Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-01-20, 11:48
Jag vet inte om det har sagt här inne. Men det finns många NES-spel på denna hemsida.
Du behöver inte ladda ner.
Citera
2014-01-20, 18:16
Medlem
regnbogs avatar
Hej. Söker ett spel som jag spelade för länge sedan. Tror det hette någonting med 2:a klass. Handlade om att man skulle åka genom olika atmosfärer. Var någonting med en jävligt jobbig liten flicka med två gula tofsar som "trodde att alla planeter snurrade runt henne". Tror hon hette Sofie. Har för mig att man var i ett stort hus (hennes pappa var uppfinnare om jag inte minns fel) och kommer speciellt ihåg att man kunde vara i köket och laga mat med olika maskiner eller dylikt.
Det där med atmosfärerna kommer jag ihåg starkast och var nog som en labyrint.
Förstår om det är svårt, har själv använt google som min vän, men inte hittat svaret. Hoppas någon av er kommer ihåg eller vet vilket jag menar.
Citera
2014-01-20, 18:35
Medlem
Sedan många år tillbaka har jag försökt att hitta det här datorspelet utan resultat. Det är ett fotbollsspel där lagen bestod av djur. Jag minns att man kunde välja att vara giraffer, krokodiler(?) eller elephanter(?). Man såg planen från sidan uppifrån som Fifa-spelens standardkamera fast allt var mycket närmare då man hade 3-4 spelare i vardera lag. Det var bara en till två tangenter för pass och skott och sedan piltangenterna man använde sig av. Om jag inte missminner mig helt kan namnet varit i någon form av zoo-football eller zoo-soccer och man fick ett demo av spelet i ett flingpaket.

Tror den här kommer att bli knepig.
Tack på förhand.
Senast redigerad av Wollstah 2014-01-20 kl. 18:40.
Citera
2014-01-20, 18:43
Citat:
Ursprungligen postat av Wollstah
Sedan många år tillbaka har jag försökt att hitta det här datorspelet utan resultat. Det är ett fotbollsspel där lagen bestod av djur. Jag minns att man kunde välja att vara giraffer, krokodiler(?) eller elephanter(?). Man såg planen från sidan uppifrån som Fifa-spelens standardkamera fast allt var mycket närmare då man hade 3-4 spelare i vardera lag. Det var bara en till två tangenter för pass och skott och sedan piltangenterna man använde sig av. Om jag inte missminner mig helt kan namnet varit i någon form av zoo-football eller zoo-soccer och man fick ett demo av spelet i ett flingpaket.

Tror den här kommer att bli knepig.
Tack på förhand.

Detta?
Pet Soccer School.
Citera
2014-01-20, 18:51
Medlem
Hej, jag söker ett spel som jag spelade som ung på ''jesper.nu'' tror jag. Man är ett rymdskepp och kan ta upp powerups och skjuter laser strålar och vissa powerups gör tex ''rapidfire'', ''explosivefire'' osv. Man skjöt på andra skepp som rörde sig i klunger, och ibland mötte man bossar spelet är inte så gammalt så det är inte specielt ''pixlat''! Tack i förväg
Citera
2014-01-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirSaWa
Detta?
Pet Soccer School.
Haha, score! Tack snälla!
Citera
2014-01-20, 19:01
Citat:
Ursprungligen postat av Wollstah
Haha, score! Tack snälla!

Alltid kul att kunna hjälpa till
Citera
2014-01-28, 19:39
Medlem
StukadFots avatar
Jag söker ett spel... Men jag har tyvärr bara svaga minnen. Robot-strategi-spel

Spelet måste ha släppts tidigt 00-tal/slutet av 90-talet. Det var ett strategispel där man byggde en robotarmé och försökte ha sönder de andras baser, har för mig man kunde välja hur många de skulle vara. Det är inte omöjligt att det kan ha varit ett spel som man fick vid köp en dator, för jag har inget minne av att ha köpt det.

En sak jag minns är ljudet, vissa av robotarna som man köpte lät coolt (tänk er att ni är 9-10 år).
Kartorna var inte "jorden" eller så utan stenliknande.

Vet att informationen kanske är bristfällig, men fyller på med mer om jag kommer på nåt.

Vill hitta spelet och ta en nostalgitripp!
Citera
2014-01-28, 20:04
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukadFot

Spelet måste ha släppts tidigt 00-tal/slutet av 90-talet. Det var ett strategispel där man byggde en robotarmé och försökte ha sönder de andras baser, har för mig man kunde välja hur många de skulle vara. Det är inte omöjligt att det kan ha varit ett spel som man fick vid köp en dator, för jag har inget minne av att ha köpt det.

En sak jag minns är ljudet, vissa av robotarna som man köpte lät coolt (tänk er att ni är 9-10 år).

Vet att informationen kanske är bristfällig, men fyller på med mer om jag kommer på nåt.

RTS eller turbaserat?
Citera
2014-01-29, 00:06
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukadFot

Två stycken robot strategi spel jag brukade spela runt '98 var

Robo Rumble: http://www.youtube.com/watch?v=sDssyEi_P7w&t=15m10s

och Machines: Wired for War: http://www.youtube.com/watch?v=mUZxMx_7EIk

Kanske något av dom? :B
Har för mig att jag hittade båda av dessa på Demo skivor.
Senast redigerad av robotwo 2014-01-29 kl. 00:08.
Citera
2014-01-30, 22:58
Medlem
Tjena! Söker ett gammalt dataspel där man "flög" omkring på världskartan och svarade på frågor om allt möjligt, typ frågesport. Och tjänade pengar och sånt. Ett svenskt spel tror jag! tacksam för hjälp!
Citera
2014-01-30, 23:03
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDromensTjavo
Tjena! Söker ett gammalt dataspel där man "flög" omkring på världskartan och svarade på frågor om allt möjligt, typ frågesport. Och tjänade pengar och sånt. Ett svenskt spel tror jag! tacksam för hjälp!
Det låter som Backpacker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in