2014-03-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yabbah
Fler än jag som inte kan använda tjänsten just nu? Får att användarnamn eller lösenord är felaktiga :/

Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Samma problem här, dåligt.

Samma här, har inte fungerat på över 2 timmar...
Citera
2014-03-14, 23:36
Medlem
burtllls avatar
testat anonine tidigare, utan ner 94Mbit/s upp 10Mbit/s med anonine ner 6 Mbit som sämst(lol uselt)brukar hamna typ 20 Mbit/s ner i vanliga fall, men tycker det e skitsamma tankar ner i mellan 3-6 MB/s typ oftast , har inte så bråttom
Citera
2014-03-14, 23:57
Medlem
SWINs avatar
Gav själv upp Anonine - för mycket konstigheter på sistone.

För er som är nybörjare, och konstaterar att "oj, inget problem med tjänsten - är ju anonym" - tänk på att alla VPN & proxytjänster kan logga och spara allt du gör on-line - lösenord inga problem, men även HTTPS med mera är enkelt att se vad du gör.

Så, hitta inte på något fuffens, eller kolla ditt banksaldo, om du ej är 100 på din VPN.
Citera
2014-03-15, 01:24
Medlem
burtllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWIN
Gav själv upp Anonine - för mycket konstigheter på sistone.

För er som är nybörjare, och konstaterar att "oj, inget problem med tjänsten - är ju anonym" - tänk på att alla VPN & proxytjänster kan logga och spara allt du gör on-line - lösenord inga problem, men även HTTPS med mera är enkelt att se vad du gör.

Så, hitta inte på något fuffens, eller kolla ditt banksaldo, om du ej är 100 på din VPN.

så vad ska man göra då för att tanka relativt säkert? e det inget att lita på vpn tjänster? trodde anonine inte sparade loggfiler
Citera
2014-03-15, 10:37
Medlem
frihetskrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burtlll
så vad ska man göra då för att tanka relativt säkert? e det inget att lita på vpn tjänster? trodde anonine inte sparade loggfiler

Om du endast laddar ner filer så behöver du ingen vpn för att känna dig säker. Det finns en anledning till att i princip bara uppladdare åker fast och det är för att dom är just källan till allt material som kommer ut. Är du ändå nojig så använd en vpn du.

Jag tycker att det är otroligt dumt att sitta och anklaga Anonine för att vara osäkert utan några som helst källor på att det skulle stämma. Visst har Anonine blivit förändrat på sistonde men att komma med sådana påstående är bara onödigt.
Citera
2014-03-16, 19:44
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrakultur
Tipsar om VPNBook.com. Mycket seriös tjänst baserat i underbara Rumänien som går runt på donationer. Riktigt fin lina utan problem och de erbjuder OpenVPN och PPTP.

Pros:
+ Ingen (0) loggning!
+ Helt gratis
+ Snabbt & stabilt
+ Alla portar öppna
+ Även UK & US endpoint (för t.ex. Netflix)

Cons:
- Byter det publika anslutningslösenordet 1 gång i månaden vilket man då måste updatera i sina inställningar (buhu)
- "Hacking, attacking, and fraudulent activities are strictly prohibited and are not protected by our privacy policy." men det är förstås standard.

Testa för all del. Till skillnad från alla andra "gratis" tjänster fulla med ads får man en ren och professionell vpn här. Jag reserverar mig för betaltjänster tills vidare.

@F FlacLossless,
vacker bild på Finlands stolthet

Snacka inte skit, Vpn Book loggar.

Privacy Policy

Our privacy policy is simple: We respect your privacy. We do not collect any personal information or store any user's internet data. The only thing we log is the IP address and time the connection was made. We log connection information in order to reduce abusive activities and keep this free VPN service online for all legitimate users. Connection logs are automatically deleted every week.
Citera
2014-03-16, 22:42
Medlem
exhilists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Om du endast laddar ner filer så behöver du ingen vpn för att känna dig säker. Det finns en anledning till att i princip bara uppladdare åker fast och det är för att dom är just källan till allt material som kommer ut. Är du ändå nojig så använd en vpn du.

Jag tycker att det är otroligt dumt att sitta och anklaga Anonine för att vara osäkert utan några som helst källor på att det skulle stämma. Visst har Anonine blivit förändrat på sistonde men att komma med sådana påstående är bara onödigt.

Fast med torrent teknik så är det oundvikligt att man laddar upp en del under tiden man laddar ner.
Man kan begränsa upload hastigheten så det blir minimalt uppladdat men det tar nog en domstol inte hänsyn till.
Citera
2014-03-22, 10:39
Medlem
Studsbolls avatar
Efter att ha använt denna tjänst i två år måste jag nu erkänna att det bara gått utför på sista tiden. Jag antar det beror på ägarbyten och tråkigheter. Just nu kan jag inte ens logga in på sidan då de påstår att det är fel användarnamn/lösenord, men logga in på tjänsten går bra med samma namn. Det var droppen. Jag kommer inte förnya tjänsten.
Citera
2014-03-23, 07:42
Medlem
MuppSmurfs avatar
Har länge använt denna tjänsten utan problem, har jag haft tur ?

När jag kollade idag så kan jag dock konstatera att de sänker hastigheten mer än vanligt, har varit bortrest en tid nu så jämför med sist jag använde det..

Utav 100mbit så får jag 19mbit.. är det bra eller dåligt?
Citera
2014-03-23, 11:37
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppSmurf
Har länge använt denna tjänsten utan problem, har jag haft tur ?

När jag kollade idag så kan jag dock konstatera att de sänker hastigheten mer än vanligt, har varit bortrest en tid nu så jämför med sist jag använde det..

Det är uselt. De var bra tidigare, men har förvandlats till skit. Skulle inte förvåna mig om det är osäkert också. Snabba ägarbyten leder sällan till något bra.
Citera
2014-03-23, 15:58
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppSmurf

Det är pissigt. Min Debian kör PPTP för min TorExit och jag får i skrivande stund 83/101 över PPTP mot bredbandskollen. Har inte orkat mecka med OpenVPN att återstarta automagisk vid omstart/avbrott så jag vet inte vad OpenVPN får för hastighet just nu.

Vad har din dator för CPU? T.ex. en P4 på 3 GHz klarar inte av att maxa 100 Mbit på långa vägar med OpenVPN, inte heller en Intel Atom eller AMD-snikare.
Senast redigerad av hasenfrasen 2014-03-23 kl. 16:03.
Citera
2014-03-23, 17:26
Medlem
Finns det något man kan göra Avstängning
Du har fått en avstängning för brott mot 2.01. Ohörsamhet.

det fins bara en tåd de inte bobbar mig förmin dyslexi

kanske fel sälle men om någon vänlig själ vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in