2014-07-11, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Ja. Eller så har man en intellektuell kapacitet som en treåring.

Ja, det är ett vedertaget faktum av världens alla länder och anses av normala hjärnor lika självklart som att världen är rund. Det finns ingen anledning att ifrågasätta att den ägt rum.

Ja, treåringhjärnan Cole ställer många korkade frågor. Och?

1. Tungt argument, bre.

2. Öh, jo...
Citat:
"Källorna för studium av gaskamrarna är både sällsynta och otillförlitliga. (...) I stort sett är allt man vet grundat på personliga berättelser, på de nazistiska bödlarnas bekännelser i rättegångar efter kriget, på överlevandes och åskådarnas minnen. Det gäller här vittnesmål som bör kritiskt och grundligt undersökas, eftersom de kan vara påverkade av subjektiva faktorer av stor komplexitet." - Arno J. Mayer, professor vid universitet i Princeton, USA. I sin bok "Why did the Heavens not Darken? - the "Final Solution" in History", Pantheon Books, 1988
Källa: http://www.radioislam.org/islam/svenska/fildok/filer/faq/revfaq.htm#11

3. Och ni kan i vanlig ordning inte införliva oss andra i hur era fabler fungerar och hur dessa är sammanhängande. Så du tycker alltså att självaste S.W utsaga är korrekt och logisk?

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Hur kan det komma sig man kan undersöka om förintelsen... ??
Klart som sjutton, börja man säga att jorden är platt, och man har bevis för det. Så stoppas man

Klart som sjuttton, säger man att ta heroin är absolut är inte farligt för hälsan.Att man har bevis för det. Så stoppas man...

För det är verkligen vilseleda från sanningen utan ankomma med bevis det är så. Man hittar på "bevis" för det så är det klart ???

Om det vidarebefordras utan stoppas, varför går det bra här då?? Varför kan man sitta här?? Jag har absolut inga problem beskriva om det. Inte andra "förnekare" i heller i Tyskland som jag känner, konstigt.

Men däremot om man inbillar andra saker som inte instämmer med verkligenheten, som typ jorden är platt , eller det finns häxor utan komma med fakta som det finns belägg förr. Det är det ni inte har klarat av.

Det är för ni inbillar är det. Fortfarande inte sett i klart text det är så, inget land är nämnt förutom Tyskland. Men det är klart gjort sedan långt innan i så fallet var det inte.

Det är för ni inte kommer längre med eran "revision" Det ni har lyckats är förändra antalet döda i Auschwitz, från 4 mil till 1,4.

Under denna tiden jag har varit här, har det inte dykt upp något som omkullkastar den offentliga versionen... Jag väntar fortfarande bevis att den officiella versionen är fel....

Vill du ha svar i framtiden så gör inte dina inlägg så förbannat svåra att förstå. Jag antar att din första fråga är menad som: varför det ö.h.t är möjligt att forska kring förintel$en? Det är väl ingen som hävdat att det inte är möjligt? Det jag och andra sagt, är att det förekommer repressalier och arbetet bemöts inte i sak. Vilket gravt försvårar arbetet att förstå vad som hänt.

Skillnaden är att du borde kunna redogöra för orimligheten i att jorden skulle vara platt. Man svarar inte på frågan genom att hänvisa till andra som "varit med" och "sett" att jorden är rund. Tycker du att det är ett tillfredsställande svar?

Återigen det är med nöd och näppe jag förstår dig... Men ditt exempel om heroin är inte ens aktuellt i en diskussion om historia. Eller menar du att judar och andra riskerar att dö av överdos för att en så 'väldokumenterad händelse' ifrågasätts?

Det är tvärtom, det är ni som har lagt fram ett påstående som inte håller för kritiska frågor. Det är er plikt att försvara den. Vi frågar, ni svarar. Så hur är det med S.Ws självmordsförsök och vård av nazister? Bemöt påståendet i sak.

Att man får debattera på ett internetforum? Att det är möjligt att man med bokstäver kan översätta sina övertygelser eller bristen därav?

Intressant, dela med dig om vilka de är och om deras arbete blivit publikt och i vilken omfattning. Tänker du inte svara på frågan förklarar jag dig som lögnhals.

Vi har kommit väldigt långt vill jag ändå säga. "örnen och björnen", "lampskärmar", "tvål"... mm. Dessa element ingick i den officiella versionen... T.o.m Israhell har erkänt att tvål och lampskärmar är absurt skitsnack...
2014-07-11, 09:16
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.E
1.....

Citat:
Vill du ha svar i framtiden så gör inte dina inlägg så förbannat svåra att förstå. Jag antar att din första fråga är menad som: varför det ö.h.t är möjligt att forska kring förintel$en? Det är väl ingen som hävdat att det inte är möjligt? Det jag och andra sagt, är att det förekommer repressalier och arbetet bemöts inte i sak. Vilket gravt försvårar arbetet att förstå vad som hänt.
Jag ber om ursäkt att jag har svårt skriva på grund av dyslexi och inte bara det, jag är inte svensk i heller. Vad jag menar är att det skulle vara förbjudet att forska i förintelsen med de teorier ni har. Eftersom all forskning är kritiskt på ett eller annat viss.

Citat:
Skillnaden är att du borde kunna redogöra för orimligheten i att jorden skulle vara platt. Man svarar inte på frågan genom att hänvisa till andra som "varit med" och "sett" att jorden är rund. Tycker du att det är ett tillfredsställande svar?

Återigen det är med nöd och näppe jag förstår dig... Men ditt exempel om heroin är inte ens aktuellt i en diskussion om historia. Eller menar du att judar och andra riskerar att dö av överdos för att en så 'väldokumenterad händelse' ifrågasätts?
Min poäng är att det är självklara saker att jorden är platt, att heroin är inte ofarligt. Så spelar det inte roll hur mycket forskning man lägger bakom det som bekräftar det.
Citat:
Det är tvärtom, det är ni som har lagt fram ett påstående som inte håller för kritiska frågor. Det är er plikt att försvara den. Vi frågar, ni svarar. Så hur är det med S.Ws självmordsförsök och vård av nazister? Bemöt påståendet i sak.
Detta är ett typiskt en förnekares påstående. Men dombeslutet har fallit sedan länge tillbaks. Är försvaret inte nöjd med dombeslutet,vilket de inte bruka vara när de har förlorat en rättegång. Så är det försvaret som ska komma med tillräcklig information, så domen kan rivas upp igen. Så tyvärr faller det igen för er.

Citat:
Att man får debattera på ett internetforum? Att det är möjligt att man med bokstäver kan översätta sina övertygelser eller bristen därav?
Den möjligheten är också att med hjälp av internet kan hjärntvätta människor tro vissa saker, vilket man har fått bekräftat också via er. Men det betyder också att andra ögon kan checka upp förnekares "historier" vilket har gjort det svårare för er.

Citat:
Intressant, dela med dig om vilka de är och om deras arbete blivit publikt och i vilken omfattning. Tänker du inte svara på frågan förklarar jag dig som lögnhals.
jo i normala fall bruka jag svara på frågor. Det är inga problem för mig jag besvara dina frågor angående om S.Ws självmordsförsök. Vilket jag har gjort också.

Vi har kommit väldigt långt vill jag ändå säga. "örnen och björnen", "lampskärmar", "tvål"... mm. Dessa element ingick i den officiella versionen... T.o.m Israhell har erkänt att tvål och lampskärmar är absurt skitsnack...[/quote]
"örnen och björnen", "lampskärmar", "tvål" har tagits upp så många gånger innan. Det verka som ni hakar upp er på visa saker. Ni alla kommer med samma saker, sedan när man visar upp fakta, så har ni svårt ta åt er. Förklara det är lögn, förfalskningar med mera. Vilket ni oftast inte har belägg för.

Som typ med lampskärm är ju en sadistiskt kvinnans verk (ilse koch) och de allierade hade inte ens med det att göra. Det var SS domaren Konrad Morgen som undersökte en misstanke om det. Men han hittade inga bevis för det. Men det gick starka rykten i lägret om hennes "sadism" vilket hon bekräftade själv senare. Men däremot inget om lampskärmarna, vilket gjorde henne oskyldig. Men däremot fanns en del tatuerade "skinn" . Så största sannolikt så var hon skyldig, och det kan vara så det gjordes lampskärmar av människohud. Det fanns ett album med bilder med lampskärmar av (männsikohud?) men det albumet försvann.

Seventh Medical Laboratory
APO 403, c/o PK, New York, N.Y.
Section of Pathology

25 May 1945

SUBJECT: Identification of Tattoed Skin Hides

TO : COMMANDING GENERAL, Third U. S. Army
(ATTN: JUDGE ADVOCATE GENERAL)

1. There were submitted to this laboratory section for examination three tanned pieces of skin by Lt. Col. GIVIN from Buchenwald Camp with office record designation of Case 81 T.J.A.

2. The description follows:

......

PIECE C: Is truncated, measures 44 cm. at the base. The upper portion is 30 cm. long and the sides measure 46 cm. The skin is transparent, and shows two nipples in the upper area. These are 16 cm. apart. From the nipple level to the umbilicus is 23 1/2 cm. ....

MICROSCOPIC: The tissue consists of bundles of collagen showing occasional epithelial and sweat gland remnants. Granular black pigment granules are seen between some of the bundles.

3. Based on the findings in paragraph 2, all three specimens are tattooed human skin.

For the Commanding Officer,

(signature) REUBEN CARES
Major M.C.
Chief of Pathology

källa: http://www.nizkor.org/features/techniques-of-denial/appendix-8-01.html

Angående om tvålen, så är det också en skröna med verklighetsbakgrund. Det var ett forskningsprojekt. Men det kom aldrig i produktion. Så ni hänger upp er med småsaker, som inte har med utrotningen att göra. Ni försöker lägga rökridåer i tron att med hjälp att det låter osannolikt med dessa historier. Så är det lika med att förintelsen inte har hänt.
2014-07-11, 10:00
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
"Källorna för studium av gaskamrarna är både sällsynta och otillförlitliga. (...) I stort sett är allt man vet grundat på personliga berättelser, på de nazistiska bödlarnas bekännelser i rättegångar efter kriget, på överlevandes och åskådarnas minnen. Det gäller här vittnesmål som bör kritiskt och grundligt undersökas, eftersom de kan vara påverkade av subjektiva faktorer av stor komplexitet." - Arno J. Mayer, professor vid universitet i Princeton, USA. I sin bok "Why did the Heavens not Darken? - the "Final Solution" in History", Pantheon Books, 1988

Det finns mycket annan typ av bevisning som inte nämns i citatet som SS-rapporter som mycket detaljerat beskriver hur gasningarna och processen runt avrättningarna gick till, anteckningar och ritningar. Även om det skulle finnas problem med en del av originalkällorna för studium av gaskamrarna, ex vis subjektiva beskrivningar, har detta väldigt litet att göra med "frågan" om förintelsen. Gaskamrarna utgjorde bara en av många olika metoder för att massavrätta människor.

F.ö. har t.o.m. David Cole erkänt att gaskamrarna "förmodligen existerade". http://www.theguardian.com/world/2013/may/03/david-stein-cole-holocaust-revisionist

Citat:
Vi har kommit väldigt långt vill jag ändå säga. "örnen och björnen", "lampskärmar", "tvål"... mm. Dessa element ingick i den officiella versionen... T.o.m Israhell har erkänt att tvål och lampskärmar är absurt skitsnack...

Dom där sakerna har redan diskuterats många ggr i tråden. Läs lite i den.
2014-07-11, 10:04
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Är du en demagog, eller fanatiskt holohoXtroende eller bara en hycklande hobbyautist? Man får alltså undersöka bäst fan man vill, men gud nåde dig om dina slutsatser går mot den officiella historieskrivningen och du har stake att utmana den rådande vanföreställningen...
[...]

Precis som Atlas11 klargör är undersökningen omöjlig i praktiken, vilket du och alla profitörer av förinte$en är medvetna om.
[...]
Demagog? Nja, kanske.
Fanatiskt "holohoXtroende" (vad fan nu det ska vara)? Knappast.
Hycklande hobbyautist? Nix.

I sak så återkommer jag till frågan om varför riktiga vetenskapliga undersökningar och deras resultat skulle stoppas och hur det skulle gå till? Om man har någon inblick i den vetenskapliga och akademiska världen så ser man i princip direkt att allt där går ut på just ifrågasättande av tidigare sanningar och resultat! Vetenskap och akademisk forskning skulle inte vara detta utan just ifrågasättande som grundprincip. Dessutom skulle ju vilken journalist som helst hoppa på tåget så fort det visar sig att det innehåller någon som helst trovärdighet att räkna med och fakta baserade på verklighet och inte ideologiskt motiverade fantasier. (Pulitzerpriset? Kanske hört talas om det?)

Men antisemitiska förnekare gör det så klart oerhört lätt för sig själva:
All (seriös) forskning är korrupt och styrs av "judarna". Och all media är korrupt och styrs också av "judarna"... I korthet så styrs väl i princip allting som går er, eller den rasistiska nationalismen, emot av "judarna"??

Edit:
"Profitör av förintel$en"?? Om så vore.
Jag tjänar inte ett öre mer på att sitta här och tjabba med er förnekare! Snarare mindre i så fall.
Senast redigerad av d00rkey 2014-07-11 kl. 10:07.
2014-07-11, 10:21
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
Det är för ni inte kommer längre med eran "revision" Det ni har lyckats är förändra antalet döda i Auschwitz, från 4 mil till 1,4.
[...]
Aja baja, Herkules!

Jag skulle knappast vilja tillskriva några förintelseförnekare någon som helst ära i den nedskrivningen.
Siffran 4 miljoner var sovjetisk progaganda, och redan på 1950-talet antogs dagens siffror (1 - 1,4.. circa) av bl a Raul Hilberg och Gerald Reitlinger. (Vad det gäller Hilbergs uppskattningar så kanske det var först på 1960-talet.)

T ex:
Citat:
he [Reitlinger i The Final Solution] alleged that Soviet claims of the Auschwitz death toll being 4 million were "ridiculous", and he suggested an alternative figure of 800,000 to 900,000 dead

[källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Gerald_Reitlinger]
Senast redigerad av d00rkey 2014-07-11 kl. 10:24.
2014-07-11, 10:34
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
Dom där sakerna har redan diskuterats många ggr i tråden. Läs lite i den.
Ja, senast belystes t ex tvålfrågan mycket tydligt (trots att han är en danskjävel ) av Herkulesbig. Han ger dessutom en bra motivering till förnekarnas oerhörda intresse för dessa makabra detaljer.
Citat:
[...]
Angående om tvålen, så är det också en skröna med verklighetsbakgrund. Det var ett forskningsprojekt. Men det kom aldrig i produktion. Så ni hänger upp er med småsaker, som inte har med utrotningen att göra. Ni försöker lägga rökridåer i tron att med hjälp att det låter osannolikt med dessa historier. Så är det lika med att förintelsen inte har hänt.

[min, d00rkeys, fetning ovan]

Edit:
Citat:
[...]
F.ö. har t.o.m. David Cole erkänt att gaskamrarna "förmodligen existerade". http://www.theguardian.com/world/2013/may/03/david-stein-cole-holocaust-revisionist
[...]
Hoppsan! Detta var en nyhet för min del.
Citat:
Cole today still challenges established Holocaust scholarship, including the certainty about Nazi gas chambers. "The best guess is yes, there were gas chambers" he says. "But there is still a lot of murkiness about [bla, bla, bla]

[fetning av mig, d00rkey]
Senast redigerad av d00rkey 2014-07-11 kl. 10:41.
2014-07-12, 09:44
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Ja, senast belystes t ex tvålfrågan mycket tydligt (trots att han är en danskjävel [ ] ) av Herkulesbig. Han ger dessutom en bra motivering till förnekarnas oerhörda intresse för dessa makabra detaljer.

Edit:

Hoppsan! Detta var en nyhet för min del.
Danskjävel ?? haha ha tack för den d00rkey! ja det är mycket riktigt...

Samma för mig! Det var en nyhet för mig också men intressant. But I regret I didn't have the facility with language that I have now. I was just a kid," he said this week.

Som många andra... har man inte kunskap så blir man lätt blind.
2014-07-12, 23:41
Medlem

Jaha, så stavningsprogram och funktionen att editera samt tillgången av att använda danska, norska och engelska på forat är inte ett alternativ om man har svårt att artikulera i skrift i svenska eller har dyslexi? Nu har du förvisso varit mer begriplig, men ditt svar är korkat.

Det fanns t.ex. matematiska principer som ansågs oantastliga i flera hundra år, men efter kritisk granskning av principerna visade det sig att dessa principer var felaktiga. Det är alltså ingen indikation på att det inte existerar några eviga absoluta sanningar och därför är ett kritiskt förhållningssätt inte nödvändigt i granskning?

Domslutet som du vräker ur dig var under all kritik:
Citat:
Var tortyr av nazister inför krigsförbrytarrättegångar efter kriget praxis?

Det är numera känt att tortyr av tillfångatagna tyskar i allierad fångenskap snarare var en regel än ett undantag. Särskilt inför de allierades krigsförbrytarprocesser där man sökte "mjuka upp" de åtalade och få dem att säga det man ville höra. Även förnedring, förolämpningar, psykisk terror, hot om att skicka de åtalades fruar och barn till Sibirien hörde till metoderna.

Julius Streicher som var en av de huvudåtalade inför Nürnbergrättegången, sade att han torterats, piskats, tvingats dricka ur en latrin och blivit bespottad av de allierade förhörsledarna (se "Streicher opens his case", The Times, 27/4-1946). Man valde från allierat håll att stryka bort Streichers anklagelse från de utskrifter av rättegångsprotokollet som sedan publicerade för allmänheten.

Och frågad huruvida de åtalade tyskarna inför Dachau-rättegången verkligen hade utsatts för skenrättegångar där man uttalat dödsdomar över de åtalade, svarade den judiske chefen för Dachau War Crimes Administration Branch, löjtnant A.H. Rosenfeld:

"Ja, självklart. Det fanns inget annat sätt få dessa fåglar att tala. (...) Det var ett trick, och det fungerade utmärkt."

(Intervju med A.H. Rosenfeld publicerad i Chicago Tribune, 30 april 1948.)

I samband med Dachau-rättegångarna och den sk. "Malmedy rättegången" mot tyskar för en påstådd massaker på amerikanska soldater under kriget, tillsattes en undersökningskommission ledd av de amerikanska domarna Edward Van Roden och Gordon Simpson för att utreda omständigheterna kring dessa rättegångar. I tidningen "The Progressive" feb. 1949, sid 21-22, under rubriken "Amerikanska övergrepp i Tyskland" skrev domare Edward Van Roden om vad han visste om amerikanernas förhörsmetoder av de tillfångatagna tyskarna inför rättegångarna:

"De amerikanska utfrågarna vid U.S. Court i Dachau, Tyskland, använde följande metoder för att få fram bekännelser:

Slag och brutala sparkar. Sönderslagande av tänder, krossande av käkar. Skenrättegångar. Inspärrningar i isoleringsceller. Man utgav sig för att vara präster. Starkt beskärda matransoner. Andligt berövande. Löften om frikännande."

"Våra utfrågare brukade trä på en svart huva över den anklagades huvud och sedan slå honom i ansiktet med knogjärn, sparka honom, och slå honom med gummislang. Många av de tyska svaranden fick tänderna utslagna. I vissa fall fick de käkarna krossade.

Av de 139 fall som vi undersökte, var det bara två som inte hade fått sina testiklar söndersparkade."

Jag väntar på ditt nästa drag, antisemitkortet. Gör mig inte besviken snälla!

Fantastiskt! Så du tycker alltså att en envägskommunikation är att föredra framför möjligheten till debatt och meningsutbyte på internet? Möjligheten att diskutera och granska är alltså för jobbigt? Det finns inga faror alls i det?!

Du slingrade dig och gav mig inget tillfredsställande svar. Är utsagan logisk, ja eller nej? *motivera!* Anledningen till att "vi" hakar upp "oss" är att dessa utsagor inte är rimliga men ändå används - trots att de blivit ogiltigförklarade antingen i ett domslut, eller att de bryter mot logikens hårda och kalla ramverk. Det är en anledning nog för att riva upp allt och påbörja en ny granskning. Vilket ni holox-troende inte vill, eftersom: A. Era intressen är för djupt sammankopplade med den officiellt historiska förklaringen. Det blir ganska svårt att motivera krigsbrotten i Mellanöstern t.ex. B. Ni har lärt er detta och är antingen oförmögna att öppna en ny undersökning av känslomässiga skäl. D.v.s programmerade till att inte ställa frågor.

Det är alldeles för många "kanske", "rykten", "inget" och "det kan vara" för min simpla smak. Men vad fan vet jag. En auktoritet i ämnet har gestaltat sig i Stéphane Bruchfeld från Svenska Kommittén mot Antisemitism som borde veta mer kan man tycka!:
Citat:
Under Nürnbergrättegången användes dock detta påstående för att bevisa hur ohyggligt hemska tyskarna var. Dokument 3420-PS, 3421-PS, 3423-PS "bevisade" att tyskarna utvalde de tatuerade fångar som var "de mest artistiska exemplaren", mördade fångarna, flådde dem och gjorde "lampskärmar och hushålls-prydnader av huden" (dokument 3420-PS). Dokumenten arkiverades som bevis USA-252 och USA-253 mot tyskarna. Även Sovjet presenterade "bevis", USSR-393, som bestod av "några exemplar av nästan färdiggarvad mänsklig hud".

Redan 1976 erkände chefen för den amerikanska ockupationszonen i Tyskland, general Lucius D. Clay att de påstådda lampskärmarna ej var äkta, utan var gjorda av "getskinn".

Och 1995 tillstår slutligen Volkhard Knigge, chefen för Buchenwalds minnesplats, och det läger där de första lampskärmsryktena spreds, att det "vid undersökningar nyligen" är bevisat att de berömda lampskärmarna som uppvisats i självaste verket är gjorda av "svinläder":

"Också "lampskärmar" som påståtts vara gjorde av människohud har vid undersökningar nyligen visat sig vara av svinläder."

(Pressmeddelandet från DPA, Deutsche Pressagentur, 4 april, 1995.)

Alltså har ledande källor helt sågat historien om lampskärmar av mänsklig hud.

Men så sent som i Aftonbladet 27 januari 1995 kunde man läsa följande osanningar:

"DEN BRUTALA SANNINGEN. Förintelsen av dem som inte passade in i nazisternas världsbild var ohygglig. Alla fångar klipptes. Håret skulle användas till stoppning, tyg och garn. Feta fångar förvandlades till tvål. "Äkta judetvål", stod det på tvålbitarna som delades ut till fångarna. (...) Tatuerade fångar flåddes. Huden användes till lampskärmar, små handväskor och handskar."

Och Stéphane Bruchfeld från Svenska Kommittén mot Antisemitism, skrev i sin skrift "Förnekandet av Förintelsen" från 1995, sid 17:

"I koncentrationslägret Buchenwald förekom att tatuerad människohud garvades och användes till t.ex. lampskärmar."

Så trots att lögnen är avslöjad fortsätter propagandister att sprida dessa krigslögner och hetspropaganda, och de lär tyvärr göra så i många år till.

Sanningen och historiska fakta är inget de respekterar, det viktiga för dem är de propagandistiska vinster man kan dra av att sprida vissa historier, det är det enda som räknas. När de anser att en lögn tjänat ut sitt syfte, kan de sedan själva välja att dumpa dem. (Se exempelvis Israels revision av den historiska Massada-myten som sionisterna själva odlat, och vars syfte var "att ena judarna", men som nu när detta är gjort, bekvämt kan avvecklas.)
Källa: http://www.radioislam.org/islam/svenska/fildok/filer/faq/revfaq.htm#59
2014-07-12, 23:42
Medlem

Fortsättning:

Du kallar det för verklighetsbakgrund? Du har precis sagt emot dig själv och det är inte lite. Det kanske, möjligtvis, potentiellt, nästan är så, men hon var oskyldig. Men hon har erkänt sig vara "sadist" och hade makabra grejer hemma hos sig, så vi säger att det har en verklighetsbakgrund...

Citat:
Påståendet att tyskarna gjorde tvål på sina offer hör till en av de värsta krigslögnerna i modern historia. Under åratal har den spridits av olika judiska propagandister och har via massmedia, som älskar det makabra och vedervärdiga, lett till att den denna simpla lögn upphöjts till "sanning".

Under Nürnbergrättegången tog den sovjetiske åklagaren Smirnov upp denna anklagelse och presenterade sina bevis; ett "erkännande" från en som arbetat med tvålproduktionen (bevis USSR-197), "vittnesmål" från brittiska krigsfångar som tvingats delta i tvåltillverkningen (bevis USSR-264 och USSR-272) ett "recept" för hur man gör tvål av människor (bevis USSR-196) och sluligen en bit av den famösa tvålen, Nürnbergbevis USSR-393.

Den kände judisk-sovjetiske propagandisten Ilya Ehrenburg skrev i sin bok "The War: 1941-1945", sid 30:

"Jag har hållit i min hand en bit tvål märkt med de legendariska "rent judisk tvål", tillverkad av kropparna efter de förintade. Men det finns inget behov att prata om dessa saker. Tusentals böcker har skrivit om det."

Den kände judiske "nazistjägaren" Simon Wiesenthal hör till en av de ivrigaste spridarna av denna krigslögn. I tidningen "Der neue Weg" nr 17/18 1946 skrev Wiesenthal om "tvålfabriken" i Belzec:

"Fabriken fanns i Galizien, i Belsetz [Belzec]. I denna fabrik användes 900 000 judar som råmaterial."

"För den civiliserade världen är det kanske obegripligt, med vilken förtjusning nazisterna och deras fruar betraktade denna tvål. I varje bit tvål såg de en jude, som man trollat in i den och därmed förhindrat att en ny Freud, Ehrlich eller Einstein fick växa upp."

Numera är det erkänt från centralt judiskt håll att inga tvålar någonsin gjorts på judar.

Deborah Lipstadt en av förintelsedogmens "auktoriteter" skrev redan 16/5 1981 i "Los Angeles Times":

"Faktum är, att nazisterna aldrig använde kropparna efter judar, eller för den delen av några andra för tvålproduktion."

Senare har andra "auktoriteter" från judiskt håll erkänt att ingen tvål gjorts på judar, bl.a. Gitta Sereny och Walter Laqueur. Och april 1990 erkände Shmuel Krakowski, arkivchef på förintelsemuséet Yad Vashem i Israel och professor Yehuda Bauer samma sak (se "Northern Californian Jewish Bulletin" 27 april, 1990).

Tvål-lögnen är inget annat än en avskyvärd krigslögn som först dök upp under första världskriget då tyskarna påstods ha gjort tvål av stupade engelska och franska soldater. Denna lögn erkändes som just en sådan av britterna efter kriget, men 20 år senare var det dags att damma av den och återanvända den mot tyskarna än en gång.

Personer som sprider uppgifter att tyskarna gjorde tvål av judar som de sedan med glädje använde när de badade gör sig verkligen skyldiga till "missaktning mot folkgrupp", i detta fall mot tyskarna.

Och tänk tanken att palestinierna någonsin skulle kläckt ur sig och påstått att judarna samlat ihop hundratusentals palestinier i exempelevis Negev-öknen i Israel, och där massmördat dem och sedan tillvaratagit kropparna som tvål och gödsel! Tänk om palestinierna någonsin hävdat något sådant! Visst skulle det låta fullständigt befängt, men det är ju precis det sionisterna har tutat i folk att tyskarna skall ha gjort med judarna under andra världskriget.
OBS:
Inskriptionen R.I.F. på tvålarna stod inte för "Rein Jüdisches Fett" - Rent Judiskt Fett, som propagandisterna länge påstått, utan i stället för den tyska beteckningen "Reichsstelle für Industrielle Fettversorgung", d.v.s. Rikscentralen för industriell fettförsörjning.

Källa: http://www.radioislam.org/islam/svenska/fildok/filer/faq/revfaq.htm#59

Gör inte de absurda utsagorna från förespråkarna av holohoax att du börjar ana ugglor i mossen? Det här ska föreställa verkliga historiska experter men använder sig av uppenbara felaktigheter i sin rapportering till den 'upplysta' massan!
2014-07-13, 01:58
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Gör inte de absurda utsagorna från förespråkarna av holohoax att du börjar ana ugglor i mossen? Det här ska föreställa verkliga historiska experter men använder sig av uppenbara felaktigheter i sin rapportering till den 'upplysta' massan!

Det där är gammalt och avverkat. I Buchenwaldlägret har man hittat några enstaka föremål som dokumenterat och säkert är tillverkade av människoskinn. Förmodligen är det ett fåtal experiment som gjordes. Det är ingen som hävdar att det skall ha varit en masstillverkning eller ens en planerad tillverkning. Sen enligt ett dokument som hittats skall ett företag på beställning ha tillverkat en tank avsedd för att tillverka tvål av människofett, det är allt. Ingen tror på de där sagorna och det är revisionisterna som sprider lögner om vanföreställningar. Men visst har en del fakta misstolkats och förstorats upp, exempelvis ryssarna som tidigt hävdade att 4 miljoner människor dött i Auschwitz. Några missförstånd som sedan länge är avverkade eller enstaka lögner tar inte udden av de hundratusentals bevis som finns på förintelsen.
2014-07-13, 02:30
Medlem
När man ser någon frekvent länka till radio islam för sina "fakta" så vet man att personen inte har något intresse för sanning och ärlig diskussion.

Citat:
Svensk-Islamska Förbundet skall stå bakom Radio Islam. Radio Islam säger sig vilja värna om yttrandefriheten och verka för ökad förståelse och vänskap mellan de islamska folken och det svenska folket.[1] Innehållet i Radio Islam består till stor del av argumentation för konspirationsteorier riktade mot judar som bland annat hävdar att Förintelsen inte ägt rum. Innehållet följer mallen för klassisk antisemitisk retorik, med föreställningar om judars makt över massmedia och USA:s regering. Särskild uppmärksamhet har det så kallade Radio Islams Uppslagsverk väckt. Det är ett dokument över ett större antal personer och organisationer, varav många enligt verket har judisk anknytning.

Närradiokanalen Radio Islam startades 1987 i Stockholm av Ahmed Rami.[2] Under de första åren medverkade flera kända svenskar, framför allt sådan som varit verksamma inom Palenstinarörelsen, som gäster Radio Islam. Bland dessa fanns Per Gahrton och Jan Guillou, som båda senare tog avstånd från Ramis idéer.

Efter att Svenska kommittén mot antisemitism hade anmält Radio Islam till justitiekanslern, väcktes 1989 åtal mot radiokanalens ansvarige utgivare Ahmed Rami. Rami dömdes 1990, mot sitt nekande, till sex månaders fängelse för hets mot folkgrupp, och sändningstillståndet drogs in under ett år.[2]

Efter att Radio Islam fick tillbaka sitt tillstånd var David Janzon, som hade en bakgrund inom Sveriges nationella förbund, ansvarig utgivare. År 1993 dömdes David Janzon till tre månaders fängelse för hets mot folkgrupp på grund av Radio Islams nya sändningar.[2]

11 april 1996 fick Radio Islam åter sändningstillstånd, genom Svensk–Islamiska föreningen och Tayyar Razve, som tidigare tryckt propagandamaterial åt Rami. 31 maj 1996 återupptogs sändningarna.[3] 1997 upphörde sändningarna efter att Radio Islam inte betalade sina avgifter till City Närradio I.[4]

Källa: http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Radio_Islam

Läser man vilken dynga och lögner denna och liknande förnekarsidor spyr ur sig, och jämför med de verkliga och kontrollerbara fakta vittnesmål dokument etc som tillsammans bildar ett massivt bevis för att förintelsen är ett erkänt historiskt faktum, så är det inte svårt att välja vad man ska tro på om man är vid sina sinnens fulla bruk.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2014-07-13 kl. 02:33.
2014-07-13, 07:10
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jaha, så stavningsprogram och funktionen att editera samt tillgången av att använda danska, norska och engelska på forat är inte ett alternativ om man har svårt att artikulera i skrift i svenska eller har dyslexi? Nu har du förvisso varit mer begriplig, men ditt svar är korkat.

Det fanns t.ex. matematiska principer som ansågs oantastliga i flera hundra år, men efter kritisk granskning av principerna visade det sig att dessa principer var felaktiga. Det är alltså ingen indikation på att det inte existerar några eviga absoluta sanningar och därför är ett kritiskt förhållningssätt inte nödvändigt i granskning?

Domslutet som du vräker ur dig var under all kritik:

Jag väntar på ditt nästa drag, antisemitkortet. Gör mig inte besviken snälla!

Fantastiskt! Så du tycker alltså att en envägskommunikation är att föredra framför möjligheten till debatt och meningsutbyte på internet? Möjligheten att diskutera och granska är alltså för jobbigt? Det finns inga faror alls i det?!

Du slingrade dig och gav mig inget tillfredsställande svar. Är utsagan logisk, ja eller nej? *motivera!* Anledningen till att "vi" hakar upp "oss" är att dessa utsagor inte är rimliga men ändå används - trots att de blivit ogiltigförklarade antingen i ett domslut, eller att de bryter mot logikens hårda och kalla ramverk. Det är en anledning nog för att riva upp allt och påbörja en ny granskning. Vilket ni holox-troende inte vill, eftersom: A. Era intressen är för djupt sammankopplade med den officiellt historiska förklaringen. Det blir ganska svårt att motivera krigsbrotten i Mellanöstern t.ex. B. Ni har lärt er detta och är antingen oförmögna att öppna en ny undersökning av känslomässiga skäl. D.v.s programmerade till att inte ställa frågor.

Det är alldeles för många "kanske", "rykten", "inget" och "det kan vara" för min simpla smak. Men vad fan vet jag. En auktoritet i ämnet har gestaltat sig i Stéphane Bruchfeld från Svenska Kommittén mot Antisemitism som borde veta mer kan man tycka!: Källa: http://www.radioislam.org/islam/svenska/fildok/filer/faq/revfaq.htm#59

Skrev jag inte, de gjordes aldrig någon produktion allt var ett experiment? ändå tar du upp det!
Skrev jag inte, förintelsen handlar om flera miljoner av nazisterna mördade och massavrättade människor och inte om tvål och lampskärmar? ändå tar du upp det.
Vad har detta med bevis för förintelsen???

ett message om att människofett är funnen i en av de få tvålarna.
Archive/File: camps/stutthof/press/forensic_confirmation
Last-Modified: Oct. 13, 2006

http://www9.sbs.com.au/theworldnews/region.php?id=131784®ion=3

SOAP MADE FROM HUMAN REMAINS
7.10.2006. 10:52:34

The Nazis used human fat to make soap during the Second World War
in a medical academy located in what is now the Polish Baltic
sea port city of Gdansk, Polish war crimes prosecutors confirmed
today.

Officials with Poland's Institute for National Remembrance (IPN)
based their findings on a laboratory analysis of a piece of soap
found in 1945 in the medical academy which was run by German
Professor Rudolf Spanner.

A new laboratory analysis of the soap revealed human fat was one
of its components, spokesperson for IPN Paulina Szumera told Deutsche
Presse-Agentur in a telephone interview.

Human remains used to make the soap were believed to have been
brought from Kaliningrad, Bydgoszcz and the Stutthof Nazi German
concentration camp located about 30 km from Gdansk.

The IPN investigation found that the soap in question was used to
clean operating and autopsy rooms.

The piece of soap was used as evidence in the post-WWII Nuremburg
Trials where prominent German Nazis were prosecuted for crimes against
humanity.

At the time, prosecutors lacked the technology to determine
whether the soap contained human tissue.

Jaha, en "ren lögn" med tvålar som fortfarande finns i Polen och ett existerande recept...

http://forum.axishistory.com/viewtop...an+soap+danzig

Självklart var detta bara som ett "experiment", det blev alltså inte masstillverkat.
Sedan detta om lampskärmen. Ingen masstillverkning där, fortfarande misstanke om det ILSE som låg bakom. Men SS domaren Konrad Morgen fann ingen bevis för. Men det betyder inte att hon inte gjorde det. Hon var den som var mest misstänkt.

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Holocaust/skinapp.html

https://groups.google.com/forum/?hl=en#!msg/de.alt.folklore.urban-legends/V1BtVp64nrM/vHEZRbtglGcJ
Finns ett brev från Berlin till Patologen i Buchenwaldm att upphöra detta med människor souvenirer:

Citat:
Weimar/Buchenwald, den 7. Mai 1942

An den Leiter der Pathologie
K.L. Buchenwald

Es wird darauf aufmerksam gemacht, dass mit
sofortiger Wirkung die Anfertigung sogenannter Geschenk-
artikel (Schrumpfköpfe u.s.w.) einzustellen ist.

Ja!! Försvaret bruka kalla att rättegången var under all kritik när det går emot dem.
Finns det någon rättegång som försvaret har godkänt utan kritik emot den?? Nu menar jag allvarliga saker, inte fortkörning! Nej! tänkte väl det. Så den kommentaren kan du glömma. - att det är vi ska komma med bevis!!

Nej jag slingrade mig inte. Jag gav det svaret som är tillfredsställande utifrån det jag vet.

Men är det okey ta sidospår enligt dig?? Som inte egentligen hör inte till förintelsen men visar att tydligt vad de menade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in