Citat:
Ursprungligen postat av
Bearforceone
Tyckte personligen att Panter 2 var ganska meh, fick den aldrig att riktigt funka. Mycket berodde det på att skotten var för lösa och att de flög hejvillt trots att jag siktade fullt och en kass gun depression på det.
Tyckte A43 var rätt ok, spammade mest guld hela tiden p.g.a den låga penetrationen, som förvisso gjorde den rätt kul i vissa matcher p.g.a att man skjuter så satans fort. Utan det är det en kör av "bounce, ding och we didnt penetrate their armor" man hör.
Panther 2 var okej men passade inte min spelstil alls, på grund av för dålig mobilitet och turret traverse tvingas man spela för långt bak i banan och kan inte styra matchtempot. Kanonen är dock rätt bra och med guld kan man dessutom dela ut en del skada även i T10-matcher. Tycker den linjen på allvar tog fart i E50 som jag grindade igenom med 65% win rate
Jag trodde verkligen att A-43an skulle vara bra. På pappret såg den ut som en vagn jag verkligen skulle gilla och det har hänt ett par gånger att jag i en slö tier 8 heavy har blivit uppägd av en A-43 som cirklar och spammar guld. Låt oss säga att jag inte har haft den matchen i min A-43 än.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cardiac
A-43 är en trollvagn. Det är typ en rysk Cromwell.
Intressant är att bägge kanonerna är användbara. I pluton kan man köra piraya-taktiker på folk.
A-44 är inte alls som A-43. Rear-mounted turret, en 107 mm kanon med usel träffsäkerhet, knappt någon depression och man får module damage så fort någon nyser på den. Den går att spela men det är inte direkt njutbart. Jag var tvungen att slänga på en GLD bara för att kanonen skulle vara i närheten av hanterbar.
Tycker inte det är rättvist mot den fantastiska Cromwell att jämföra den med A-43an, även om de på pappret hat rätt lika stats är det framförallt två grejer som gör att jag skulle välja Cromwellen framför A-43 alla dar i veckan. Den är 10km/h snabbare, vilket kanske inte verkar så mycket men som gör stor skillnad när man ska ta sig fram och flanka. Det andra är att guldammon kostar lika mycket till A-43ans Zis-4-kanon och Cromwellens 75mm kanon. Skillnaden är att Cromwellen gör 50 mer i skada per skott och har högre pen 189mm vs. 202mm. A-43ans potentiellt högre DPM känns irrelevant i sammanhanget eftersom att det räcker med att man missar ett skott för att Cromwellen ska vara ikapp DPM-mässigt.
Dessutom är Cromwellen betydligt mer pricksäker on-the-move vilket är något jag verkligen uppskattar.
Överväger om jag ska prova A-43an med 76mm kanonen men den ser rätt "meh" ut på pappret och jag gillade den inte alls på T-34an, dessutom har den riktigt usel APCR.
Jag förväntar mig inte att A-44an kommer vara speciellt rolig den heller, men där verkar man i varje fall ha en chans att studsa ett skott emellanåt och Obj. 416 och Obj. 430 II verkar vara värda grinden.