2014-07-09, 19:18
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Sverige som multikulturalismens Whitney Houston. Det var inte riktigt så jag hade tänkt mig mitt fäderneslands roll i den europeiska politiken.

Whitney före: http://blog.myheritage.se/wp-content...ey-Houston.jpg
Whitney efter: http://images.sodahead.com/profiles/...9133639457.png

Exakt det här jag tänkte på, fast hade inte tid att leta upp bilderna. Moder Svea, rasifierad och allt.
Citera
2014-07-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Rasifierings/HBTQ-twittrarna skiter nog ganska mycket i fotboll.
Det var väl mer skämtsamt från min sida, men säg inte det. Inte när det har signalvärde, dvs om Brasilien skulle ha vunnit, så möjligen en talande tystnad. Nåja, om så bara att nyliberalerna är det endaste lilla bedrövade är jag nöjd.
Citera
2014-07-09, 20:08
Medlem
I sin bisarrhet tycker jag nu äntligen att de svenska politikerna får vad de förtjänar:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ma...re_3733372.svd

Danmark och Norge (Finland åker de nog inte ens till) gör det svårt för tiggarna att de åker till Sverige. Där politikerna är så fast i PK-träsket än att de inte kan säga annat an att tiggarna kommer tas om hand här - vilket i sin tur fungerar som magneter för de tiggare som undrar var de ska åka härnäst. Det är ju underbart, låt de dumma politikerna förgöra sig själva. De drar sig själva allt mer in i träsket till den grad att när de tvingas vända, pga av ekonomiska orsaker eller opinion (eller en blandning) kommer hela PKismen raseras och försvinna som i ett trollslag. Är det någon som förstår hur pantade politiker i egentligen kan bli? I en fråga där det till och med finns en majoritet i opinionen som vill ha förbud. Jag iakttar med ett sardoniskt leende. Kanske är det våra kära zigenare som slutligen får PKismen på fall.
Citera
2014-07-09, 20:17
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
I sin bisarrhet tycker jag nu äntligen att de svenska politikerna får vad de förtjänar:

Man skulle kunna tro att dessa politiker inte gillar romer. Jag trodde att invandring var bra för Sverige, invandrare ger mer än de tar osv enligt Svenskt Näringsliv. Ju fler som kommer desto bättre. Så tacka Danmark för att de osjälviskt skänker oss denna gåva.

Citat:
Ursprungligen postat av SvD
Danmark måste ta socialt ansvar för de tiggare och hemlösa som dyker upp på Köpenhamns gator. Det anser Socialdemokraterna i Malmö som reagerar starkt på de danska partikamraterna som beslutat om hårdare tag mot tiggeriet.
Citera
2014-07-09, 20:21
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:

Danmark och Norge (Finland åker de nog inte ens till) gör det svårt för tiggarna att de åker till Sverige. Där politikerna är så fast i PK-träsket än att de inte kan säga annat an att tiggarna kommer tas om hand här - vilket i sin tur fungerar som magneter för de tiggare som undrar var de ska åka härnäst. Det är ju underbart, låt de dumma politikerna förgöra sig själva. De drar sig själva allt mer in i träsket till den grad att när de tvingas vända, pga av ekonomiska orsaker eller opinion (eller en blandning) kommer hela PKismen raseras och försvinna som i ett trollslag. Är det någon som förstår hur pantade politiker i egentligen kan bli? I en fråga där det till och med finns en majoritet i opinionen som vill ha förbud. Jag iakttar med ett sardoniskt leende. Kanske är det våra kära zigenare som slutligen får PKismen på fall.

Man kan ju alltid hoppas i alla fall. Det torde vara många Östermalmsbor av den äldre generationen som helt plötsligt inser att invandring kan innebära något annat än diplomatfamiljer och iranska tandläkare ...

Statstelevisionens indignationsreportage om Danmarks zigenarpolitik framstod närmast som reklam för densamma. Detta genom att påvisa att zigenarinvasionen inte är någon ostoppbar naturlag, utan att politiker genom sunda beslut kan skydda sitt land och sitt folk.
Citera
2014-07-09, 20:29
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ilan Sadé har skrivit ett inlägg om Timbros brist på intellektuell heder när det kommer till invandringsfrågan: http://ilansade.com/2014/07/08/timbr...tuella-ansvar/

Just den konfliktlinjen dryftades redan i oktober förra året i tråden Hur förnekar du som alliansväljare Alliansens invandringslinje?

Vill man ha förstapersonsperspektiv på frågeställningen är det bara att kontakta Lillvispen...

Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Då vill jag återkomma med frågan till dig: Du skriver att det med ”dagens bestämmelser” är en förlustaffär. Alltså utgår jag ifrån att du vill ändra ”bestämmelserna” så att invandringen blir ett nettotillskott?

Är det inte ganska naturligt att vilja se en realistisk plan på hur bestämmelserna skall kunna ändras innan en stor invandring accepteras?
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Ditt förhållningssätt till politiken, att man ska kunna få fram reformer stegvis och stäng av och sätta på invandringen är fullständigt utopisk. Så fungerar inte politik. Politik är att bända och böja tills man hittar en öppning och sen försöka klämma ut något litet som kanske förhoppningsvis gör mer än man tror. Det är bara smuts och hårt jobb. Det går inte att tänka på politiken på ett så strukturerat vis som du
gör.

Med det sagt har du rätt i sak, men har man den kontrollen och möjlighet till sådana rena reformer som är så raka, då kan man lika gärna lägga ner välfärdsstaten vilket är långt rimligare. Därtill kan man anse att det finns ett socialt positivt värde i invandring, vilket jag gör. Så jag löser långt hellre negativa konsekvenser av det andra vägar. Och jag ser inte att det är mitt jävla jobb att ändra andra saker först, invandring fanns som koncept långt före välfärdsstaten, det är sossar som får bära bördan av att deras ofungerande bygge för med sig negativa konsekvenser.
Citat:
I vilket fall, att minska invandringen verkar vara en större pipe-dream än att minska välfärdsstaten.
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Nej, egentligen inte. Stödet för en generell välfärd är massivt i Sverige. Konfliktlinjen ligger typ om man skall ha 80% statlig a-kassa eller 85%.

Stödet för en stor invandring är betydligt lägre.
Citat:
Vad fan spelar det för roll? Det är inte så det som har mest stöd hos flest personer troligtvis blir politik. Vi har för i helvete jordbrukssubventioner i varenda industriland, men inte i någon tredje-världen land, ändå har vi i industriländerna några få procent som är bönder och några få procent som stödjer det medan tredje världen har majoriteten av befolkningen och inga alls.

Ni har liksom ganska stor del av befolkningen emot det, Sveriges tredje största riksdagsparti i opinionsmätningar och resultat är: Mer invandring.
Fatta att man gör någonting fel. Det här är ren galenskap.
Citera
2014-07-09, 20:37
Medlem
Tiggarna är ju bara här i några månader innan de reser hem igen och avlöses av nya. De är alltså inte "invandrare" och har absolut ingenting att göra med migrationspolitik då de som EU-medborgare har rätt att resa inom unionen.
Ej heller utgör de någon del av samhället eller "mångkulturen".

Om folk vill "skydda sig" från zigenarna är det ju extremt enkelt: ge inte pengar. Om inte tillräckligt mycket pengar skänktes till zigenarna så skulle inga av dem komma till Sverige.

En handfull förvirrade krönikörer inom media har ändå lyckats koppla ihop tiggeriet med ämnen som rasism och främlingsfientlighet; och SD-hopen på Flashback har lyckats få det till att handla om invandring och mångkultur. Man är ute på en desperat jakt efter pusselbitar som ska passa ihop med den världsbild man försöker bygga och finner man dem inte ja då kommer såg och fil fram.
Citera
2014-07-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LNBW
Tiggarna är ju bara här i några månader innan de reser hem igen och avlöses av nya. De är alltså inte "invandrare" och har absolut ingenting att göra med migrationspolitik då de som EU-medborgare har rätt att resa inom unionen.
Ej heller utgör de någon del av samhället eller "mångkulturen".

Om folk vill "skydda sig" från zigenarna är det ju extremt enkelt: ge inte pengar. Om inte tillräckligt mycket pengar skänktes till zigenarna så skulle inga av dem komma till Sverige.

En handfull förvirrade krönikörer inom media har ändå lyckats koppla ihop tiggeriet med ämnen som rasism och främlingsfientlighet; och SD-hopen på Flashback har lyckats få det till att handla om invandring och mångkultur. Man är ute på en desperat jakt efter pusselbitar som ska passa ihop med den världsbild man försöker bygga och finner man dem inte ja då kommer såg och fil fram.
Du har både rätt och fel här, fast mest fel.
De kommer och åker året runt, men är i större utsträckning här under sommaren. Även om vi inte ger pengar, så finns det också brottslighet kopplat till dessa individer i form av människohandel, butiksstölder, inbrott, personrån, fickstölder m.m. Dessutom kostar det både pengar och socialt när man precis som de brittiska tattarna (s.k. "asfaltsläggarna") lämnar bosättningar med svåra nedskräpningar. Norge, Danmark och Finland gör rätt i den här frågan, medan vi i Sverige förstör för både oss själva och våra grannar. Nu när d satt ner foten, kommer vi verkligen här i Svea rike få ta hand om konsekvenserna och vi förtjänar det till 110%.
Senast redigerad av FTXn666 2014-07-09 kl. 20:52.
Citera
2014-07-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Du har både rätt och fel här, fast mest fel.
De kommer och åker året runt, men är i större utsträckning här under sommaren. Även om vi inte ger pengar, så finns det också brottslighet kopplat till dessa individer i form av människohandel, butiksstölder, inbrott, personrån, fickstölder m.m. Dessutom kostar det både pengar och socialt när man precis som de brittiska tattarna (s.k. "asfaltsläggarna") lämnar bosättningar med svåra nedskräpningar. Norge, Danmark och Finland gör rätt i den här frågan, medan vi i Sverige förstör för både oss själva och våra grannar. Nu när d satt ner foten, kommer vi verkligen här i Svea rike få ta hand om konsekvenserna och vi förtjänar det till 110%.

Ja ja ja, som vanligt är de nordiska länderna fantastiska och bra på alla sätt medan vi svenskar borde be om ursäkt för att vi och vårt land ens finns till. Hela denna tråd dryper av urspårat självhat.

Om vänstern fått som de ville skulle ju Sverige aldrig ens ha blivit EU-medlem. Och om vänstern verkligen fått som de ville skulle zigenarna fortfarande ha varit i säkert förvar på andra sidan järnridån.

I vilket fall är det inte Sveriges redaktörer som bestämmer hur mycket zigenare som skall finnas här. Och den svenska regeringen är inte det minsta intresserad av saken heller. Vanligt folk på gatan avgör.
Citera
2014-07-09, 21:10
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LNBW
I vilket fall är det inte Sveriges redaktörer som bestämmer hur mycket zigenare som skall finnas här. Och den svenska regeringen är inte det minsta intresserad av saken heller. Vanligt folk på gatan avgör.

Och där hos vanligt folk finns uppenbarligen en politisk marknad:

Citat:
Ursprungligen postat av Ivar Arpi i SvD
I går meddelade TT att Norge inför möjlighet till lokala tiggerförbud. I Sverige råder det däremot konsensus bland politiker och hjälporganisationer att det vore fel. Samtidigt vill en majoritet av svenskarna, 56 procent, förbjuda tiggeri, enligt en undersökning av Novus. Endast 23 procent tycker att det vore ett dåligt förslag. En majoritetsåsikt framställs alltså som extrem, trots att det är precis tvärtom.
Citera
2014-07-09, 21:13
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Det är ju underbart, låt de dumma politikerna förgöra sig själva. De drar sig själva allt mer in i träsket till den grad att när de tvingas vända, pga av ekonomiska orsaker eller opinion (eller en blandning) kommer hela PKismen raseras och försvinna som i ett trollslag.

Det funkar inte så.

Politikerna inom åsiktskorridoren kan fortsätta leva gott och känna sig godare än Jesus. Om "PK-ismen" trots allt skulle falla säger de bara hoppsan och hoppar på nästa politiska båt med vind i seglen.

Maud Olofsson och Nuon-affären illustrerar tydligt hur mycket "ansvar" som faktiskt utkrävs av politiker som slarvar bort mer pengar än någon annan i svensk historia.
Senast redigerad av slemmigsnigel 2014-07-09 kl. 21:23.
Citera
2014-07-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Och där hos vanligt folk finns uppenbarligen en politisk marknad:

En meningslös marknad. Det som danskarna gör är som vanligt meningslösa populistiska "kolla vad hårda vi är"-åtgärder. Varken svenska eller danska politiker kan hindra zigenarna från att resa runt inom unionen.

Det enda vettiga man kan göra är att övertala alla man känner att inte ge pengar till tiggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in