2014-07-10, 16:07
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
När du går in på deras hemsida står det att du är anonym då?

Att den visar Portlane AB är helt korrekt, det är där Anonine huserar. Kör även en DNS Leak Test från grc.com. Möjligen lär du mecka i din router att köra med Portlane DNS (80.67.0.2 och 91.213.246.2) för att undvika onödigt info-läckage via din vanliga isp.
Citera
2014-07-10, 18:53
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Att den visar Portlane AB är helt korrekt, det är där Anonine huserar. Kör även en DNS Leak Test från grc.com. Möjligen lär du mecka i din router att köra med Portlane DNS (80.67.0.2 och 91.213.246.2) för att undvika onödigt info-läckage via din vanliga isp.

Jag vet att det ska stå Portlane AB, men det står det medans det också står Anonines hemsida att jag inte är anonym, har aldrig haft detta problem förut, det är helt nytt så jag har ingen aning om vad jag ska göra

Edit: Har ändrat DNS på routern nu (tror jag) vad gör det för nytta?
Senast redigerad av Lblom 2014-07-10 kl. 19:04.
Citera
2014-07-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Jag vet att det ska stå Portlane AB, men det står det medans det också står Anonines hemsida att jag inte är anonym, har aldrig haft detta problem förut, det är helt nytt så jag har ingen aning om vad jag ska göra

Edit: Har ändrat DNS på routern nu (tror jag) vad gör det för nytta?

haha, ja du, jag fick igång anonines openvpn ikväll och det rullar på som det ska.
enligt dns leak så är de inget fel och enligt ip´t så är jag ca 90 mil längre upp i landet,
men på anonines sida står jag som "icke anonym"

Fick även en månad extra då jag tidigare mejlade dem och frågade vad f-n de sysslar med.
Citera
2014-07-11, 00:44
Citat:
Ursprungligen postat av maptune
haha, ja du, jag fick igång anonines openvpn ikväll och det rullar på som det ska.
enligt dns leak så är de inget fel och enligt ip´t så är jag ca 90 mil längre upp i landet,
men på anonines sida står jag som "icke anonym"

Fick även en månad extra då jag tidigare mejlade dem och frågade vad f-n de sysslar med.

Då är det förmodligen något fel på deras hemsida då?
Citera
2014-07-11, 06:41
Medlem
BaalZeBubs avatar
Kommer inte in på openvpn sedan ett par timmar. Men samma konto funkar bra att logga in med på webbsidan.

AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
Citera
2014-07-11, 09:18
Medlem
Tröttnade för en stund och kliver bort från Anonine.
Har nu gjort som ett par andra, startat och testar purevpn och det rullar på bra.
Dock lite DNSleaks till google i USA om man kopplar sig till servern i Sverige.
Senast redigerad av maptune 2014-07-11 kl. 09:24.
Citera
2014-07-11, 15:44
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Kommer inte in på openvpn sedan ett par timmar.

PPTP fungerade inatt/morse men inte OpenVPN. OpenVPN fungerar dock nu igen.
Citera
2014-07-11, 20:12
Medlem
MrRasks avatar
Provade tidigare idag och då kom jag in på OpenVPN utan problem, men nu vid 19 tiden så är det helt omöjligt att komma in.
För mig verkar det helt uppenbart att Anonines servrar är överbelastade eller nått?

Finns det nått bra sätt man kan kolla det?

Om det är nån fler som har problem så berätta gärna..

Jag börjar bli jävligt trött på det här strulet iaf, har använt Anonine länge men sån här mkt strulande har jag aldrig upplevt..
Citera
2014-07-11, 20:14
Medlem
MrRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Kommer inte in på openvpn sedan ett par timmar. Men samma konto funkar bra att logga in med på webbsidan.

AUTH: Received control message: AUTH_FAILED

Det är det som är lite märkligt, på deras hemsida så säger det att det felmeddelandet får man om man skriver in fel kontouppgifter...

Men det är ju synnerligen märkligt eftersom man med samma kontouppgifter kommer in galant på sidan utan problem.
Citera
2014-07-11, 20:24
Medlem
Kan någon med Anonine svara om man får detta felmeddelandet eller inte på http://www.omegle.com då man kopplar upp sig till en chat?

Citat:
Technical error: Server was unreachable for too long and your connection was lost. Sorry. Omegle understands if you hate it now, but Omegle still loves you

Funkar fint nedkopplad från Anonine, men uppkopplad nej.. slutade fungera för någon vecka sedan?
Citera
2014-07-12, 00:45
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRask
Det är det som är lite märkligt, på deras hemsida så säger det att det felmeddelandet får man om man skriver in fel kontouppgifter...

Men det är ju synnerligen märkligt eftersom man med samma kontouppgifter kommer in galant på sidan utan problem.

Det beror nog på att de har många servrar, men alla behöver kontakt med samma databasserver som kollar upp nick och lösenord. Så när man kopplar upp sig med openvpn hamnar man på någon lokal server som tappat kontakten med databasen.

Fast det hjälper ju inte att man förstår det, det är lika irriterande iallafall.
Citera
2014-07-12, 01:14
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRask
Provade tidigare idag och då kom jag in på OpenVPN utan problem, men nu vid 19 tiden så är det helt omöjligt att komma in.
För mig verkar det helt uppenbart att Anonines servrar är överbelastade eller nått?

Finns det nått bra sätt man kan kolla det?

Om det är nån fler som har problem så berätta gärna..

Jag börjar bli jävligt trött på det här strulet iaf, har använt Anonine länge men sån här mkt strulande har jag aldrig upplevt..
Har frågat dem flera gånger utan svar. Därför skiter jag hädanefter högaktningsfullt i denna numer förskräckligt instabila tjänst.
Senast redigerad av crillecrille 2014-07-12 kl. 01:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in