Citat:
Ursprungligen postat av
sjalvebastedrang
Idag är ett av Ekots inslag hur tiggare i Stockholm utsätts för våld och trakasserier. Rätt hög snyftfaktor.
Dessutom om demonstrationerna i Dresden mot invandring. Efter sju dagar i rad - tror jag det var - så blir nu nyheten att en lika stor motdemonstration har uppbådats
för ett öppet Dresden.
Och utanför mångkulturen så fortsatte spåret från igår om hur hemska villkor det är för häktade i Sverige, helt enligt doktrinen
göm undan brottsoffren, framhäv och ömma för brottslingarna.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...episode=454493
Nu är det ännu mer av samma zigenska vara på P1. Det tar liksom inte slut. Ungefär som TV-shopen back in the days -
men vänta, det kommer mera. En romsk man har minsann blivit sparkad på och tänk, polisen ville inte utreda det hela. De stackars romerna har alltså blivit utsatta för samma behandling som ursprungsbefolkningen. D.v.s. omfamnats av polisiärt ointresse.
Utan att outa mig själv alltför mycket så kan jag ändå berätta att min fru har ett arbete som under åren gett henne god insikt i hur samhällets förfördelade har det. Människor med psykiska problem, missbrukare, de som hamnat på ekonomisk glid alldeles oavsett orsak. Ja, helt enkelt de sämst beställda, mest olyckliga. Det kan vara svårt att förstå för den moderna, M-röstande latteliberalen i Stockholms innerstad, men i den gruppen finns en hel del svenskar. De omfattas inte av något journalistiskt intresse. De existerar inte som grupp. Ja, utom när de föraktfullt kallas för
white trash av samma människor som i nästa andetag yrar om människors lika värde.
Är du fattig i landsbyggdssverige? Grattis, du är white trash och något man ska skratta åt. Du existerar inte annat än som stereotyp för de besuttna att peka på. Är du däremot hitrest rom, får du ett batteri med journalistjävlar om driver din sak, bekostade av skattepengar.