2014-06-27, 13:52
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Vad oyto sa nyss som replik på detta stämmer iofs också. Nûjen är ideologiskt driven.

Men. Med anledning Enoch.Thulins referat vill jag säga: Nûjen hävdade här sin konstnärliga frihet. Han vill inte känna sig bunden till årets huvudtopic, "alla mot SD". Han vill vara fri att spexa om vad han vill.

Det som stör är att han talar om saker han inte är insatt i. T.ex. begreppet strukturell rasism. Värre är det när han tar ställning utifrån det. Tycker att det är passande att citera den franske regissören, Jean Vilar - Kan man verkligen tolka och göra politik av det man inte förstår?
Senast redigerad av TheLucky 2014-06-27 kl. 13:54.
Citera
2014-06-27, 14:00
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Tycker att det är passande att citera den franske regissören, Jean Vilar - Kan man verkligen tolka och göra politik av det man inte förstår?
Ja, det går. Med tillräckligt driv kan man vrida verkligheten till att spegla sin okunskap och plötsligt är det ingen som minns ursprungsbetydelsen.
Citera
2014-06-27, 14:07
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonStyliten
Jag vill inte att någon ska se mig ta en SD-valsedel, inte ens genom att ta en av varje, och jag vill inte att poströsta. Kalla mig ynkrygg om du vill.

Fan, vid närmare eftertanke kanske jag måste poströsta. Kommer en blank valsedel att antyda att man är SDare? Jag börjar bli paranoid...
"Noob" som datorspelarna kallar det.

SD har tagit KD:s roll i hackordningen i och med att Svp har flyttat fram positionerna och fått bli den nya strykhunden. Tror inte det är lika stigmatiserande att rösta SD kommande val som det var 2010.
Citera
2014-06-27, 14:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det som stör är att han talar om saker han inte är insatt i. T.ex. begreppet strukturell rasism. Värre är det när han tar ställning utifrån det. Tycker att det är passande att citera den franske regissören, Jean Vilar - Kan man verkligen tolka och göra politik av det man inte förstår?
I den postmoderna föreställningsvärlden finns det inget som är sant. Bara olika "berättelser".

Kravet på sanning & att vara insatt har pyst iväg som en brandman från Boden....
Citera
2014-06-27, 14:14
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I den postmoderna föreställningsvärlden finns det inget som är sant. Bara olika "berättelser".

Kravet på sanning & att vara insatt har pyst iväg som en brandman från Boden....
Just det, "berättelser"... Sant. Har sett det dyka upp väldigt ofta på sistone.
Citera
2014-06-27, 14:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Just det, "berättelser"... Sant. Har sett det dyka upp väldigt ofta på sistone.
Det kommer ju ursprungligen från Lyotard's "Narratives". Även om jag är övertygad om att dagens kulturmarxister bara har en väldigt ytlig kunskap i sin egen överideologi.
Citera
2014-06-27, 15:00
Medlem
https://twitter.com/fogelklou/status...732864/photo/1 - Istället för att starta en ny tråd, hittar ingen nämligen.

Vad tycker panelen om Dagens Samhälles fina och talande bild?
Citera
2014-06-27, 15:58
Medlem
Citat:
Jag vill inte att någon ska se mig ta en SD-valsedel, inte ens genom att ta en av varje, och jag vill inte att poströsta. Kalla mig ynkrygg om du vill.

Fan, vid närmare eftertanke kanske jag måste poströsta. Kommer en blank valsedel att antyda att man är SDare? Jag börjar bli paranoid...

Poströsta om du är orolig, men annars är det rätt lätt att mörka vilka valsedlar man tar i vallokalen. ett alternativ är att ta med en valsedel hemifrån, som man vanligen får i brevlådan, eller som man kan hämta i en förtidsröstningslokal och har med sig. Sedan får du förstås ha litet pokerfejs när du lämnar ditt/dina valkuvert och inte se ut som om du just varit och handlat i porrbutiken.

När valet kommer närmare så vore det en god demokratisk gärning att våra dagstidningar informerar väljarna om hur det i detalj går till i vallokalen, både för att undvika att valsedlar blir ogiltiga och att oroliga själar inte skall behöva ha ruelser om valhemligheten. Alla hittar kanske inte till Valmyndigheten.
http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/
Citera
2014-06-27, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
https://twitter.com/fogelklou/status...732864/photo/1 - Istället för att starta en ny tråd, hittar ingen nämligen.

Vad tycker panelen om Dagens Samhälles fina och talande bild?

Avslöjande, därmed bra. Att klistra hakkors, nazism och gud vet vad på sina politiska motståndare visar bara att man tappat argumentationen. Ingen seriös bedömare anser SD för nazistiskt, enbart Henrik Arnstad och dylika halvapor. Detta vet allt fler av svenskarna, och därför blir Dagens Samhälles beteende så tydligt överdrivet och kanske till och med kontraproduktivt. Någon som har lust kan ju ringa och berätta för dem att sådant inte fungerar längre.
Citera
2014-06-27, 20:14
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:

Köp dig ett par testiklar. Det är 100 gånger större risk att dö i en trafikolycka än av att någon vet att du röstat på SD.
Citera
2014-06-27, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Köp dig ett par testiklar. Det är 100 gånger större risk att dö i en trafikolycka än av att någon vet att du röstat på SD.
Eller ens antar eller tror att du röstar på SD.
Tänk vilken brygga media har ställt osäkra väljare i med sitt krig för mångkulturen. Pat Condell hade rätt när han sade att: "[...] if you vote for the only party that opposes the damage being done by mass-islamic immigration, you are treated as if you're a nazi voting for Satan, and your physical saftey is threatened." - https://www.youtube.com/watch?v=TZwRg1wCh2Y

Även om karln är en mästare i generaliseringar så kan man inte förneka att hans generaliseringar har en viss poäng.
Citera
2014-06-27, 21:10
Moderator
Meijis avatar
Erik Hörstadius är en avvikande röst:

Citat:
Invandring kostar visst pengar

[---]

Vad som är värst, att ledande politiker och medier ljuger eller att de är ointelligenta, är förstås en smaksak. Men i båda fallen undergrävs såväl det demokratiska samtalet som relevansen i det politiska beslutsunderlaget.

[---]

Hur som helst, den länge Sverigeledande forskaren på området, professor Jan Ekberg, menade att plus vändes till minus runt 1980 och att den statsfinansiella kostnaden 2006, före den arabiska våren alltså, var cirka 1,5 procent av BNP, i runda slängar 50 miljarder. Ekonomen Jan Tullberg ger i sin faktadigra bok Låsningen en klart högre siffra. Totalt ett par hundra miljarder när också undanträngningseffekter på jobb och bostäder beaktas.

Våra ledande nationalekonomer sitter tysta i frågan – med några pondusfyllda undantag. Professorerna Magnus Henrekson och Assar Lindbeck bedömer båda att påfrestningarna är stora (Lindbeck menar rentav att invandringen underminerar välfärdsstaten).

Vid bättre middagar får man inte prata pengar. Men inom exempelvis klimatpolitiken och vården är det legitimt, trots etiska komplikationer, och trots att människoliv ligger i potten. Pengaprat borde vara legitimt också i invandringspolitiken. För vad är den solidaritet värd, som bygger på folkfördumning och ljug?

Och hur långsiktigt hållbar är den?

http://www.affarsvarlden.se/tidninge...cle3834268.ece
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in