känns irrelevant i sammanhanget eftersom att det räcker med att man missar ett skott för att Cromwellen ska vara ikapp DPM-mässigt.
Överväger om jag ska prova A-43an med 76mm kanonen men den ser rätt "meh" ut på pappret och jag gillade den inte alls på T-34an, dessutom har den riktigt usel APCR.


Jämförelsen med Cromwell beror på att bägge är väldigt mobila tanks. Sedan är det en massiv skillnad i hur de hanteras, där tex en Cromwell har gun depression till skillnad från A-43. Vilken kanon man använder är lite beroende på smaken, men 76 mm S-54an uppför sig mycket bättre på A-43 jämfört med samma kanon på T-34. A-43 har bättre armour och studsar mer än Cromwell också (å andra sidan studsar vått toapapper mer än en Cromwell).

Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Dessutom är Cromwellen betydligt mer pricksäker on-the-move vilket är något jag verkligen uppskattar.


Eh, gun dispersion on movement var ganska usel på Cromwell och definitivt värre än på A-43 eller Easy8. Bara man rör turret eller svänger så blommar siktet upp.
När jag tänker på det är A-43 en mix av farten hos Cromwell och OTM accuracy hos Easy8.

Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Jag förväntar mig inte att A-44an kommer vara speciellt rolig den heller, men där verkar man i varje fall ha en chans att studsa ett skott emellanåt och Obj. 416 och Obj. 430 II verkar vara värda grinden.

Obj416 verkar vara ordentligt kul, bra camo och toppkanonen från T-54 i tier8.
Citera
2014-07-11, 13:17
  #16811
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Jämförelsen med Cromwell beror på att bägge är väldigt mobila tanks. Sedan är det en massiv skillnad i hur de hanteras, där tex en Cromwell har gun depression till skillnad från A-43. Vilken kanon man använder är lite beroende på smaken, men 76 mm S-54an uppför sig mycket bättre på A-43 jämfört med samma kanon på T-34. A-43 har bättre armour och studsar mer än Cromwell också (å andra sidan studsar vått toapapper mer än en Cromwell).
Har inte spelat överdrivet många matcher i A-43an än, men har för det mesta varit lågtier så kan räkna skotten jag har studsat på ena handen. Vilket känns som ett nerköp om man jämför med T-34an som faktiskt kan bounca en hel del.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Eh, gun dispersion on movement var ganska usel på Cromwell och definitivt värre än på A-43 eller Easy8. Bara man rör turret eller svänger så blommar siktet upp.
När jag tänker på det är A-43 en mix av farten hos Cromwell och OTM accuracy hos Easy8.
Även om siktet var stort i rörelse tycker jag att Cromwellen hade en tendens att ändå träffa det man siktade på. En bov i dramat kan naturligtvis vara att jag spelade Cromwellen med en 3-skill besättning med 100% snapshot och smooth ride medan jag petade i en ny besättning i A-43an.

Du måste ju även ta med topphastigheten i beräkningen, Easy8 är 17Km/h långsammare än Cromwell, det är klart att den är mer pricksäker on-the-move.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Obj416 verkar vara ordentligt kul, bra camo och toppkanonen från T-54 i tier8.
Den låga profilen gör den dessutom till en rätt spännande brawler.
Citera
2014-07-11, 13:33
  #16812
Medlem
t23e3 finns ej med på noobmeter

har haft fantastiska matcher och den verkar inte finnas, härlig WN8 osv... men den syns inte i wr eller wn ...

jag som har hittat en härlig vagn med super MM och gör bra resutat i den också.
ska det vara på detta viset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in