Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-19, 16:14
Medlem
Ravix_04s avatar
Jag söker ett rätt så gammalt rymd plattformsspel, borde vara den korrekta benämningen. I vilket fall så styr du ett rymdskepp rakt fram, ej i sidled dvs. höger/vänster och du ska ta dig fram genom olika banor som består av nivåer/plattformar som lossnar eller försvinner om man stannar på dom för länge. Man kunde bara köra ett skepp, inte välja banor utan man avancerade hela tiden. Körde det under högstadietiden för en 12-13 år sen, men själva spelet är nog betydligt äldre än så.
Har googlat och googlat men det verkar vara tämligen omöjligt att hitta, dock hittade jag det för ett par år sen då jag fick exakt samma retrolust Hjälp mig hitta en gammal klassiker!
Citera
2013-02-19, 16:41
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravix_04
Jag söker ett rätt så gammalt rymd plattformsspel, borde vara den korrekta benämningen. I vilket fall så styr du ett rymdskepp rakt fram, ej i sidled dvs. höger/vänster och du ska ta dig fram genom olika banor som består av nivåer/plattformar som lossnar eller försvinner om man stannar på dom för länge. Man kunde bara köra ett skepp, inte välja banor utan man avancerade hela tiden. Körde det under högstadietiden för en 12-13 år sen, men själva spelet är nog betydligt äldre än så.
Har googlat och googlat men det verkar vara tämligen omöjligt att hitta, dock hittade jag det för ett par år sen då jag fick exakt samma retrolust Hjälp mig hitta en gammal klassiker!

Xenon eller Xenon 2 kanske?
Citera
2013-02-19, 18:37
Medlem
Ravix_04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Xenon eller Xenon 2 kanske?

Nope sorry, nånting säger mig att titlen har nånting med Delta i sig. Kan ha halet fel dock
Citera
2013-02-19, 18:39
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravix_04

Skyroads? http://www.youtube.com/watch?v=f7uxZ0QRXd0
Citera
2013-02-19, 23:52
Medlem
Ravix_04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden

Thank you!
Citera
2013-02-19, 23:57
Bannlyst
Jag letar efter ett spel

Det är ett strategi spel, man är i framtiden, spelet är ifrån 1995-2005
har sökt som en dåååre för det här spelet men hittar det inte !

Några tips ?? mvh
Citera
2013-02-20, 00:57
Medlem
Yellow-Submarines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blazeDd
Jag letar efter ett spel

Det är ett strategi spel, man är i framtiden, spelet är ifrån 1995-2005
har sökt som en dåååre för det här spelet men hittar det inte !

Några tips ?? mvh

Starcraft ?
Citera
2013-02-20, 00:59
Medlem
Yellow-Submarines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden

nostalgi på hög nivå

spelade dock den tidigare versionen "Kosmonaut".
https://www.youtube.com/watch?v=FNJAq7UpplU
Citera
2013-02-21, 16:19
Medlem
Letar efter ett spel. C64 eller Amiga kommer ej ihåg till vilken. Tror dock det lutar åt Amigan.
Är typ ett plattform shooter men ej sidoscrollande, du ser hela banan från sidan direkt har jag för mig.
Där är olika våningsplan och stegar som förbinder dem.
Grafiken är ganska enkel men det jag minns är att det var riktigt bra känsla i vapnen. Speciellt har jag för mig man kunde plocka upp en shotgun som kändes riktigt grym. Men gubbarna har jag för mig var nästan som streck gubbar eller mycket små. Så inga stora detaljerade figurer.
Kommer ihåg det var lite mörk känsla över hela spelet.

Minns ej riktigt vad det gick ut på, om man skulle döda alla bara, men har för mig man skulle plocka upp eller desarmera en nuke eller ngt på varje bana. Har för mig där var ngn nuke symbol men minns ej det riktigt. Minns mest känslan i vapnena lol.

Sökt som en tok efter det på google etc, tror det var rätt ovanligt, kommer inte ihåg att mina kompisar spelade det.

*Update!*
HAHA nu hitta jag fan spelet helt sjukt! persian gulf inferno! Var ett forum där de diskuterade "the most satisfying gun effects in Amiga games" http://eab.abime.net/archive/index.php/t-15158.html

och där var den en kille som nämnde det. Shit ser inte ut som jag minns det för fem öre lol.
Ser mycket bättre ut än jag kommer ihåg, och banan är ju grymt stor ju. Jaja tack iaf lol
https://www.youtube.com/watch?v=JzOT1LDhLaM
"introt" är inte att leka med. Nog det som gav det den mörka känslan lol. Kändes då man var liten ungefär som Malmö gör idag, hatet byggdes upp sen barnsben . Fast då var det i ett spel nu är det samma ljudeffekter på gatan utanför fönstret
Senast redigerad av stimpen 2013-02-21 kl. 16:57.
Citera
2013-02-21, 22:01
Medlem
Knaz16s avatar
Letar efter ett spel jag hade till de första playstation..

Är ett spel där man åker på någon sorts luft bräda som ger ifrån sig olika färger. Man ska åka och göra olika trick och tävla mot andra.. Om jag inte minns fel så var banorna mörka så färgen brädan gav ifrån dig skulle synas mer.

Hoppas någon har bättre minns än mig! Måste få veta va de heter..

Mvh
Citera
2013-02-21, 22:14
Medlem
Gouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz16
Letar efter ett spel jag hade till de första playstation..

Är ett spel där man åker på någon sorts luft bräda som ger ifrån sig olika färger. Man ska åka och göra olika trick och tävla mot andra.. Om jag inte minns fel så var banorna mörka så färgen brädan gav ifrån dig skulle synas mer.

Hoppas någon har bättre minns än mig! Måste få veta va de heter..

Mvh

Skulle kanske vara "Streak Hoverboard Racing Game"
https://www.youtube.com/watch?v=T-eObS_-fhY

Mvh

edit: fixade länken
Senast redigerad av Goul 2013-02-21 kl. 22:25.
Citera
2013-02-24, 15:55
Medlem
Jag tänker på ett barnspel till Playstation 1 som jag körde när jag var liten. Man gick in i ett hus och helades av några cirklar som kom ner mot personen man körde som. Om jag minns rätt körde man som någon äggformad robot ungefär. Vissa områden i spelet fanns där ägget fick gå runt själv, utan att man kunde göra något.

Någon som vet vad jag tänker på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in