Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-21, 01:48
Medlem
Söker ett spel från min barndom. Har extremt vaga minnen från spelet, men mina äldre syskon kunde inte hjälpa mig att hitta spelet.

Har för mig att det var ett strategispel, att det var på svenska (inte säker på detta). Man valde typ ett land, möjligtvis en del av sverige. Sedan skulle man utveckla ländera/delarna av länderna. Ungefär det jag kommer ihåg. Har för mig att det påminner om europa universalis.
Citera
2014-06-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wixmef
Måste vara Snake Rattle 'n Roll
Icke i närheten.
Citera
2014-06-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenbrunnen
Söker ett spel från min barndom. Har extremt vaga minnen från spelet, men mina äldre syskon kunde inte hjälpa mig att hitta spelet.

Har för mig att det var ett strategispel, att det var på svenska (inte säker på detta). Man valde typ ett land, möjligtvis en del av sverige. Sedan skulle man utveckla ländera/delarna av länderna. Ungefär det jag kommer ihåg. Har för mig att det påminner om europa universalis.

Svea Rike?
Citera
2014-06-22, 00:01
Medlem
Hockeygnagares avatar
Hej, söker namnet på ett 16-bitarsspel jag spelade när jag var en liten jävel, förmodligen till Super Nintendo.

Har inte mycket info att ge, men det jag minns var att man började i en liten lugn by som inte såg ut som mycket för världen och i ett senare skede var man på nått futuristiskt ställe.

Förmodligen finns det en del spel till Super Nintendo som stämmer in på den usla beskrivningen, men jag hoppas iaf på en lyckträff här.
Citera
2014-06-22, 17:41
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeygnagare
Hej, söker namnet på ett 16-bitarsspel jag spelade när jag var en liten jävel, förmodligen till Super Nintendo.

Har inte mycket info att ge, men det jag minns var att man började i en liten lugn by som inte såg ut som mycket för världen och i ett senare skede var man på nått futuristiskt ställe.

Förmodligen finns det en del spel till Super Nintendo som stämmer in på den usla beskrivningen, men jag hoppas iaf på en lyckträff här.

Chrono Trigger?

Minns du inga fler detaljer? Var det ett RPG? Turbaserade fighter?
Citera
2014-06-22, 19:41
Medlem
Hockeygnagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Chrono Trigger?

Minns du inga fler detaljer? Var det ett RPG? Turbaserade fighter?
Är inte Chrono Trigger.

Troligast är nog att det är ett action-RPG.

I övrigt minns jag inte mer alls.
Var 5-6år, spelade det hemma hos min mormor 1 gång.
Helt otroligt att jag öht minns något.

Min största chans att hitta det kanske är att ladda ner en SNES-emulator och spela alla RPGn jag kan hitta.
Citera
2014-06-22, 20:02
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeygnagare
Är inte Chrono Trigger.

Troligast är nog att det är ett action-RPG.

I övrigt minns jag inte mer alls.
Var 5-6år, spelade det hemma hos min mormor 1 gång.
Helt otroligt att jag öht minns något.

Min största chans att hitta det kanske är att ladda ner en SNES-emulator och spela alla RPGn jag kan hitta.

Secret of Mana?
Terranigma?
Citera
2014-06-22, 21:00
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
Secret of Mana?
Terranigma?

Skulle oxå gissa att det är ett av dom två. SoM - bästa spelet alla kategorier till snes bör man iofs komma ihåg. Terranigma är oxå väldigt bra och grymt underskattat.
Citera
2014-06-22, 22:27
Medlem
Hockeygnagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
Secret of Mana?
Terranigma?
Mycket möjligt att det är Terranigma, får ta och spela det.

Tackar.
Citera
2014-06-26, 01:10
Medlem
imaginarypowers avatar
Denna är svår.

Söker efter ett spel som:

- Man körde bil (åtminstone i vissa partier av spelet) genom tungt beväpnade fiende-camps och andra hotfulla miljöer där man konstant blev beskjuten, fick granater/molotovs kastade efter sig, och var tvungne att köra åt sidan för tunnor och andra hinder som pajade ens bil. Jag minns alltså bara partierna där man körde en bil, vet inte om man var till fots någon gång under spelets gång.
- Spelades på arkadmaskin för många år sedan, tyvärr minns jag inte om det var ratt eller spak då.
- Grafiken var inte überful utan påminde väl om OutRun vill jag minnas. (http://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2014/03/OutRun-1.jpg)
- Ja tyvärr var det allt jag kan minnas. Bilar, hinder, massor av bomber och granater och grejer och man skulle ta sig så långt som möjligt.

Om någon här är en ängel som kan gissa eller till och med vet vad det rör sig om för spel är jag beredd att resa till dennes bostad och bjuda på en avsugning. OBS, jag är kille.

Citera
2014-06-27, 22:47
Medlem
Jag behöver hjälp med att komma på namnet på ett gammalt barnspel. Det var ett lärorikt spel om naturen, har för mig att spelets huvudfigur var en blå råtta/mus. En av momenten i spelet var något som kallades "kunskapsbanditen" minns jag. Vi fick använda det spelet mycket I lågstadiet.

Om någon kan komma på vilket spelet är skulle jag vara mycket tacksam
Citera
2014-06-28, 09:07
Medlem
Hej,

Söker ett spel ifrån runt 2000-talet där man som jag kommer ihåg det spelade som en mus och skulle fånga ostar som var utspridda på kartan och man hade konstant en katt efter sig.

Det var till PC och var runt 2000-talet, tänk er ett gammalt "Playing with Fire"

Sedan söker jag även ett väldigt gammalt spel till förmodligen PC som också är runt 2000-talet där man spelar en karta och har ett vapen, där man konstant är på plan mark och det är dörrar som man öppnar där fiender står. Det finns även ljusstakar som står på marken i kanterna på rummen om jag minns rätt.

Det senare är spelen är extremt svårt för jag har så vaga minnen och spelet och vet ej hur jag ska förklara dessa på ett bra sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in