2014-12-09, 07:26
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Alice Bah Kunke var på Publicistklubbens senaste möte och lovade guld och gröna skogar i utbyte mot en snäll hantering i valrörelsen, gissar jag. Siegfrid postade en bra rapport om detta i tråden för Gammelmedias död.

(FB) Gammelmedias annalkande död

Jag har trollat lite med SVT och olika tidningars kommentarsfält genom att kräva att press-stöd och TV-licens omedelbart avbryts, ty dessa slantar behövs omgående för invandrarnas utsatta situation
Citera
2014-12-09, 07:52
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Idag är ett av Ekots inslag hur tiggare i Stockholm utsätts för våld och trakasserier. Rätt hög snyftfaktor.

Dessutom om demonstrationerna i Dresden mot invandring. Efter sju dagar i rad - tror jag det var - så blir nu nyheten att en lika stor motdemonstration har uppbådats för ett öppet Dresden.

Och utanför mångkulturen så fortsatte spåret från igår om hur hemska villkor det är för häktade i Sverige, helt enligt doktrinen göm undan brottsoffren, framhäv och ömma för brottslingarna.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...episode=454493

Nu är det ännu mer av samma zigenska vara på P1. Det tar liksom inte slut. Ungefär som TV-shopen back in the days - men vänta, det kommer mera. En romsk man har minsann blivit sparkad på och tänk, polisen ville inte utreda det hela. De stackars romerna har alltså blivit utsatta för samma behandling som ursprungsbefolkningen. D.v.s. omfamnats av polisiärt ointresse.

Utan att outa mig själv alltför mycket så kan jag ändå berätta att min fru har ett arbete som under åren gett henne god insikt i hur samhällets förfördelade har det. Människor med psykiska problem, missbrukare, de som hamnat på ekonomisk glid alldeles oavsett orsak. Ja, helt enkelt de sämst beställda, mest olyckliga. Det kan vara svårt att förstå för den moderna, M-röstande latteliberalen i Stockholms innerstad, men i den gruppen finns en hel del svenskar. De omfattas inte av något journalistiskt intresse. De existerar inte som grupp. Ja, utom när de föraktfullt kallas för white trash av samma människor som i nästa andetag yrar om människors lika värde.

Är du fattig i landsbyggdssverige? Grattis, du är white trash och något man ska skratta åt. Du existerar inte annat än som stereotyp för de besuttna att peka på. Är du däremot hitrest rom, får du ett batteri med journalistjävlar om driver din sak, bekostade av skattepengar.
Citera
2014-12-09, 08:07
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Idag är ett av Ekots inslag hur tiggare i Stockholm utsätts för våld och trakasserier. Rätt hög snyftfaktor.

Dessutom om demonstrationerna i Dresden mot invandring. Efter sju dagar i rad - tror jag det var - så blir nu nyheten att en lika stor motdemonstration har uppbådats för ett öppet Dresden.

Och utanför mångkulturen så fortsatte spåret från igår om hur hemska villkor det är för häktade i Sverige, helt enligt doktrinen göm undan brottsoffren, framhäv och ömma för brottslingarna.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...episode=454493
Samtidigt så låter Metro sitt artilleri nöta ned människor dag efter dag. Tisdagen i göteborgsupplagan påbörjas en längre artikelserie om hur synd det är om zigenska tiggare och en snyftartikel om en invandrarkille som skriver brev till tomten för att få stanna i Sverige.

Självklart utan en motfråga eller minsta försök till problematiserande och diskussion om det egna ansvaret för den uppkomna situationen.

Dessutom så kryddas anrättningen med kolumnister som just nu har rubriker som:

Till alla ivriga SD:are: det finns ingen "traditionell svensk kultur"

Amerikanska konsumtionskulturen påverkar oss mer än någon annan invandrarkultur

Detta kan väl ses som ett viktigt indicium i det senaste dygnets debatt om huruvida det otaktiska med att reta upp betalande prenumeranter leder till en omvändelse under galgen. Har man inga sådana att ta hänsyn till så är det Full Arnstad som gäller.
Citera
2014-12-09, 08:09
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
http://www.dn.se/nyheter/varlden/pro...-knappt-finns/

DN om protesterna i Dresden. Med den föraktfulla rubriken:

Citat:
Protest mot ”islamisering” i staden där de knappt finns

Läser man artikeln tillåts trots allt den självklara åsikten komma fram:

Citat:

- Den som sår krig skördar flyktingar. Man säger att inte finns några muslimer här.

– Inte än, ropar någon.

– Men måste vi vänta tills vi har det som i Neukölln i Berlin, frågar talaren, åter retoriskt.

Fast journalisten förstår nog inte hur jordnära, sund och egentligen självklar den åsikten är.
Citera
2014-12-09, 08:13
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Samtidigt så låter Metro sitt artilleri nöta ned människor dag efter dag. Tisdagen i göteborgsupplagan påbörjas en längre artikelserie om hur synd det är om zigenska tiggare och en snyftartikel om en invandrarkille som skriver brev till tomten för att få stanna i Sverige.

Självklart utan en motfråga eller minsta försök till problematiserande och diskussion om det egna ansvaret för den uppkomna situationen.

Dessutom så kryddas anrättningen med kolumnister som just nu har rubriker som:

Till alla ivriga SD:are: det finns ingen "traditionell svensk kultur"

Amerikanska konsumtionskulturen påverkar oss mer än någon annan invandrarkultur

Detta kan väl ses som ett viktigt indicium i det senaste dygnets debatt om huruvida det otaktiska med att reta upp betalande prenumeranter leder till en omvändelse under galgen. Har man inga sådana att ta hänsyn till så är det Full Arnstad som gäller.

Ett icke föraktfullt antal (s.k.) intellektuella inom den vänsterliberala sfären, har uppenbarligen bestämt sig för att enda vägen framåt är ett svenskt kollektivt kulturellt seppuku.
Citera
2014-12-09, 08:32
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll

Apropå Arnstad är det intressant att se hur hans tes om nyfascism återanvänds flitigt på Facebook just nu genom länkar till debatt och nyheter. Även av välutbildat folk som borde veta bättre rapar upp vad "forskaren" har sagt. Diskussionen på Flashback ligger flera år före, här är ämnet genomtröskat. Som tur är bemöts inläggen både från vänster och höger. Arnstads skojerier är inte totalt okända och alla köper inte tesen om fascismen som finns i allt från Sd till Sagan om ringen.
Citera
2014-12-09, 08:39
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Vilken morgon. Nu ETC. http://www.etc.se/inrikes/fascism-ar...-ar-korrekt-sd

Arnstad om fascism och SD med bild på Benito Mussolini jämte Mattias Karlsson. När får vi, i konsekvensens namn, se bild på Lenin jämte Sjöstedt? Pol Pot och Gudrun Schyman?

Arnstad:

Citat:
Vad är det som gör Sverigedemokraterna fascistiska?

– Det syns väl i deras formuleringar. De har ett Mussolini-språk, de talar mycket om nationen och hur man ska kunna uteslutas som svensk om man inte är lojal. Uttalanden om att Zlatan är en legoknekt och att Soran Ismail får höra att det här inte är hans land visar det tydligt.

Vilken pajas.
Citera
2014-12-09, 08:46
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Norska Nyheter har ett reportage om en kvinna, som har lämnat centerpartiet och blivit sverigedemokrat. Hon bor på Söder i Stockholm ... kors i taket. De anti-SD fanatiker, som den norska journalisten talar med på Söder, är ungefär som jag föreställer mig Löfvens stab. (Det skulle förvåna mig om det här reportaget kommer att visas av svensk TV.)

http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/nn...714/07-12-2014

31.25

-----

Tack för länken. Av reportaget framgår tydligt hur Södermalmsborna inte direkt "gillar olika". Och hur låst läget är. Söder, stadsddelen som inte tar emot några flyktingar alls men hatar de som vill begränsa flyktingmottagningen.
Citera
2014-12-09, 08:48
Medlem
lampross avatar
Citat:
Vilken morgon. Nu ETC. http://www.etc.se/inrikes/fascism-ar...-ar-korrekt-sd

Arnstad om fascism och SD med bild på Benito Mussolini jämte Mattias Karlsson.
For the record kan konstateras att Arnstad nu är extremare än Expo. Enligt uppgift nyttjar inte Expo termen "fascistisk" (nyfascistisk etc) på SD. Att se SD som fascister finner föga stöd hos "den politiskt korrekta mainstreamen". Senast var det Helene Lööw som ej ansåg att SD var liktydigt med fascism.

- - -

Detta sökande efter "tecken i tiden" må verka reaktivt. Idealet som nationalist är så klart att vara aktiv, lyfta Sverige och traditionella svenskar. OK. Jag vill bara säga att de gamla visorna inte alltid kan spelas längre. Fasciststämplandet, som vi kanske får se mer av i vår, är trots allt inte effektivt längre. En gräns passeras liksom, även den försiktige Medelsvensson tvekar att kalla SD fascister.

Någon j-la ordning måste det vara på begreppen. Även i demokratur som vår.
Citera
2014-12-09, 08:48
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Apropå Arnstad är det intressant att se hur hans tes om nyfascism återanvänds flitigt på Facebook just nu genom länkar till debatt och nyheter. Även av välutbildat folk som borde veta bättre rapar upp vad "forskaren" har sagt. Diskussionen på Flashback ligger flera år före, här är ämnet genomtröskat. Som tur är bemöts inläggen både från vänster och höger. Arnstads skojerier är inte totalt okända och alla köper inte tesen om fascismen som finns i allt från Sd till Sagan om ringen.

Facebook... Livsfarligt. Fungerar som så att om antalet likes blir +10 så kan budskapet inte vara fel. Lite som radhus, V70 och golden retriver. Ungarna får spela knattefotboll, alltid ha hjälm när de cyklar och sushi är så gott. Alla andra köper sunkig 70-tlsvilla för 4 miljoner, så det kan inte vara fel heller. O.s.v. All typ av eget kritiskt tänkande är som bortblåst.

En idé vore att skapa fejkade nyheter eller sammanhang att dela, för att visa på den suggestiva kraften i det mediet. Typ snyfthistoria om att invandringen kommer bli 300 000 människor per år, nu visar vi vår godhet, spottar i nävarna och tar i. Vi kan! För att sedan när alla nyttiga idioter gillat detta, gå ut med budskapet att allt var bluff bara för att visa hur okritiskt de flesta förhåller sig till nyheter som egentligen medför fruktansvärda konsekvenser för Sverige som nation.
Citera
2014-12-09, 08:53
Medlem
Kan de PK kritiska medier och SD skapa en ny demokratisk folkrörelse ?
Jag funderar här http://sjunne.com/2014/11/28/sverige...-folkrorelser/ och Marika Formgren här http://www.marikaformgren.se/#post66

är vi för positiva?
Citera
2014-12-09, 09:21
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Kan de PK kritiska medier och SD skapa en ny demokratisk folkrörelse ?
Jag funderar här http://sjunne.com/2014/11/28/sverige...-folkrorelser/ och Marika Formgren här http://www.marikaformgren.se/#post66

är vi för positiva?

Har inte läst artiklarna ännu, men: För att komma förbi alla människor i etablissemanget som investerat sitt åsiktskapital i rådande dogmer, doktriner och axiom, så måste alternativ erbjudas. SD fyller det i politiken. Vi ser så smått ny media, inte bara på internet utan även försiktiga steg med papperstidningar. Det jag saknar är ffa fackförbund (även om jag vet att du - ? - var på gång med det), eftersom etablerade förbunds makt är mycket stor med kraftig slagsida åt S och multikultur. En arbetsgivarorganisation som vänder timbroliberalismen ryggen skulle inte heller sitta fel. Kunde jag som företagare gå med i företagar- eller branchorganisation som är obunden SD, skulle jag göra det.

Naturligtvis förstår jag att jag inte kan sitta och bara önska. Men jag är ett exempel på en människa som nog snabbt skulle engagera mig mer om bollen s.a.s. sätts i rullning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in