2014-09-20, 14:52
Medlem
Anonine har släppt en ny config-fil med en hel del nya serverplatser runt om i världen. Nu är det bara servrar i Hong Kong och Tokyo som jag väntar på.
  • Argentina
  • Australien
  • England
  • Frankrike
  • Holland
  • Island
  • Italien
  • Kanada (Montreal)
  • Kanade (Toronto)
  • Kanada (Vancouver)
  • Luxemburg
  • Panama
  • Ryssland
  • Schweiz
  • Spanien
  • Sverige
  • Sverige 2
  • Turkiet
  • USA (Atlanta)
  • USA (Chicago)
  • USA (Dallas)
  • USA (Los Angeles)
  • USA (Miami)
  • USA (New York)
Citera
2014-09-20, 14:59
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybrpnk
Anonine har släppt en ny config-fil med en hel del nya serverplatser runt om i världen. Nu är det bara servrar i Hong Kong och Tokyo som jag väntar på.
  • Argentina
  • Australien
  • England
  • Frankrike
  • Holland
  • Island
  • Italien
  • Kanada (Montreal)
  • Kanade (Toronto)
  • Kanada (Vancouver)
  • Luxemburg
  • Panama
  • Ryssland
  • Schweiz
  • Spanien
  • Sverige
  • Sverige 2
  • Turkiet
  • USA (Atlanta)
  • USA (Chicago)
  • USA (Dallas)
  • USA (Los Angeles)
  • USA (Miami)
  • USA (New York)

Shit inte dåligt, bara att tanka den nu då.
Citera
2014-09-20, 15:28
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Någon annan som har strul med Anonine? Mitt internet blir skit segt när jag ansluter till OpenVPN. Brukar ligga på runt 110 ner, men när jag ansluter till Anonine Via OpenVPN går den siffran ner till 20 istället, vilket är ett jävla dropp i hastighet.

Kolla vad du har för olika nätverksprotokoll installerade på din TAP adapter i inställningar för nätverkskort.

För vet att ett protokoll som heter appex networks accelerator stryper hastigheten rejält.
Citera
2014-09-20, 15:48
Bannlyst
Finns det verkligen ingen VPN tjänst som man kan betala med via sms utan att använda wywallet? För där spricker hela nonymitetsgrejen.
Citera
2014-09-20, 17:08
Medlem
MuppSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybrpnk
  • Argentina
  • Australien
  • England
  • Frankrike
  • Holland
  • Island
  • Italien
  • Kanada (Montreal)
  • Kanade (Toronto)
  • Kanada (Vancouver)
  • Luxemburg
  • Panama
  • Ryssland
  • Schweiz
  • Spanien
  • Sverige
  • Sverige 2
  • Turkiet
  • USA (Atlanta)
  • USA (Chicago)
  • USA (Dallas)
  • USA (Los Angeles)
  • USA (Miami)
  • USA (New York)

Vart hittar jag den filen?
Citera
2014-09-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Någon annan som har strul med Anonine?

Nej, kör OSX och det fungerar felfritt och har så gjort länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Aikia
Finns det verkligen ingen VPN tjänst som man kan betala med via sms utan att använda wywallet? För där spricker hela nonymitetsgrejen.

Mullvad och Ovpn erbjuder anonymitet via kontant betalning som man skickar via brev till företagen och Ovpn erbjuder också anonym kortbetalning i form av SpendOn (presentkort med MasterCard funktion) som man kan handla kontant och därmed anonymt på närmaste 7-Eleven eller Pressbyrån.

Citat:
Ursprungligen postat av MuppSmurf
Vart hittar jag den filen?

Den hittar du här.
Citera
2014-09-20, 17:34
Medlem
jonas00s avatar
Någon mer som har problem med att komma åt både tpb och flashback med anonine igång?
Står bara och tuggar när jag försöker ladda sidan...
Har testat att byta till googles dns på vpn anslutningen men det hjälpte inte, någon som har nån idé?
Citera
2014-09-20, 18:11
Medlem
testade precis dem nya config filerna med flera olika servrar i och stötte på ett problem nämligen att jag med dessa filer får en intern vpn ip dvs typ 10.10.10.10 problemet är att man då inte får några öppna portar vilket leder till att man inte kan vara connectable på torrents och köra exempelvis en ftp server inte fungerar... men lägger jag in dem gamla config filen från när det bara fanns en server så får man öppna portar direkt...

så någon som har någon ide på om det går att lösa med öppna portar och nya config filen?
Citera
2014-09-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocka
men lägger jag in dem gamla config filen från när det bara fanns en server så får man öppna portar direkt...

Skulle du kunna vara så vänlig och lägga upp den gamla config filen någonstans? Jag får de strulande 10.10.10.**** IPna med de nya filerna. Slängde tyvärr den gamla configen ett tag sedan.

Tack.
Citera
2014-09-21, 05:45
Citat:
Ursprungligen postat av Coconutty
Skulle du kunna vara så vänlig och lägga upp den gamla config filen någonstans? Jag får de strulande 10.10.10.**** IPna med de nya filerna. Slängde tyvärr den gamla configen ett tag sedan.

Tack.

Jag hittade bara en fil jag skulle tänka mig va rätt, men titta först innan du använder den om det nu kanske inte är det

http://bit.ly/1qVG5lz

Sorry i förväg om det inte är rätt fil
Citera
2014-09-21, 13:35
Medlem
Slingshots avatar
Hur man gör man enklast så att internetanslutningen bryts om VPN:n går ner under tiden man laddar ner torrents?
Citera
2014-09-21, 13:45
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Hur man gör man enklast så att internetanslutningen bryts om VPN:n går ner under tiden man laddar ner torrents?

Skaffar Comodo Firewall och sätter regler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in