Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-10-10, 14:30
Medlem
searchfunctions avatar
Tittade på Ross's game dungeon på youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=WNkaLHCD08k
När den isometriska vyn kom upp och när karaktären hoppade på knapparna så fick jag en väldig flashback eller deja vu känsla att jag spelat något liknande.
Vad finns det för spel som liknar detta? Finns säkert många, men kanske några är mer kända än andra?

Söker även ett annat spel som liknar ovanstående när det gäller den isometriska vyn och att spelytan är väldigt begränsad (dvs inte täcker hela skärmen). Fast i detta spelet så var man inne i någon byggnad och slogs mot utomjordingar. Ett vapen man hade sköt en laser som kunde studsa mot väggar. Har för mig att spelet utspelades 2012 och iom maya kalendern så kom det utomjordingar hit eller nåt. Några förslag?

Tackar på förhand.
Citera
2016-10-21, 22:38
Medlem
Missingno.s avatar
Söker ett spel som jag har väldigt svaga minnen från. Jag gissar att det är från någon gång på 90 eller tidigt 00 tal. Det jag minns var att det var typ en bild på ett träd där man kunde välja vilket rum man ville vara i det enda man kunde göra var att trycka runt med musen på olika saker man kunde bland annat färglägga bilder på olika saker som typ tåg, bilar osv.. Minns inte så mycket annat.
Citera
2016-10-24, 20:14
Medlem
Missingno.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missingno.
Söker ett spel som jag har väldigt svaga minnen från. Jag gissar att det är från någon gång på 90 eller tidigt 00 tal. Det jag minns var att det var typ en bild på ett träd där man kunde välja vilket rum man ville vara i det enda man kunde göra var att trycka runt med musen på olika saker man kunde bland annat färglägga bilder på olika saker som typ tåg, bilar osv.. Minns inte så mycket annat.
Hittade spelet det heter "Mitt första kunskapsäventyr" finns däremot inte något ingame video/bild från spelet så ska försöka få igång det på något sätt.
Citera
2016-10-24, 20:27
Medlem
ministryofdrugss avatar
Jag söker ett spel som jag knappt bara hann se introt på innan min lärare stängde av datorn för att det såg "våldsamt" ut. Detta var när jag gick i ettan/tvåan typ 1998 så är ganska gammalt spel och minne.

Det jag minns är att en man i tuffa solbrillor satte sig i en futuristisk båt och var på väg mot någon superskurks ö eller liknande. Kändes lite som 007 fast längre in i framtiden.

Har ett svagt minne av en tredjepersonsvy i gameplay men hann som sagt inte spela.

Tacksam för alla förslag även longshots!
Citera
2016-10-25, 00:25
Medlem
Klassiskt TANK spel där man spelar multiplayrr och siktar in och skjuter på sin tur sen blir det nästas, typiskt Windows xp
Citera
2016-10-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastmountainH
Klassiskt TANK spel där man spelar multiplayrr och siktar in och skjuter på sin tur sen blir det nästas, typiskt Windows xp

Oj. Det finns många. Testa att kolla HÄR
Citera
2016-11-01, 12:51
Medlem
Söker ett lite äldre fps-spel till PC där man spelade som team Blue eller team red. Blue var någon form av poliser och de röda var någon form av terrorister.

Det gick ut på att hålla en punkt i mitten av kartan. Båda lagen hade sina spawnplatser på varsin sida av kartan där det fanns jeepar att transportera sig i. Kartan (kommer bara ihåg en iaf) var lite öken/sand-tema med en stor byggnad/liten stad i mitten där kontrollpunkten var.

Har för mig att det hette någonting med police/special/forces osv.
Citera
2016-11-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWillDominate
Söker ett lite äldre fps-spel till PC där man spelade som team Blue eller team red. Blue var någon form av poliser och de röda var någon form av terrorister.

Det gick ut på att hålla en punkt i mitten av kartan. Båda lagen hade sina spawnplatser på varsin sida av kartan där det fanns jeepar att transportera sig i. Kartan (kommer bara ihåg en iaf) var lite öken/sand-tema med en stor byggnad/liten stad i mitten där kontrollpunkten var.

Har för mig att det hette någonting med police/special/forces osv.

Nåt av Delta force spelen kanske? Wiki länk till serien
Senast redigerad av Jäggarn 2016-11-03 kl. 20:58.
Citera
2016-11-03, 22:03
Medlem
leathur_ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäggarn

Tack för den nostalgitrippen! Delta Force 1 på LAN, herrejävlar!
Citera
2016-11-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäggarn

Nej jag tror inte det.

Spelet kan ha varit något demo då jag bara kommer ihåg en map.

Gubbarna var verkligen blåa och röda. De röda hade rånarluvor och de blåa hade hjälmar.

På mapen fanns det en hemlig väg genom ett berg via tågrälsen, för att komma till mitten av kartan.
Citera
2016-11-04, 16:50
Bannlyst
Jag har sett att detta spelet har efterfrågats i tråden förr men lyckas inte hitta det nu när jag läst ett par sidor. Gammalt spel tror att de är till Sega där man ska vara någon grottmänniska och kasta stenar?
Citera
2016-11-04, 16:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WayneClooney
Jag har sett att detta spelet har efterfrågats i tråden förr men lyckas inte hitta det nu när jag läst ett par sidor. Gammalt spel tror att de är till Sega där man ska vara någon grottmänniska och kasta stenar?
Chuck Rock. Vilket för övrigt betyder "hysta sten".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in